Verder zit je volgens mij ook constant te drijven. ik weet niet wat je als voorwerk hebt gedaan met hem? Nja, is ook alelemaal je eigen keuze, maar ik zou het anders doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loez schreef:ZoekStalling schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo "hahah".
Hij is dus pas een jaar of 3? Of is hij ouder?
Als jij op een onervaren paard gewoon zo opstapt en verwacht dat hij dan je gedrag snapt en zo zit te "hakken' als jij doet, tsja, dan geef ik dat paardje eigenlijk groot gelijk dat hij probeert je af te bokken. Je zou op z'n minst kunnen proberen het een beetje rustig op te bouwen.
Tis maar een heel klein ponietje, ik vind het ook nogal een heel gewicht voor een jong onervaren paardje.
Nee, ik kan er niet om lachen, en ik denk je pony ook niet.
Ik dacht precies hetzelfdeVindt je het gek dat het beestje zo doet. Je rijstijl vind ik nou niet zo heel erg goed. omdat je idd contstant ligt te hakken! Ze is 3! Heeft zoals je zegt al 3 maanden stil gestaan. Hoe oud was hij toen hij beleerd werd vraag ik me dan af

arabiandevil schreef:ja dat kan hea..maar op iedere pony rij ik anders
maar zo vaak rij ik die pony niet..kom dr niet echt aan toe.
Valiente schreef:fOrEveryOu schreef:Hij is ook wel heel onregelmatig..
Zoiets was mij dus ook al opgevallen, hij loopt niet altijd even lekker. En met name wanneer hij op een volte word gezet, en het beentje dus meer word belast begint hij te springen. Ik denk dat hij dat dus voornamelijk doet omdat hij pijn heeft aan zijn been en er zo probeert onderuit te komen.
Opzich rijd je wel netjes, alleen jij moet nog een boel leren en in combinatie met een groene pony & geen goede begeleiding denk ik niet dat het goed komt. Het paardje lijkt een boel dingen nog niet te begrijpen die een rúiter hem moet uitleggen en leren. Helaas praten wij niet paards, en het paard niet onze taal dus zal het op andere manieren overgebracht moeten worden.
Jouw pony snapt niet goed wat je van hem vraagt, hij weet niet wat hij moet en doet dus eigenlijk gewoon maar wat. Dit word door jouw niet zo op prijs gesteld dus 'schop' je hem weer voorwaarts als hij stilvalt en trekt hem met de teugels op de volte.
Belangrijker is dat hij eerst komt te weten hoe alles werkt op een rustige manier, bijvoorbeeld door stemhulpen. Elke keer wanneer hij goed reageerd op je hulpen beloon je je paard door bijvoorbeeld even 'braaf' te zeggen. Zo word hij steeds zekerder van zichzelf en leert hij de hulpen die jij geeft te begrijpen. Ook kan je best nog een paar keer aan de longe rijden zodat je paard een beetje een houvast heeft om te lopen. Hij kan immers weinig anders dan aan de longe lopen waardoor het voor zowel jouw als je pony makkelijker is.
Doe rustig aan; alles op z'n tijd! Geloof me, daarvan krijg je uiteindelijk het beste resultaat.