Ervaring met een paardenfluitseraar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: Ervaring met een paardenfluitseraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:34

Ja inderdaad. Over een half jaar wil m'n vriendin Harry Hoevers weer een keer bellen om opnieuw te laten lezen en of er wat veranderd is. Dan doe ik ook mee denk ik. De vorige keer vond in het onnodig want toen had ik me paard nog niet zo lang. Je word toch wel nieuwschierig als je zo die verhalen hoort. Ik heb verder geen problemen met m'n paard hoor.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:05

Geen ervaring mee, maar dit jaar komt Monty Roberts op het Horse Event, daar ga ik zeker heen! Lachen
Wel knap wat ze kunnen, ik volg dit even. ;#

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:09

Waar & wanneer is het Horese Event?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:10

We hebben het hier voer 2 verschillende ''paardenfluisteraren'' zie ik.
De 1 heeft het over ''paranormale'' en de ander over Monty Roberts, dit zjin totoaal verschillende dingen Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:14

Wat is het precieze verschil dan?
Ben er niet zo bekend mee.. Tong uitsteken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:38

monty 'temt' paarden (lichaam). Echte fluisteraars luisteren naar paarden (lichaam en geest)
Dit is erg zwart-wit hoor.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:55

Het zijn geen paardenfluisteraars maar paardenluisteraars!
Ze proberen gewoon te ''luisteren'' naar het paard om zo te kijken wat er mis is.
Volgens mij zitten er wel een paar goede tussen hoor, maar je moet gewoon je paard zo behandelen dat het je vertrouwd. Vaak hebben gedragsproblemen iets te maken met hun verleden.
Volgens Amy Fleming van Heartland: De meeste gedragsproblemen komen door angst Tong uitsteken

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:09

Ook ik heb hele goede ervaringen met Harry Hoevers.
Hij is echt een vakman! Pling
Ik kwam er via een vriendin die er ook eens met haar pony geweest was.
We hadden een 3,5 jarige ruin, zou ataxie hebben.
Gelukkig geloofde ik dat niet, en ben ermee naar Harry gegaan.
Z'n bekken stond scheef, en hij was verschrikkelijk slap.
Hij heeft 'm weer recht gezet en meteen de "littekens" van het casteren "behandeld".
Harry wist precies z'n karakter te beschrijven en waarschuwde zelfs dat 'ie nog wel eens ondeugend kon worden.
Nou, hij had gelijk. De volgende dag had mijn man al bijna een trap te pakken Tong uitsteken ,
en een maand later liep het paard al braaf (10 minuutjes, op aanraden van Harry) onder het zadel,
terwijl hij voor die tijd al moeite had om zelf fatsoenlijk rond te lopen.
Nu zeg ik niet dat dit alleen door Harry komt, we hebben natuurlijk ook hard getraind.
Maar zonder zijn hulp had dit paard nooit zo gelopen, en was hij waarschijnlijk bij de slager beland.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:59

stipje

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:18

Ik heb van de echte horsewisper training gehad in Amerika. Ben zeer tevreden over deze man jammer dat hij nooit clinics doet in nederland. Zouden ze eigenlijk een keer moeten organiseren ergens ofzo.

Deze man heeft zijn verhaal verteld en daaruit is het boek gekomen en de film THE HORSEWISPER. De technieken die ik heb geleerd die heb ik ook meegenomen naar nederland en oefen deze uit op mijn eigen paard. En het werkt zeer goed. Ook bij de gevaarlijkste paarden die geen vertrouwen hebben in de mens. Als je meer wilt weten stuur me maar een pbtje Lachen

lucius_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:42

Nou kijk http://www.timeout-reizen.nl/ruiter.php -> reizenaanbod -> europa -> nederland -> de 2e comuniceren met paarden. Dit is volgens mij wat ze ook bedoelen met paardenfluisteren. Ik zit er wel aan te denken om dit te gaan doen (1 en 2 september) omdat je leert om met je paard te werken. Dit schijnt goed te zijn om je zelfvertrouwen op te bouwen en leiding te nemen. Als je het goed doet kun je je paard sturen op afstand en vertrouwd het paard je. Ik zelf zit nogal gestrest op het paard waardoor die dus niet doet wat ik wil en dat kun je daar dus leren veranderen. Je moet maar eens bij "lees meer over deze reis... " kijken. De enigste reden dat ik nog twijfel is omdat het behoorlijk prijzig is en ik geen eigen paard heb en alleen op de manege rijdt, dus weet ik niet of het veel nut heeft. Maar goed ik zal wel kijken (moet deze week wel beslissen anders is het wel te laat).

-xxx- Jacky

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:37

wauw aparte ervaringen:) K zou best wel graag willen dat die harry hoevers mn paardje gewoon zou willen nakijken een keer enzo... heeft ie een site ofzo??

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:48

Nee, Harry heeft (voor zover ik weet) geen site.
Als je z'n nummer wilt, pm me maar, hij is alleen te bereiken tussen 12:30 en 13:00u.

Clautt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:46

Bij ons op stal was een paard waar de eigenaar niet meer op kon stappen zonder bokken en stijgeren ,net zolang tot dat ze er weer aflag . Is ook een paardenfluisteraar geweest , die deed iets en weg was het , echt raar ! Ik zal een naar de naam vragen voor je .

Ook kwam er een keer een paarden fluisteraar helpen met paarden die angst hebben voor trailers , die was pas echt goed ! Zal haar naar ook navragen voor je haha !

groetjes Claudia

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:13

Binnenkort komt Mounty Robberts in Nederland hé.
Maastricht geloof ik.
Er hangt een flyer bij ons op stal.

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:41

Wij hebben ongeveer 4jaar geleden ook paardenluisteraar op de manege gehad... Wie het was weet ik niet, maar hij was wel goed had ik gehoord. Want hij had niemand gesproken, hij wist heel veel dingen wat vroeger met een paard was gebeurd (die was fysiek mishandeld) en hoe de rijstijl van iemand was, hoe zij reed, daar was het paard niet mee eens. Wel grappig als je die verhalen hoort..

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:20

Mijn paard is bij monty roberts geweest in Zuidlaren vorig jaar,
dat was net voordat ik hem had gekocht..
filmpje vond ik zelf erg interessant.. is te vinden op mijn profiel voor de nieuwsgierige .. de 1 vindt het wat & de ander niks .. zijn al veel topics over geweest over hem.
Ik vond het leuk dat hij met mijn paard bezig was en dat er zelfs topics over geweest zijn . wat er ook gezegt wordt, hij 'temt' paarden , dat is helemaal waar .. maar hij begrijpt ze ook.

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:29

monty roberts is echt een geweldig man.
gaaf dat je paard bij hem is geweest, ik kan helaas je filmpjes niet zien(zie alleen zwart maar hoor wel stemmen).

mijn welshje is ook een keer bij een ''paardenverluisteraar'' geweest, het was een hele lieve vrouw.
ze heeft een paar dingen door gekregen die klopte , dat ze vroeger voor de kar liep enzo.

bij ons op de manege heeft ze met nog meer paarden ''gepraat''.
waaronder wel een heel bijzonder verhaal over een arabier die wist dat de vader van de eigenaar was overleden.
en over een haflinger die de vrouw zijn box heeft uitgejaagd omdat hij zijn baasje liet huilen (emotioneel).

het gaat er ook om wat voor een gevoel je er zelf bij hebt , dat je anders tegenover je paard gaat staan

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:33

Harry Hoevers ken ik niet, maar ik ken wel een vrouwelijke dierentolk. Zij heeft meerdere paarden en honden getolkt waar ik bij was en de resultaten waren verbluffend! Kan even niet op haar naam komen, ik dacht Danny maar verder.... moet ik een kaartje van haar te pakken gaan krijgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:36

Ik ben afgelopen weekend naar een Parelli Event in Lunteren geweest, met Parelli instructeuren Walter Gegenschatz en Eddy Modde. Ik heb Parelli zelf in 1997 in Wanrooy gezien en ook ontmoet, en dat was helemaal een eyeopening experience. Met deze methode kun je voortborduren, terwijl je met andere methodes zoals die van Voest of Monty Roberts toch heel snel vastloopt.