Jouw ideale paard heeft geen kleur...of toch wel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:38

Favo kleur is schimmel, zou er zo weer 1 nemen Haha!

Verder "verafschuw" (misschien niet het juiste woord) ik lichte vossen....moet je weten dat ik er 1 heb
Donkere vos met zilveren manen en staart is dan weer wel heel mooi.

Bruin vindt ik maar gewoontjes, maar ach daar heb ik m'n Vanta niet voor laten staan....

Het liefst van al een schimmel, bepaalde kleur valk of een diepzwarte.
Al wat daar tussen licht is niet zo mijn "type"...
Maar ach, ik zou er zeker geen paard voor laten staan omdat ie vos is (heb ik tenslotte bewijzen van ik heb een vos Knipoog ) maar als ik kan kiezen tussen 2 paarden met dezelfde kwaliteiten en de 1 is schimmel de ander vos...dan weet ik het wel

Het liefst van al (en ooit zal het er van komen ) wil ik een diepzwarte Welsh Cob hengst met 4 hoge witte benen en een witte bles/kol en veel massa. Of een schimmelkleurige Andalusier...Voorlopig houdt ik het mar bij dromen Dromen

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:45

BTW: 'n Perfect paard met 'n verkeerde kleur (ok, dus niet helemaal perfect Verward) zal ik niet zomaar laten staan. Maar als het echt zo'n cremello is met van die enge ogen (heb 'n super creepy foto) zal ik toch wel even twijfelen...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:01

Ik kan kleuren hebben die me niet aanspreken, maar als het paard aanspreekt zal de kleur me een worst zijn.

Sampie

tja, zucht..........................

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:02

Wil er dan niemand een paard (kwpn) met BLAUWE ogen???????? Cool

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:06

ik ben helemaal gek van bont paarden en dan met name tinkers.
wat ik heel erg mooi vind id een donker gekleurd hoofd met een (brede) bles tussen de ogen het liefst zo symetrisch en recht mogelijk, 4 witte lange sokken, een vlek rond de staart en dan mooi verdeeld nog wat vlekken op de rest van het lichaam, zwarte voorpluk en oren en witte manen...zo ziet mijn droompaard eruit Kwijl
maar de bouw van een paaard speelt natuurlijk ook een belangrijke rol en het allerbelangrijkste is natuurlijk wel dat het ook klikt met je paard

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:21

idd fab ebn het helemala met je eens. Omdat ik een vossie heb met veel wit, zie je vaak die afkeurende blikken. Maar wie het laatst lacht lacht het beste ! Dus ik wacht met mijn super paardje de tijd af.

Vos of geen vos ik kom er toch wel met der. BTW farbenfroh is ook een vossie, en die kan het ook, dus waarom de mijne niet Tong uitsteken

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:42

Ik vind geen een kleur echt lelijk. Wel vind ik bonte paarden heel leuk. Toen ik een paard zocht heb ik daar wel op gelet, maar ik vind het niet het belangrijkst. Sher is een doodnormaal vosje, maar dat maakt haar er niet minder leuk op.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 00:47

Ik ben absoluut geen voorstander van schimmels, bonten of vossen.

Maar Farbenfroh vind ik best een mooi paard en toen ik pas op Max van Astrid zat met de zon op zijn vacht vond ik vos ook best mooi.
Fab, Terra is juist een hele aparte lichte vos. Ze heeft wel wat, vind ik.

Maar als ik op zoek ga naar een paard streep ik toch als eerste de advertenties met schimmels en vossen weg.
Paarden zat in Nl. dus ook in donkere tinten Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:52

Zo ben ik een echte schimmelfan, maar dan ook echt die spierwitte (niet geel dus Schijnheilig Haha! )
Verder ben ik weer niet zo'n bruin/vos fan, die kleuren zijn zo normaal vind ik (ehum heb zelf ook een vos dus Haha! maar wel een zweetvos Schijnheilig Bloos )
Zwart vind ik ook heel mooi ja, maar dan wel diepzwart!
Verder zou ik eerder op een mooi gebouwd, leuk bewegend paard met een mooi koppie vallen die een wat mindere kleur heeft, als een mooi kleurtje dat niet kan bewegen of een lelijk hoofd heeft. Maar dat is heel persoonlijk denk ik

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:56

Zag laatst een ijzersterk bewegende merrie, wauw wat een kracht ind e achterhand, en een ruimte, en snel...en maat en verder prachtig exterieur...Een echte! Zo eentje om zo naar Z en hoger te rijden. Wat een dier!

Toch, niet gekocht. Dat paard was dus erg wit met hier en daar een grijze vlek. Schimmelbont, en niet op een mooie manier.

Voor mij heeft een goed paard toch echt wel een kleur. Niet als je erop zit, maar...ik sta er toch meestal gewoon naast, en als ik zijn stront sta te ruimen, dan wil ik wel een beetje verliefd zijn op het beest.....
En er zijn gelukkig ook donkerbruine paarden die goed genoeg voor mij zijn.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:35

Ik val dus op vos... en een schimmel vind ik ook vaak erg mooi. Donkerbruin kan me over het algemeen niet echt bekoren.

Wel is het zo dat ik, net als Mirte, voornamelijk val op aftekeningen. Een vos zonder wit, vind ik in eerste instantie niet aantrekkelijk. Dan ga ik voor de donkerbruine met scheve bles (bijv. Folkert van Bolle hier op bokt).

Laatst was ik bij een handelsstal en daar stond een zwartbruine kwpn-er zonder aftekeningen op zijn hoofd (benen kon ik niet zien, stal was donker), maar het dier "greep" me op de een of andere manier en ik heb er wel een minuut of twintig bij gestaan. Later kwam ik erachter dat het een halfbroer van mijn Kaminka was....

Toen ik op zoek was naar een ander paard, ging mijn voorkeur uit naar vos of schimmel en ik kwam thuis met een vaalbruine merrie met kolletje. Vaalbruin is ze niet meer, nu is ze prachtig goudbruin, met zwarte laarzen, dikke bos zwarte manen en een mooie volle zwarte staart. Nu vind ik haar mooier van kleur dan mijn vosje Toon. Grappig hoor.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:51

wat heb je het weer mooi verdraaid. Ik heb nooit gezegt dat je geen voorkeur mag hebben. Ik heb alleen gezegt dat ik het onzin vind een mooi goed en talentvol paard te laten staan omdat hij niet de juiste kleur heeft.
Tegenwoordig zie je alleen maar bruin en zwart en waarom weet ik niet, omdat vos ineens niet mooi meer word gevonden. Nou geef mij dan maar bont dan val je ten minste nog op op wedstrijden. Niet dat ik een bont paard heb, maar ik vind het gewoon saai worden om naar wedstrijden te gaan kijken.
en ik laat echt heus iedereen wel in zijn waarde, dus vind ik het raar om ineens hier dit topic te vinden over iets wat al uitgesproken was bij het andere topic.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:59

Gelukkig maar dat iedereen op een andere kleur valt! Stel je voor dat we allemaal dezelfde smaak zouden hebben Haha!

Ik hou niet zo van bont, valk en schimmels maar ik moet zeggen dat we op stal een aantal schimmel arabieren en een lusitano hebben die ik wel erg mooi vind. Ik vind zwart erg mooi en donkere paarden en vosjes ook maar niet met te veel aftekeningen.

Ik heb zelf een goudvosje met alleen maar een kolletje en een klein snebje en verder geen aftekeningen. Hij heeft blonde manen en staart en ik vind hem prachtig qua kleur want zijn vacht lijkt wel van goud in de zon. Eigenlijk vind ik geen enkel paard een lelijke kleur hebben maar als ik zelf een paard zou kopen zou ik dus geen bont, schimmel of valk kopen denk ik...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:14

natuurlijk heeft mijn ideale paard een kleur! maar dat wil niet zeggen dat ik een paard laat staan als hij verre van de ideale kleur heeft en hij voldoet verder.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:27

hehe wij begrijpen elkaar. dat bedoel ik nou.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:32

Voor mij maakt het niet uit watvoor kleur het dier heeft, als hij maar een lief koppie heeft en een gouden karakter.

Ik vind wel bepaalde kleuren mooi, maar het heeft geen voorkeur als ik een paard zou kopen. Koffievos en zwart vind ik namelijk supermooi.. Haha!

Ik heb twee jaar een schimmel verzorgd en ik moet zeggen dat het wel altijd voldoening gaf als hij weer mooi schoon was na het poesten, dat heeft dus ook wel wat, haha Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:54

Ik vind kleur een belangrijke factor in een paard, maar ja.
Ik wilde vroeger nooit een schimmel, het eerste paard dat ik kocht was dus een schimmel.
Vossen vind ik ook niet mooi, helemaal niet als ze licht zijn. Momenteel heb ik dus 3 vossen waarvan eentje bijna wit...
Maar ja, bijzondere kleuren vind ik ook leuk, en dus zijn mijn vossen appaloosa's en heb ik ook een erg mooie bonte!!! dat wilde ik altijd al.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:08

Een goed paard heeft geen kleur. Ik vind eigenlijk alle kleuren wel mooi en zal niet op kleur selecteren. Daarbij moet ikw el zeggen dat ik minder van bont houd. Maar daarom zal ik een bonte met goed karakter en super bewegingen nooit afslaan!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:42

Ahum.... ik riep dus vroeger altijd heeeel hard: Ik wil geen merrie, geen bonte, geen schimmel en ik zou nooit en te nimmer een veulen kopen. Ik heb dus nu een merrie, een bonte met vrij veel wit en ik heb d'r gekocht toen ze 4 maanden oud was Haha! En ik ben stapelgek met d'r!!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:05

Zelfde verhaal als bij mij Flettie. Ik wilde een paard van een jaar of zes/zeven. Liefst een ruin en liever geen vos.

maar ben thuisgekomen met een tweejarige vos merrie. Och ja dat koppie he? ben er nog steeds erg blij om en vind vossen nu erg mooi. Vooral de mijne

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:21

Ik ben liefhebber van schimmel en heb 18 jaar een vos gehad Haha! bruine paarden ben ik niet weg van, maar zoals al eerder gezegd kleur zegt mij eigenlijk weinig en ik zou het juiste paard er zeker niet voor laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:36

Een vliegenschimmel vind ik niet mooi.
Ik zou zelf erg graag een mooi span valken hebben, maar niet zo graag dat ik m´n merrie zou laten dekken door Modern (palomino tuigpaard hengst), dan vind ik het extrieur en beweging toch belangrijker.

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:46

Heb zelf een chocoladebruin paard Vingers aflikken , dat is toch wel qua kleur mijn favoriet en een donkerbruine, ook mooi. Een leuke vos of schimmel heb ik ook geen moeite mee.
Maar die Appaloosa's , Paints met veel wit , vliegenschimmels , bont etc, ik vind het niet mooi, zou ik niet snel kopen.
Hoewel het qua bouw niet mijn types zijn , vind ik Haflingers bv echt heel leuk om te zien , vornamelijk vanwege de kleur en die vaak enorme bos manen .

phoenix4ever

Re: tja, zucht..........................

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:54

Sampie schreef:
Wil er dan niemand een paard (kwpn) met BLAUWE ogen???????? Cool

jawel hoor, mijn maakt het echt niets uit. ik vind alles z'n charmes wel hebben. maar mag het dan wel een kleiner paard zijn?
ik voel me niet thuis bij die bakbeesten Haha!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:44

Vroeger vond ik vossen nix, tegenwoordig ben ik een verklaard vos-met-bles-fan (we hebben er dan ook vier). En om maar een bekende vos te noemen: Farbenfroh, die is toch schitterend, of niet dan? Mooie passende naam ook!
Bruin vind ik saaier dan saai, daar staan alle weides/stallen in Nederland al mee vol. Schimmels zijn ook gaaf, mits schoon (een spierwit paard-prachtig!). En wat ik verder mooi vind, is een lekkere dikke bos manen en een dikke staart. Dat hebben onze IJslanders allemaal wel. Nouja, op 1 na, maar die heeft zijn kleur weer mee, want die is prachtig blauw-grijs (wildkleur).
Maar uiteindelijk heeft een goed paard nooit de verkeerde kleur!