vraagje over bijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serafina80

Re: vraagje over bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:46

Ik zou gewoon allebei de helft gebetalen. Ook al hoeft zij er niks voor te betalen en mag ze alles doen...het is wel jou pony. En net als wat Bienotje zegt, dan krijg je in de toekomst geen ruzie over het zadel Knipoog Zo lijkt het mij een eerlijke deal. En ALS de pony of wat dan ook wordt verkocht, delen jullie gewoon weer de kosten. Toch?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:51

Je kan beter nog eens praten met je bijrijder dat het een beetje rauw op je dak kwam vallen.

Als je het zadel niet wil aanschaffen zeg dat dan gewoon en zeg ook waarom. Zij kan dan zelf kiezen wat zij doet.

Dan is er alleen 1 punt, wat doen jullie als het zadel verkocht wordt aan een ander??

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:56

AnneB schreef:
Ben blij dat ik van mijn bijrijdster af ben... Nagelbijten / Gniffelen.

Idd hier nog 1 Boos! ....begin er nooit weer aan .

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:02

pipeloi schreef:
AnneB schreef:
Ben blij dat ik van mijn bijrijdster af ben... Nagelbijten / Gniffelen.

Idd hier nog 1 Boos! ....begin er nooit weer aan .

nou zeg doe eens aardig over bijrijders Vork

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:04

ik denk dat zij het heel goed heeft bij jullie!
maar wat vaak vergeten word is dat een bijrijder de eigenaar veel helpt, zonder bijrijder moet de eigenaar de pony zelf rijden en poetsen, dus ik vind dat we afentoe iets minder negatief over de bijrijders moeten praten!

maar even over het zadel, je kan t op 2 manieren bekijken!

het is jou pony en als je wilt dat er een ander op rijd is het wel handig als je er de spullen voor hebt en het is altijd handig als je zelf in het bezit bent van een zadel ervoor!
stel dat je bijrijder ooit stopt dan heb je wel een zadel voor je pony en voor de eventuele nieuwe ruiter!

maar je kan ook zeggen dat als zij op je pony wil rijden ze maar zelf voor de spullen moet zorgen!
het hangt er gewoon ook vanaf hoe goed je ruiter kan rijden en hoe belangerijk het voor jou is dat de pony word gereden!

je kan ook zeggen dat je het zadel wel wil kopen maar dat je vanaf nu wel een kleine bijdrage verwacht in bijvoorbeeld de verzorging of dat zij een klein bedrag per maand betaalt!

succes ermee Haha!

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:10

@mellamoshan

Er zullen vast lieve aardige goeie bijrijdsters zijn alleen mijn ervaring was zeer slecht
daarom wil ik er nooit weer aan beginnen .

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:17

pipeloi schreef:
@mellamoshan

Er zullen vast lieve aardige goeie bijrijdsters zijn alleen mijn ervaring was zeer slecht
daarom wil ik er nooit weer aan beginnen .

ik snap het wel hoor, ik rijdt dan zelf ook wel wat paardjes bij, maar zie ook genoeg gebeuren waarvan ik denk, als het mijn knollie zou zijn dan had dat kind er niet 1 stap bij in de buurt moeten zetten Bloos

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:18

Nou als zij dat zadel wil kopen (en hij ligt goed, anders verpreuts zij nog je paard zijn rug) dan moet ze dat zelf betalen vindt ik.....zij kiest ervoor om het eventueel te kopen en niet jij!!!! Dat zal ff lekker worden...........als iemand iets wilt kopen dan met hij/zij dat zelf betalen hoor!!!! Wordt steeds gekker......

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:31

Ik zou zeggen koop dat zadel zelf, immers heb je het tijdens het beleren zelf ook steeds geleend van die instructrice. En verder zeg je dat het perfect op het paardje ligt en nu voor een leuke prijs te koop is. Dus waarom niet?
Wat doe je eigenlijk zelf met het paardje, aangezien je er zelf niet op rijdt en een bijrijdster hebt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:34

Dat kan ze mooi zelf kopen, straks wil ze nog meer dingen en dan moet jij zeker ook mee betalen.Mijn oude zadel moet opgevuld en er moet een nieuwe boom in,mijn bijrijder regeld dat want ik gebruik dat zadel zelf niet meer.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:59

it_is_me schreef:
Ik zou zeggen koop dat zadel zelf, immers heb je het tijdens het beleren zelf ook steeds geleend van die instructrice. En verder zeg je dat het perfect op het paardje ligt en nu voor een leuke prijs te koop is. Dus waarom niet?
Wat doe je eigenlijk zelf met het paardje, aangezien je er zelf niet op rijdt en een bijrijdster hebt?

En straks laat ze het een keer vallen, boom kapot? En dan heb je ook geen zadel meer terwijl je er zelf niet eens op rijd.
Ik zou haar er zelf een laten kopen, ik heb er zelf ook een gekocht voor de paarden die ik rijd, terwijl die al een zadel hadden, maar nu heb ik nooit het probleem dat er iets met mijn zadel gebeurd, tenzij ik het zelf doe.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:05

Ezumii: En straks laat ze het een keer vallen, boom kapot? En dan heb je ook geen zadel meer terwijl je er zelf niet eens op rijd.
Ik zou haar er zelf een laten kopen, ik heb er zelf ook een gekocht voor de paarden die ik rijd, terwijl die al een zadel hadden, maar nu heb ik nooit het probleem dat er iets met mijn zadel gebeurd, tenzij ik het zelf doe.

De eigenaresse van het paardje zegt zelf tevreden te zijn over haar bijrijdster. Dus dan mag ik aannemen dat ze met veel zorg met haar paardje omgaat en dus ook met haar spullen. Met de bijrijdster kun je natuurlijk afspraken maken wie er voor de kosten opdraait wanneer spullen onverhoopt stuk gaan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:06

Zij wil dat zadel toch...niet jij..en ze mag al gratis rijden etc..dus ze mag het best kopen..maar dan van haar eigen centen Tong uitsteken

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:09

__PrinCess schreef:
maar dat het paard zonder haar geen beweging zou hebben is niet waar want ik bedoel het is graag of niet, en anders zoek ik wel iemand anders, genoeg mensen die een gratis bijrijdpaard willen.

Hieruit blijkt dat jij zoiets hebt van voor jou 10 anderen maar daar kon je je nog wel eens lelijk in vergissen.

Natuurlijk er zijn heel veel mensen die graag een bijrijdpaard willen hebben en het feit dat de bijrijdster niet meerderjarig hoeft te zijn geeft jou al veel meer keus uit mogelijke bijrijdsters.

-Maar niet iedereen wil western rijden.

-Er zijn heel veel mensen die geen zadel willen kopen voor een bijrijdpaard. Zeker als ze het paard van te voren niet kunnen uitproberen. Niet iedereen zal een paard de eerste keer willen uitproberen zonder zadel en als de buurvrouw/instructrice het inmiddels verkocht heeft kun je dat zadel niet lenen.

-Dit meisje neemt serieus les en maakt je paard dus beter in ieder geval niet slechter.
Stel dat het volgende verzorgmeisje geen les neemt en daardoor het paard langzamerhand gaat verpesten. Dan kun je beter een keer een zadel kopen dan dat je paard verpest wordt.

-Zijn genoeg meisjes die heel enthousiast beginnen maar het na een paar maanden al weer voor gezien houden omdat ze zo druk zijn met school en vriendinnen of het wel erg koud vinden in de winter.

Kortom als je verder tevreden bent over dit meisje zou ik toch overwegen om een zadel voor haar te kopen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:10

Er wordt aangeven dat het zadel niet al te duur is, dus ik zie het probleem niet. Wanneer het om een heel duur zadel gaat vindt ik het een ander verhaal. De eigenaresse mag denk ik allang blij zijn dat ze een goede bijrijdster heeft gevonden.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:19

Als je al een zadel voor de pony hebt en ze vroeg je dit zadel te kopen kan ik me voorstellen dat je dat niet doet. Er is immers al een zadel aanwezig. Maar op dit moment is er geen zadel voor deze pony behalve het leenzadel, wat nu dus te koop is. Ik zou zeker overwegen om dit zadel te kopen (zeker ook omdat je zegt dat het goed past en niet te duur is) want als je wilt dat er iemand je pony voor je rijdt dan zullen er ook spullen aanwezig moeten zijn.

Zoals al eerder gevraagd is, wat ga je dan doen als straks dit zadel aan een ander verkocht wordt?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:23

Wie heeft het hoofdstel betaald? En wie de lessen?

Ik kom uit Friesland waar het heel gebruikelijk is dat je gratis op andermans paard kunt rijden dus kijk er wel wat anders tegenaan. Hier is het meestal de eigenaar die voor de basisspullen zorgt en de ruiter die lessen/ wedstrijden ed betaald.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:27

opzich vind ik dat je een zadel moet hebben natuurlijk als je je paard wilt laten bijrijden, en ik begrijp dat deze er niet is. wist de bijrijder van te voren dat je geen eigen vast zadel hebt voor dit paard? zo ja, vind ik dat ze niet moet zeuren, want ze wist het. haar keus om er zelf wat voor te regelen of een ander paard te zoeken.
was er wel een zadel, maar is die nu verkocht/kapot, dan moet daar (op jou kosten of delen) toch wel een ander zadel voor in de plaats komen.

maar opzich blijft de situatie moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:08

Piaffe schreef:
Wie heeft het hoofdstel betaald? En wie de lessen?

Ik kom uit Friesland waar het heel gebruikelijk is dat je gratis op andermans paard kunt rijden dus kijk er wel wat anders tegenaan. Hier is het meestal de eigenaar die voor de basisspullen zorgt en de ruiter die lessen/ wedstrijden ed betaald.

Dat ben ik ook gewend
maar als ik een bepaald zadel wilde, kocht ik dat toch zelf

oke er was dan wel een zadel, maar daar was dan niet op te rijden (vind ik dan), dus imo weinig verschil met wel een zadel aanwezig Lachen

Ik vind het wel anders als de eigenaresse er zelf op zou gaan rijden.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:17

is er nou ale en zadel en wil zij een andere of is er helemaal geen zadel?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:20

Okay, je hebt dus zelf geen zadel begrijp ik. Is het dan niet slimmer dat jij/je ouders het zadel kopen zodat je zelf ook een eigen zadel hebt en dat je de bijrijdster evt laat meebetalen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:21

waarom zou TS het zadel betalen? Zij rijdt niet op die pony, het is de keuze van de bijrijder om erop te rijden. Zij heeft zelf geen zadel nodig dus voor die pony, aangezien ze er niet op rijdt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:24

en als de buurvrouw nu haar paarden en dus ook het zadel aan een ander verkoopt (dacht te lezen dat ze haar paarden wegging doen)
dan heb je helemaal geen zadel meer

Ik zou zelf het zadel kopen en de bijrijdster een kleine vergoeding in de maand gaan vragen
Als ze zelf een zadel moet gaan kopen, koopt ze misschien een verkeerde en verpest ze de rug van jou paard.

Van samen iets kopen komt alleen maar ellende

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:26

Okay, duidelijk eroverheen gelezen dat de TS dus niet op de pony rijdt. Dan vind ik idd ook dat ze zelf het zadel moet betalen na goedkeuring van jouw en je ouders dat het goed ligt. Zo is het haar eigendom en waarschijnlijk kan het later nog verkocht worden of op andere paarden gebruikt worden zonder dat ze "ruzie" met jullie krijgt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:27

Ik zou zeggen dat de bijrijdster m moet betalen. Zij heeft er profijt van. Zij is de enige die erop rijd. Stel dat de pony wordt verkocht dan neemt ze het zadel gewoon mee naar huis, en bewaard hem of verkoopt hem. Dat moet ze zelf weten. Als ze helemaal niets hoeft de doen. Dan vind ik dat dit wel het minste is.

Ik ben zelf ook 15 en betaal voor mijn bijrijpony en voor de lessen. Ik hoef dat ook niet voor het materiaal te zorgen.