Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1985

Re: Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:50

Ze zeggen altijd paarden die niet blijven staan zijn ontrouw en hebben geen gezag voor je ofzo. Zelf denk ik dat het wel waar is. Zelf (wat ik nooit meer vergeet tuurlijk ben ik der wel is vaker afgevallen Knipoog) heb ik 1x gehad met een hele lieve arabier ik ging naar buiten en me vader had een stuk verderop een weiland, dus ik dacht kan daar wel even in rijden, maarja het was lente dus het gras was erg groen, hoog en rook heel lekker. Dat vond Amanda ook. Weg was ze ik zat echt gewoon op me kont in het gras te kijken van jeetje wat is hier gebeurt Bloos . En Amanda??? Die zat lekker te grazen. Echt dit vergeet je nooit meer.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:54

Die van mij blijven altijd staan, want ik laat de teugels nooit los als ik eraf val Clown
hoe dat komt weet ik niet, maar ik heb ze telkens weer gewoon in mijn handen Tong uitsteken

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:55

unamie schreef:
Die van mij blijven altijd staan, want ik laat de teugels nooit los als ik eraf val Clown
hoe dat komt weet ik niet, maar ik heb ze telkens weer gewoon in mijn handen Tong uitsteken

Haha kunstig.
Misschien denk je dat dat je nog tegenhoud ofzo Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:57

Monique1985 schreef:
Ze zeggen altijd paarden die niet blijven staan zijn ontrouw en hebben geen gezag voor je ofzo. Zelf denk ik dat het wel waar is. Zelf (wat ik nooit meer vergeet tuurlijk ben ik der wel is vaker afgevallen Knipoog) heb ik 1x gehad met een hele lieve arabier ik ging naar buiten en me vader had een stuk verderop een weiland, dus ik dacht kan daar wel even in rijden, maarja het was lente dus het gras was erg groen, hoog en rook heel lekker. Dat vond Amanda ook. Weg was ze ik zat echt gewoon op me kont in het gras te kijken van jeetje wat is hier gebeurt Bloos . En Amanda??? Die zat lekker te grazen. Echt dit vergeet je nooit meer.

Ik denk dat dat echt niet zo is..
Mijn paard is een heel sensibel paard.. als ik val dan schrikt ze zo daarvan dat ze daarom waarschijnlijk gaat vluchten.
Vluchten is een natuurlijke reactie van een paard en dat heeft niks met de band tussen jou en je paard te maken hoor.
Mijn band met mijn paard is uitstekend, maar denk niet dat zij blijft staan als ik val.
Olly is gewoon wat sensibeler en wat sneller gestresst.. Olly is een paard wat ALTIJD voorwaards gaat.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:02

daantjuhhh schreef:
Ik denk dat dat echt niet zo is..
Mijn paard is een heel sensibel paard.. als ik val dan schrikt ze zo daarvan dat ze daarom waarschijnlijk gaat vluchten.
Vluchten is een natuurlijke reactie van een paard en dat heeft niks met de band tussen jou en je paard te maken hoor.
Mijn band met mijn paard is uitstekend, maar denk niet dat zij blijft staan als ik val.
Olly is gewoon wat sensibeler en wat sneller gestresst.. Olly is een paard wat ALTIJD voorwaards gaat.

Dat is precies wat ik ook denk!
Mijne is een draver, die is aangeleerd om te rennen, rennen en nog eens rennen. Ze zal echt niet braaf stilstaan als ik er af donder. Zoiezo donder ik er niet zomaar vanaf, dus er zal dan al iets gebeurd zijn wat niet normaal is. Vind het ook niet vreemd dat een paard wegrent, wel gevaarlijk!
Zegt niks over de band hoor, als ik op de fjord van de buren stap, waar ik totaal geen band mee heb overigens, durf er veel om te verwedden dat ie stil staat als ik eraf donder. Clown

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:07

Ja maar in paniek vind ik anders dan dat ze je er zomaar afgooid. En daar hebben veel paarden ook last van. Proberen je eraf te gooien. En ik denk dat het dan wel op gaat.
Als je je in paniek der afgooid dat is iets heel anders. Meestal rennen ze dan naar huis (als ze de weg nog weten)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:11

Monique1985 schreef:
Ja maar in paniek vind ik anders dan dat ze je er zomaar afgooid. En daar hebben veel paarden ook last van. Proberen je eraf te gooien. En ik denk dat het dan wel op gaat.
Als je je in paniek der afgooid dat is iets heel anders. Meestal rennen ze dan naar huis (als ze de weg nog weten)

Nou heb ik het niet over het in paniek eraf gooien..
Als ik eraf val dan moet er wel wat voorgevallen zijn.. maar ik denk dat mijn paard in paniek raakt van mijn val.
Dus dat ie schrikt dat ik ineens op de grond lig..
en daardoor gaat rennen.

Mijn paard is absoluut geen beginners paard, ze is heel lief hoor hoor, maar als je niet in balans bent schrikt ze van je gewicht.
zo heb ik mijn vader een keer op Olly gezet toen ik al een uur had gereden.
ik moest Olly echt vast houden, mijn vader rijdt nooit paard en heeft dus een hele andere gewichtsverdeling dus als mijn vader een beetje naar voren hing ofzo dan kneep ze der billen aan..

Als ik val is mijn balans kwijt en ik denk dat ze daardoor schrikt en wegrent.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:12

Dat kan ook...

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:03

Ik ben eigelijk nog nooit gevallen, met eeen buitenrit. Maar ik merk wel, als je bv in een weiland met een pony valt waar je vaker op rijd, blijft die bijna altijd bij je. en als je met een manege paard valt, rent hij/zij eigelijk bijna alt
tijd weg! dus heb je toch een band met je pony waar je vaker op rijd!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:15

ik houdt eigenlijk altijd de teugels vast, maar ik weet wel wat imre (paard dat ik lang heb gereden) deed:
hij keek je echt aan zo van ben je wel helemaal goed bij je hoofd, wat doe je daar nou weer op de grond mafkees Clown
stap gewoon op en dan rijden we gewoon ons ritje verder

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:16

Silence blijft eigenlijk altijd staan.
Zowel binnen als buiten.

Binnen gaat hij me heel schaapachtig aan staan kijken en buiten gaat hij gras eten als dat mogelijk is Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:25

Urselin is altijd blijven staan Ja.

Eén keer vielen Urselin en ik tijdens slootje springen. Ik lag behoorlijk wat zand te happen, terwijl mevrouw rustig opstond en op mij stond te wachten Clown.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:26

hahaha, ik moet nog lachen als ik eraan terugdenk. Ik ben van mijn vorige manegepaardje twee keer afgevallen en beide keren deed ze precies hetzelfde. Ik viel eraf en zat dus op de grond en ik keek omhoog recht naar het hoofd van het paard dat me echt dom stond aan te kijken zo van "wat doe jij daar nou". Dus ik lig helemaal dubbel van het lachen, en iedereen dacht dat ik huilde Knipoog

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:33

Ik ben van mijn paard nog nooit afgevallen*afkloppen Tong uitsteken * gelukkig, ik vrees namelijk dat als ik er af donder ik ook echt van alles gebroken heb. Ze heeft nog wel is kuren van keihard en hoog echt hoog en gemeen te gaan bokken, vraag me niet hoe maar heb het tot nu toe overleefd. Maargoed als ik er buiten afval om zoon kuur of als ze schrikt, denk ik dat haar eerste reactie wegrennen zal zijn(als ik de teugels tenminste niet nog vast heb), maar dat als ze een paar meter gerend heeft zoiets heeft van: HELPPPP HET IS ENG HIER ALLEEN Clown en dan keihard terug kom draven/galoperen. Maargoed hoop het nooit mee te hoeven maken. Als ik er dan echt af moet dan maar in de bak.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:33

Van Wrangler ben ik nog niet afgevallen *even afkloppen* en ook nog niet mee naar buiten geweest maar ik weet zeker dat die net als het paard van Daantjuhhh naar huis klettert omdat hij schrikt van mijn val.

Bart bleef staan buiten, in de binnenbak crosste hij wel weg, maar buiten ging hij staan eten.
Fury ging ertussenuit maar ook niet naar huis, heel fijn om overal te gaan zoeken dus...

En van de rest ben ik buiten niet afgevallen gelukkig.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:37

Clown
Buiten ben ik er nog niet vanaf geknalt; wel in het land een aantal weken geleden & toen stond ze ook nog naast me.. Denk niet dat ze keihard weg zou rennen. Lachen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:43

Ik vraag me dit wel eens af, want ik ben nog nooit van ginger afgevallen (even afkloppen). Maar ik denk dat het heel erg van de situatie afhangt. Als je er afvalt omdat het paard helemaal in paniek is van de schrik ofzo is de kans denk groter dat hij zo snel mogelijk naar huis rent. En als je eraf valt omdat je gewoon even niet op zit te letten en je paard een beetje opzij springt (daar heb ik wel ervaring mee met een ander paard lekker in een net bemest land) dan is de kans groot dat je paard gewoon blijft staan en gaat grazen ofzo.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:44

Laatste (en enige) keer dat ik er buiten vanaf ben gevallen is dat paard een aardig eindje gaan rennen Nagelbijten / Gniffelen

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:05

Ik rijd niet buiten met mijn bijrijdpaardje omdat ze overal bang voor is ..
Dus ik denk dat als ik er af zou vallen, ze nogal hard weg zou rennen omdat die ene boom toch ECHT heel eng was Knipoog

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:07

Wanneer een paard echt in paniek is is er geen houden meer aan. Of je de teugels nou vast blijft houden of niet. Heb dat met mijn fjord gehad. Maar die sleepte me gewoon mee over het asfalt die keer.
Wil nog wel even vertellen dat toen ik mijn shet zadelmak wou gaan maken ik er iedere 3 seconden af lag (die haalde zulke enorme stunten uit.) maar die kwam dan hard terugrennen en ging voor me staan briezen alsof hij wou zeggen lekker puh ik ben toch veel slimmer dan jij..!!
Daar moest ik dan altijd wel heel erg om lachen.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:16

buiten en binnen blijft mijn pony wel staan.
maar ja iedere pony is anders.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:44

Ben alleen van manegepony's buiten afgevallen, die bleven staan eten,
in de bak als ik van Iris afviel bleef ze staan en echt zo kijken van; doe niet zo gek, sta gewoon is op jij mafkees Clown

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:34

Ben er 1keertje buiten afgevallen en toen had ik de teugels nog vast dus bleef ze staan maar werd wel een stukje mee gesleurd..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:38

Ben op buitenritten pas 1 keer van Indy afgevallen, en ze was er net zo van geschrokken als ik volgens mij Clown kwam verbaasd naar me toe Vork

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:14

Geen idee, dat is mij nog nooit overkomen. Maar het ligt eraan wat de reden is van mijn val. Als ze schrikt en opzij springt heb ik haar nog wel vast en blijft ze meestal ook rustig. Is ze echter in paniek of in een draf/ galop en ik laat los dan verwacht ik niet dat ze bji me blijft, maar dat ze mooi richtnig huis gaat.