Paard ff helemaal zat! wat nu!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Paard ff helemaal zat! wat nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:29

jakkiwakki schreef:
Jolliegirl schreef:
Heb gisteren de eigenarese gebelt die notabene in griekenland zit op dit moment.
Deze pony hebben ze al jaren en deze pony is nog nooit volledig eerlijk geweest tegenover mensen.
het ene moment is ze zo mak als een lam en kan je er een kind van 4 opzetten.
en plotseling kan ze omslaan.
zij begrijp ook niet waarom haar vader de pony niet gewoon wegdoet (ik ben de reden dat ze niet weggaat)
Ze is gewoon hartstikke oneerlijk, geef je haar eens een dagje vrij, staat ze sagerijnig in t land.
doe je eens een buitenrit is ze weer vrolijk, en wil je dan een keer in de bak (omdat het slecht weer is ofzo*buitenbak dat wel..*) dan gaat ze weer helemaal tekeer.

Uhm de eigenaresse mag niet naar Griekenland van jou? Jij gaat haar op vakantie bellen om te vertellen dat je haar pony zat bent, terwijl ze die aanhoudt voor jou?
De pony is oneerlijk als ze, naar jouw idee, niet vrolijk genoeg in de wei staat als je een dag niet rijdt?

Pak de fiets die rijdt altijd!

Ik heb helemaal NIETS gezecht dat ze niet naar griekenland mag
heb haar gebelt omdat zij graag wou weten hoe het ging hier.
en het ging dus niet goed.

mijn fiets rijdt idd altijd, behalve alstie een lekke band heeft.
maar de pony rijdt ook wel hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 29-05-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:34

IK vertrouw haar buiten wel, dat is het punt absoluut niet, zolang we : geen spoorwegen tegenkomen, en ik niet als een idioot ga lopen racen.
(wat ik ook niét doe met haar)
ze vindt het heerlijk om lekker een rondje zandpad te doen van een half uurtje, no problem.
In de bak heeft ze haar hele leven al een ''hekel'' aan gehad, en daar doe je haar geen plezier mee werd mij gisteren verteld.
we zouden eigenlijk lekker met haar moeten gaan mennen, en dat komt ook nogwel.

Ik heb dit bericht een week terug geplaatst, en moe zeggen dat ik me stukken beter voel inmiddels, ook met haar.
mischien toch dat het die week ff allemaal wat tevele geweest is
Zieke schapen, zieke pony, van dit paard afgevallen, problemen bij het spoor, vertrouwen even weg omdat het leek alsof ze me echt ''naaide''.

ik denk dat de pony ook een dipje gehad heeft, weet niet of dit kan, maar niet ieder dier zit elke dag lekker in zijn vel.

het spoor laat ik komende maanden achterwege, dat lossen we van 't zomer wel weer op met de dochter van de eigenaar en de dochter van dit paard(familiekudde staan)

Ik wou vragen of er nog mensen ideeén hebben voor dingen die je kunt doen in de bak, behalve rijden en longeren?
Heb al eens schrikparcours gedaan, en dat vind ze helemaal geweldig naar mijn inzien.

bedankt voor de tips, en sorry voor mijn reactie op andere reacties die in MIJN ogen erg bot overkwamen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:42

Het is een merrie. Ze kan ook nog eens hengstig geweest zijn in die tijd?? dan is het karakter ook al anders. (zeker in het voorjaar)

Verder zou je moeten kijken, je hebt het erover dat dit "jouw" pony is. Als het werkelijk jouw pony is, zou je haar dan wegdoen? Als het antwoord nee is, dan moet je nu ook niet stoppen. In een dip zitten we allemaal wel eens.

Verder zou ik idd het spoor voorlopig mijden en dingen doen die de pony leuk vind (en jij natuurlijk ook) zodat jullie er samen weer plezier in krijgen. Want ik begrijp dat dat je uitgangspunt is en dat je er geen verdere ambities mee hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:44

deze pony is mijn verzorgpony voor de duidelijkheid, maar ze houden hem tot ik wegga, dus mag het ''mijn'' pony noemen.
ze staat er idd voor de recreatie..

maaurhmm nu je t zegt,, hengstig.. dat is ze al 2/3 week...
zoals gewoonlijk en idd sinds dat begonnen is. dat was me nog niet opgevallen.. Blauw oog

IJslander_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:09

Ik zou ook gewoon weer proberen het vertrouwen terug te laten komen!
Als het blijkt dat ze echt is veranderd zou ik er met de eigenaar over praten en dan samen beslissen wat jullie eraan willen gaan doen!
succes ermee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:10

praten gaan we zoiezo doen, alles staat op papier
wat zij deed, en hoe ik erop reageerde.

Ze gaat wel gewoon met me mee naar buiten nu.. ( gisteren iig zonder problemen zowat) en dat was 2 week terug wel anders..
dus ik zie dat als een komende vordering