kleine kast op pensionstalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 01:11

Thuis heb ik 2 zadel steunen, terwijl ik maar 1 zadel heb.
Op de ene mijn zadel en longeersingel en soms ook mijn goede halster en touw.
Aan die andere hangen dus al mijn hoofdstellen (nouja, het zijn er maar 2), halsters, touwen, singels, longeerlijnen, hulpteugels (martingaal, thiedemann enzo) ed.
Dan had ik een ladenkast van thuis die thuis al niet veel meer waard was, maar waar nu nog maar 1 heel smal laag laatje inzit, daar liggen medicijnen, wormspuiten en ander medisch spul (denk aan betadine zalf en shampoo ed) en spul voor (door) het voer en snoepjes in.
Dan een dekenrek, een poetsbox, een grote opbergbox (voor bandages, shampoo's, handdoeken, zweetmes en spul voor de hoeven en invlechten ed) en een houten kist.
De houten kist heb ik nog niet zo lang, daar liggen allemaal kleine troepjes in, maar dat ga ik allemaal veranderen als ik mijn spul weer eens opruim en dan kan er waarschijnlijk een box weg of die gaat dan in de kist.
En mijn zak met paardensnoepjes en knoflook staat bij een van de 2 voertonnen in.
En thuis nog eens wat spullen, zoals wit dekje, cap ed.

Toen ik op de pension stalling stond, had ik 1 zadelsteun voor het zadel en de rest (hoofdstellen, hulpteugels en dat gedoe) hing ik er allemaal onder het zadel op de steun.
Dekje dat ik gebruikte, los over het zadel.
Dan nog een poetsdoos, grote opbergbox en een kleine box, en dan nog een tasje met cap en handschoenen.
En een emmer waar vaak de beschermers inlagen en een longeerlijn.
En een emmertje met knoflook en een oud knoflook emmertje met kattenvoer voor de stalpoes.
Dat allemaal opgestapeld op de vloer voor de box van mijn paard.

De (winter en zweet) dekens en dekjes die ik niet gebruikte, hingen over een andere zadelsteun die niet in gebruik was.
En als ik dan met mijn paard weg was, lag de deken die ze dan ophad, over nog een andere zadelsteun.
En dan lagen er nog wat dingen thuis, op de plek waar ik het nu ook heb liggen (zie bovenstaande) en in huis zelf, die ik niet altijd gebruikte enzo.

Ik zou dus nooit alles in 1 kastje krijgen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 08:59

je wil mijn kastje dan ook niet zien. ik heb in mijn kastje een zadelsteun en een hoofdstelhanger en een plank. onder de plank staan 2 maandjes die uitpuilen met shampoo's (je wil niet weten hoeveel verschillende flesjes shampoo ik heb) antiklit, wondspray en al dat kleine troep. op deplank ligt dan een emmer met nog meer troep erin longeerlijn, singel, poetskist. aan mijn hoofdstelhangers hangt 1 compleet hoofdstel, en verschillende delen van hoofdstellen(wat ik er mee moet????). en dan past nog net mn zadel erboven Haha! bovenop mn kast staat dan nog een kist met 2 dekens transportbeschermers etc. maar die kan momenteel niet dicht en dat in de wetenschap dta er muizen rondlopen. aaaaaargh ik heb teveel troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:59

Lovely"]
[quote="runningkawa schreef:
ik ben er ook nog steeds niet aan uit of ik we verkas, ik geef toe, ben daar een grote miep in.
Maar de gedachte speelt wel steeds door mijn hoofd.

Hier in het westen geldt de regel "als je goed staat moet je niet weggaan", ik weet niet hoe dat bij jullie in de buurt zit maar hier is dat wel zo. De grootte van de kast is wel het laatste op mijn lijstje Knipoog, er zijn belangrijkere dingen . Dat betekent niet dat ik nooit klaag over mijn inieminiekastje, dat doe ik vaak zat hoor Haha!.
[/quote]
Voor het kastje zou ik het ook niet of wel laten hoor Lachen
Maar ik vroeg me wel af hoe jullie dat doen.

Het probleem waar voor ik weg zou willen is omdat ze niet doen wat ze zeggen.

Hij zou overdag elke dag buiten gezet worden, maar dit gebeurt helaas niet altijd Lips are sealed
En dan kom ik savonds bij Kawa en dan heeft hij met schitterend weer de hele dag binnen gestaan Boos!

Maar Kawa heeft het verder erg goed naar de zin en het is natuurlijk altijd een gok of hij het op een andere plek ook naar zijn zin heeft, dat is dus waarom ik nog niet weg ben.

Die stal waar ik eens ben gaan kijken is een stuk duurder, krijg ik wel een binnenbak voor terug, maar of dat nu direct nodig is Scheve mond
Hij komt daar in een groep buiten te staan en dat vind ik dan wel prettig.
Als het dus goed is elke dag, maar goed dat zeiden ze op mijn huidige plek ook.
Dus ik blijf maar twijfelen, overal is het wat...

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:03

Hoi,
Mijn westernzadel ligt op zo'n karretje die je zo mee kan nemen, HEEL handig, daar liggen ook mijn hoofdstel en pad op en in mijn pad mijn beschermers (jaja, het pas er allemaal op). En in mijn kastje, poetsspullen en heeeeeeeeeel de mikmak. ONwijs handig allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:15

runningkawa schreef:
Het probleem waar voor ik weg zou willen is omdat ze niet doen wat ze zeggen.

Kijk, daar noem je een belangrijke reden. Jij zet je paard daar in goed vertrouwen neer en je maakt afspraken, het is wel de bedoeling dat die afspraken ook nagekomen worden.

Citaat:
Hij zou overdag elke dag buiten gezet worden, maar dit gebeurt helaas niet altijd Lips are sealed
En dan kom ik savonds bij Kawa en dan heeft hij met schitterend weer de hele dag binnen gestaan Boos!

Maar Kawa heeft het verder erg goed naar de zin en het is natuurlijk altijd een gok of hij het op een andere plek ook naar zijn zin heeft, dat is dus waarom ik nog niet weg ben.

Of hij het naar zijn zin zal hebben, hangt helemaal van de situatie af. Als hij op die nieuwe stal ook prettig kan staan, dan zal hij zich waarschijnlijk best aanpassen, je weet zelf misschien wel wat hem wel en niet past?

Citaat:
Die stal waar ik eens ben gaan kijken is een stuk duurder, krijg ik wel een binnenbak voor terug, maar of dat nu direct nodig is Scheve mond

Binnenbak is een goede reden hoor, ik wil zelf niet zonder Lachen. Alles leuk en aardig, maar ik wil graag een binnenbaan en niet savonds in de regen klooien en in mijn natte goed nog een half uur in de auto terug naar huis om verkleumd en ziek aan te komen. Verwend misschien, maar toch Lachen.

Citaat:
Hij komt daar in een groep buiten te staan en dat vind ik dan wel prettig.
Als het dus goed is elke dag, maar goed dat zeiden ze op mijn huidige plek ook.

Als het goed gaat in een groep is het leuk. Op mijn huidige stal heb ik de keuze en mijn paard staat alleen. Er staan wel paarden naast, maar niet bij hem in het landje. Hij is niet zo voorzichtig met zichzelf, vandaar.

Citaat:
Dus ik blijf maar twijfelen, overal is het wat...

Klopt, er is altijd wel iets wat beter of soepeler kan. Het is toch het belangrijkst dat hij krijgt wat hij nodig heeft, een schone stal en het juiste voer op de juiste tijd. Dat buitenzetten moet je gewoon goed in de gaten houden.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:57

ja, ik ken het probleem..voor dat ik verkastte had ik veel ruimte en nu een mieserige kast..
ik heb de dekens gewoon thuis en de helft van mijn dekjes ook.
verder een niet al te grote poetskist, handig gebruik maken van de ruimte en van alles maar 1 exemplaar op stal bewaren..
en dan heeeel erg proppen!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:00

he runningkawa,
Wat vervelend voor je dat het daar niet lukt.
Weet er alles van,was bij mij net zo,Denk je dat je afspraken maakt maar ze komen ze niet na.
Het vertrouwen is eruit op zo'n manier.
Hoop voor je dat je ooit je eigen plekje krijgt.
Voor nu alle voor en nadelen goed op een rijtje krijgen.
Succes met je beslissing.

Ja en met de spullen ik neem veel mee in de auto.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:51

Op deze stal kan ik alles redelijk kwijt, dit omdat ik mijn dekens ook OP de kast kwijt kan, tenminste 1 of 2. Alleen vervelend dat er altijd niet zulke frisse katten op liggen te slapen. De kast die ik heb is van mezelf, maar valt van ellende bijna uit elkaar, mag ook wel na 7 jaar intensief gebruik. De opvolger staat al klaar, 1,5 x zo groot, alleen moet mijn vader nog ff tijd vinden om die kast om te bouwen Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:20

als ik die kastjes zie krijg ik al claustrofobie en als ik dan ook nog eens de prijzen van die kastjes zie krijg ik er ook nog een hard verlamming van.

Voor westernrijders is het al helemaal en crime om je zadel degelijk op te bergen.
Zelf heb ik zo'n oude kantoorkast(75 gulden) alles past erin behalve zadel.
Maar de rest is(meestal) netjes opgeruimd Schijnheilig

Om nog even terug te komen op je eventuele verhuizings besluit.
Ik heb 1,5 jaar geleden dus die hele grote knoop doorgehakt na zeker 3/4 jaar te lopen twijfelen.
Ik had het ook zeker naar mijn zin daar, maar er werden ook heel veel dingen beloofd die niet na kwamen.
Ook vond ik mijn paard nog wel eens op stal met 20 graden en zon.
En dan een smoes van ik ben ze vergeten Frusty terwijl zijn eigen paarden wel buiten stonden.
Maar nu ik weer gesetteld ben moet ik zeggen dat ik die stal geen moment mis. Ik denk nog vaker terug aan een andere stal waar ik stond dan aan mijn laatste waar ik 3 jaar heb gestaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:28

Kawa, ik kan het me helemaal voorstellen. Ik ga mijn paard volgende week verhuizen en voel me er zo rot bij. Fitz heeft het zo geweldig naar zijn zin op deze stal en dan haal ik hem daar weg.
Bij hem is het nog maar zeer de vraag of hij op de volgende stal wel kan wennen.

Maar ja, zoals mijn vorige instructeur al zei en nog meer mensen op dit moment: het paard is er voor jou en niet andersom ....

Ik weet niet hoe makkelijk Kawa zich aanpast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:41

idd fitz
zo moeilijk
Op de vorige stal viel Kawa enorm af en zijn pret oogjes waren binnen een week weg.
daar had ik ook geen enkele moeite om te gaan.

Dat is dus wat ik weet en het dus ook veel moeilijker maakt.

Het paard is er idd voor mij, maar als die geen prettig gevoel heeft, heb ik dat ook niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:47

runningkawa schreef:

Het paard is er idd voor mij, maar als die geen prettig gevoel heeft, heb ik dat ook niet.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ga het nu eerst proberen maar ik heb al tegen de boer gezegd dat als Fitz op zijn nieuwe stal niet kan wennen dat ik dan binnen een maand weer terug ben.

Trouwens, grappig detail: Fitz wilde de eerste week op deze stal niet eens eten .... en hij is nu moddervet Haha!

Maar we gaan wel erg ver off topic door dat kleine kastje van jou Haha!. Ik heb mijn nieuwe kastje vandaag nog eens bekeken, maar ik moet echt gaan selecteren. Volgens mij wordt de Patrol mijn nieuwe paardenkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:53

Haha toch mijn eigen topic, dus ga maar lekker off topic Lachen

Veel succes op je nieuwe stal, we horen wel hoe het bevalt Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:40

Ik heb ook een klein kastje op stal.
Voor de stal hebben we een dekenrek, waar je 1 of 2 dekens overheen kunt hangen.
Ik heb alle dagelijkse benodigheden bij mijn paard in het kastje en alle extra's zoals dekjes, dekens die niet nodig zijn in dit seizoen, mijn laarzen, wedstrijdspullen heb ik allemaal thuis in een kast.
En op stal ligt mijn hoofdstel, zadel, longeerspullen, poetsspullen en poedertjes en oliën.
Met wat passen en meten past er een hoop in zo'n kastje hoor!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 23:04

Bij mij op stal zijn de kasten in de box gemaakt. Aan de ene kant heel handig je hoeft niet ver te lopen, maar aan de andere kant is het even slikken aan ruimte. Mijn oude kast staat gelukkig thuis in de schuur dus daar kunnen heel veel spullen in. In mijn nieuwe kast heb ik het broodnodige staan. En omdat ik mijn zadel niet meer op stal durf te laten vanwege inbraak, neem ik die ook mee naar huis en dat scheelt enorm in ruimte. Levita vindt het ook wel leuk die kast.....want de zemelen en de meusli liggen er ook in. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:21

Gewoon eens kritisch naar je hele zooi kijken, en weggooien wat je niet gebruikt. Of thuis opslaan wat je niet vaak gebruikt. Het heeft gewoon geen zin om je drie winterdekens op stal te hebben liggen, die ouwe springschoenen die je niet meer gebruikt kun je dus net zo goed weggooien, je reserveteugels kun je invetten en thuis neerleggen etc.

Ben vorige week verhuisd en ging van twee megakasten naar twee kleine kastjes. Resultaat: allebei de auto's vol klerezooi mee naar huis. Zeeeeer kritisch uitgezocht, en de container was bijna vol Haha!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:19

Wat ben ik dan toch een bofkont met een eigen stal. Ik heb de hele stal als zadelkamer. Overal zwerft wat rond. Ik heb wel 2 kasten waar ik de spullen in doe die ik niet zo vaak gebruik en de rest ligt overal. Ik heb een oude koeienstal, waar gedeeltelijk nog hekken staan. Daar hangen mijn zadels, hoofdstellen, tuigen, halsters etc op. Ideaal. Ik ben er ook nog eens alleen dus als iets weg is, heb ik het zelf gedaan. Lachen