Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En hun redenen zijn ook meestal niet
calice schreef:dank jullie wel voor de reacties alvast
misschien is het handig om wat prijzen te weten
de stalling incl. de lessen (max. 6 per week) is €380,- per maand (is gewoon meer dan de huur van een huis, wat ze al niet in de randstad durven te vragen
)
ik heb aan de hand van de prijzen voor de losse lessen berekend wat het zou kosten per 4 weken als daar gebruik van gemaakt zou worden.
onder de 18 jaar € 14,00 per uur
18 jaar en ouder € 17,00 per uur
ga uit van iemand van 18 jaar en ouder
dan is 1 les per week: €68,- per 4 weken.
2 lessen per week: €136,- per 4 weken.
3 lessen per week: €204,- per 4 weken.
vandaar dat de €100,- per maand mij wel een reeël bedrag leek
ulestro schreef:ik vind het eigenlijk erg als mensen geld vragen om op hun paard te mogen rijden...
als ik iemand wil hebben die op m'n paard wilt rijden, dan betaal ik aan die ruiter om erop te rijden...maar niet omgekeerd
m'n paard staat ook ergens met binnenpiste en buitenpiste, gebruikt ook m'n materiaal,... maar hij rijd wel op een redelijk hoog niveau
een vriendinnetje van me heeft ook een eindje voor een eigenaar gereden, daar moest ze niets betalen
het paard stond bij hem thuis, ze kreeg les(eigenaar betaalde dit), maar moest 5min stappen om naar daar te gaan en ook om te rijden, hij betaalde al het materiaal en zelfs haar leren petrie laarzen, ook het inschrijvingsgeld voor de wedstrijd, veearts, hoefsmid,...
ze moest zelfs geen stallen kuisen
akkoord dit is mss wel heel vergaand, maar toch was het zo
en dan ik nog een vriendin die ook met een eigenaarspaardje rijd, die moet ook niets betalen, enkel haar eigen materiaal en haar lesgeld, voor de rest niets...
als ik ooit m'n paardje zou laten rijden door iemand van normaal niveau zou ik het dus als volgt doen:
ik betaal alles, behalve de lessen, wedstrijdgeld, eigen materiaal, wel het materiaal voor het paard, maar geen overbodig materiaal, bv bandages en dekjes in alle kleuren, ik zou zelfs nog twijfelen om de helft van de lessen te betalen...want tenslotte gaan haar uren werk er ook in en schoolt zij ook jou paard...
maar geld vragen om op m'n paard te rijden, dat zou ik nooit doen, dan moeten ze maar naar een manege gaan...
als de situatie anders in elkaar zou zitten dat jij er nooit meer mee rijd met dat het paardje dan zou ik wel 100euro per maand vragen voor de stallingskosten en hoefsmid enz, en hij staat op de stal dat die mensen zelf willen, met andere woorden ze willen het paard huren, maar zolang je er zelfs mee rijd of jij zelf de baas erover bent, dan vind ik dat je er niet voor mag vragen, anders moet je een manege beginnen
LiekJuu schreef:Als ik een berijdster nodig zou hebben zou ik er niks voor vragen, anders lijkt het net of je een paard hebt om er ieat aan te verdienen..

er zijn hier meerdere dingen gezegt waar ik het wel mee eens ben. maar toen ik het zat te lezen dacht ik: Is het niet genoeg "beloning" dat je paard helemaal goed word verzorgd? ik vind persoonlijk dat in deze situatie geld geen rol speelt! jij hebt er niet altijd tijd voor, dus iemand bied zich aan om te helpen en steekt zijn/haar vrije tijd om JOU paard heerlijk te verzorgen, en moet diegene 100 euro opbietsen.. ik had gezegt doe het maar lekker zelf 

mee bezig