Zo ziet je dag op NHB Deurne eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:15

Pipo"]
[quote="Steef schreef:
Heel leuk allemaal, maar ik vraag me altijd af wat je nou precies met zo'n papiertje kunt. Ik denk dat je veel van zulke dingen ook in de praktijk kunt leren, alleen het voordeel is als je niet in de paarden aan de bak kunt komen dat je toch nog ergens kunt aantonen dat je op MBO-nivo geschoold bent.

Hahah, aantonen? helaas voor de mensen die toch niet de paarden in gaan.

Je moet je heel hard bewijzen dat je wel geleerd hebt, want niemand in de zakelijke dienstverlening kent het verhaal deurne, vinden ze allemaal maar errug gek. Dus dat laatste Steef, nee daar heb je geen gelijk in. Maar het is niet onmogelijk, het is mij ook gelukt dus.
[/quote]
Ik bedoelde meer te zeggen, een diploma is altijd meer dan geen diploma. Of het echt waar was wat ik zei wist ik niet, ik bedoelde het eigenlijk meer als een vraag, alleen een beetje onhandig gesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:18

Steef"]
[quote="Pipo"][quote="Steef schreef:
Heel leuk allemaal, maar ik vraag me altijd af wat je nou precies met zo'n papiertje kunt. Ik denk dat je veel van zulke dingen ook in de praktijk kunt leren, alleen het voordeel is als je niet in de paarden aan de bak kunt komen dat je toch nog ergens kunt aantonen dat je op MBO-nivo geschoold bent.

Hahah, aantonen? helaas voor de mensen die toch niet de paarden in gaan.

Je moet je heel hard bewijzen dat je wel geleerd hebt, want niemand in de zakelijke dienstverlening kent het verhaal deurne, vinden ze allemaal maar errug gek. Dus dat laatste Steef, nee daar heb je geen gelijk in. Maar het is niet onmogelijk, het is mij ook gelukt dus.
[/quote]
Ik bedoelde meer te zeggen, een diploma is altijd meer dan geen diploma. Of het echt waar was wat ik zei wist ik niet, ik bedoelde het eigenlijk meer als een vraag, alleen een beetje onhandig gesteld
[/quote]

Geeft niet hoor!

Maar het is best pittig om in de "gewone" wereld een normale baan te vinden als je deurne hebt gedaan. En dan bedoel ik wel een beetje goede baan.
Maar mogelijk is het wel, als je jezelf maar goed kunt verkopen. Daarbij vind ik dat deurne theoritisch gezien absoluut niet het nivo van een Mbo heeft. Vergeleken met een Meao stelt het niets voor.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:24

DAarom heb ik altijd mijn twijfels als iemand iets in de trant van Deurne wil gaan doen, meer dan de helft word nooit goed genoeg om echt verder te komen dan groomen. Niet dat daar wat mis mee is, maar als je ergens serieus je werk van maakt wil je toch verder komen lijkt mij zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:30

Steef schreef:
DAarom heb ik altijd mijn twijfels als iemand iets in de trant van Deurne wil gaan doen, meer dan de helft word nooit goed genoeg om echt verder te komen dan groomen. Niet dat daar wat mis mee is, maar als je ergens serieus je werk van maakt wil je toch verder komen lijkt mij zo.

Juist, en daarom zit ik niet meer in de paarden. Omdat ik goed wil zijn in wat ik doe. En dan goed in mijn ogen. En voor mijzelf ligt de lat erg hoog.

Maar ik denk dat het een soort pennymeisjesdroom is.

Pril

Re: Zo ziet je dag op NHB Deurne eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:54

Hahaha, geweldig, die lui van Deurne hebben het helemaal voor elkaar *LOL* *LOL*

Perkjes harken, boxen mesten, gangen vegen, kruiwagens klaarzetten haha daar heb je echt wel een opleiding voor nodig! Ik heb geen Deurne gedaan en iedere ochtend weer sta ik met m`n handen in het haar hoe ik in godsnaam Perry's box moet uitmesten. Ik weet ook niet hoe ik m`n kruiwagen klaar moet zetten want hij valt iedere keer om. Echt een probleem, ik wou dat ik naar Deurne was geweest dan had ik geweten hoe ik dat verdomde ding netjes neerzet.

Nee alle gekkigheid op een stokkie, ik ben echt niet te beroerd om m`n handen uit de mauwen te steken, maar als ik als slaaf word gebruikt verwacht ik dar Deurne mij betaald en niet andersom. Als je al die slavenarbeid aan ze doorberekend heb je volgens mij de vakken die wel nuttig zijn er zo uit Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 00:09

Paardje moet een minimale hoogte hebben. Ik dacht dat er ooit eens bij wijze van hoge uitzondering een hoog-getalenteerde Arabier is toegelaten, maar anders moet je paard toch wel zo'n 1.60 zijn. M-dressuur en L-springen meen ik me te herinneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:42

1.60 wel.
En 4 jaar oud maar hoeft geen klassering te hebben, als ie redelijk rond te sturen is.
Zo was het ongeveer 10 jaar geleden, of dat nu veranderd is weet ik niet.
Misschien dat de stokmaat naar beneden is gegaan,het nivo iig niet omhoog Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 10:13

Ze hoeven idd geen klassering te hebben, een kennis van me is er met een bijna groen paard heengegaan, en idd moeten ze minimaal 1.60 zijn.

KellyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 10:50

en een parcours te kunnen springen van 1.00 meter.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:39

Jeetje wat moet jij vroeg opstaan. Volgens mij ben je in het weekend helemaal kapot? Maar zo te horen heb je het naar je zin, en dat is het belangrijkste.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 14:34

PRIL:
het is geen slavenkamp ofzo hoor!!je zit op school en intussen werk je met ze allen mee in een bedrijf, en over kruiwagens klaarzetten, je hebt allemaal stalgedeeltes, en per stalgedeelte heb je een bepaald aantal kruiwagens en die moeten 's avonds bij jou stalgedeelte worden klaargezet voor de volgende ochtend.verder vallen de werkzaamheden mee, als je ergens op een stal gaat werken is het meer, en het is toch niet meer dan normaal dat als je gereden even de stal aanveegt!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:03

Ik denk dat je totaal niet snapt wat wij bedoelen Princess, het meeste wat jij op die school leert kun je ook in de praktijk leren. Of je moet zo'n gigantische muts zijn dat je niet verder komt dan stallen uitmesten en de boel aanvegen...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:13

Iemant die ook in Deurne de opleiding heeft gevolgd, die zeo dat je er beter niet met je eigen paard de sprot opleiding kon doen want naar die 4 jaar zou het paard helemaal kapot zijn. Ik weet niet of het waar is, maar er zit toch welwat in.
Steef: Ik denk toch niet dat je alles in de praktijk kan leren als jij bijv. een noodgeval in de stal is een paard gewond ofzo nou je toch eerste hulp moeten geven, of als een mens gewond is.

Verder zijn het wel sterke mensen die overblijven! Vind ik echt heel goed. Lijkt me erg zwaar. maar stage lijkt me echt gaaf!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:17

Ik geloof dat je een KWPNer of een goede NRPSer moet hebben. Dat is mij 2 jaar geleden verteld op de open dag. Ik vond het overigens helemaal geen leuke school, en ik had het snel gezien daar!

KellyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:28

Meningen verschillen he

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:43

Citaat:
Ik denk toch niet dat je alles in de praktijk kan leren als jij bijv. een noodgeval in de stal is een paard gewond ofzo nou je toch eerste hulp moeten geven, of als een mens gewond is.

Daar kan je ook cursusjes voor volgen bij het NHI...

Verder ga ik met Pril mee, zowat alles kan je in de praktijk wel leren denk ik, als je op een goede stal loopt. Daarnaast vind ik het zonde van het geld voor een opleiding... en idd, in 'de gewone wereld' kan je zowat niks als je een deurne diploma hebt. Mijn advies aan bv Nathalie zou zijn: ga een 'normale' opleiding volgen zodat je dat alijd achter de hand hebt, en volg een paar avondcursussen NHI ofzo!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:52

Voor Instructrice vinden jullie toch wel dat je een diploma moet hebben?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:11

Denk je dat ik op mijn werk niet leer hoe ik een paard die gewond is moet behandelen? Dat is trouwens bij elke wondsoort net wat anders dus daar kun je zo weinig over zeggen.
Instructie hoeft echt geen diploma van mij te hebben, ik ken genoeg mensen waarvan ik heel graag les van zou willen hebben, al hadden ze echt helemaal geen diploma's. En voor instructiediploma's kun je ook ORUN doen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 18:20

je gaat echt niet naar deurne om te leren mesten ofzo hoor!!je zit op school en intussen houd je met ze allen het bedrijf draaiende!!!
en jullie moeten altijd zo negatief over deurne doen!!
voordat je ergens een oordeel over kan geven moet je er voldoende informatie over hebben, dus ga er zelf es een weekje zitten, kijken of je dan nog steeds zo een mening hebt!!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:03

Mijn mening in deze geldt voor alle 'paardenopleidingen' puur om het feit dat er geen droog brood in de paarden is te verdienen, dat het zwaar werk is, en dat het zonde is van het opleidingsgeld aangezien 'normale' werkgevers niks aan zo'n diploma hebben.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:18

Pff dat je het volhoud! Knap hoor!!! Mij zou het niet lukken!
Ik wilde eerst zelf wel verder in de paarden, iets met haflingers het liefst.
Maar tis zo moeilijk je brood er in te verdienen en als dat je al lukt dan ist heeeel hard werken. Daar ben ik geloof iets te lui voor Knipoog
Ik bedoel paar stallen uitmesten vind ik oke, maar zoveel!! En ik heb het idee dat als je in de paarden gaat werken het je hobby niet meer is maar je werk!
Maar volgens mij wat ik er van weet moet je als je een paard mee wil nemen eentje zijn groter dan 1.60 en minimaal l springen en m dressuur ofsow!
En dat vind ik eigenlijk vreemd of een haf dat niet kan! ik bedoel het kost meer moeite maar dan kan je goed rijden als je een haf zover krijgt!
Nee ik houd paarden maar gewoon als hobby!
groetjes leonie

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:46

he wa voor lessen krijg je er allemaal (en dan bedoel ik voornamelijk theorie )

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:11

een eigen paard moet daar toch wel bepaalde eisen voldoen een vriend van mij verkocht zijn paard omdat hij er niet aan voldeed en nu heeft hij een ander paard gekocht..
was al een aantal jaartjes geleden
k ben een x een dag op deurne geweest vond het wel leuk maar lijkt me te zwaar..

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 08:36

marloezzke schreef:
he wa voor lessen krijg je er allemaal (en dan bedoel ik voornamelijk theorie )

basisverzorging(praktijk en theorie)=poetsen.longeren,toileteren,monsteren, bandageren ect
voeding
nederlands
maatschapijleer
hygiene
rijtechniek
arbo
biologie
ergonomie
dit zijn de vakken die je in het eerste jaar krijgt.

in de andere jaren krijg je ook engels, duits, administratie, en nog een hoop paardenvakken

je paard moet aan de volgende eisen voldoen:
minimaal 1.60
moet l kwaliteiten bezitten
moet een parcours van 1 meter kunnen springen
moet 4 jaar of ouder zijn
moet ge-ent zijn en mag geen schimmel ect. hebben