wel of geen zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Re: wel of geen zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:31

Bij het paard die ik vorig jaar een jaartje heb gereden had ik wel een zweepje erbij . Maar de pony die ik nu heb is het niet nodig.

Ik denk dat het gewoon aan ligt op welk paard je rijd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:06

--> MA

kimly890

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:08

Je moet gewoon kijken als je het fijn vind om er een bij je te hebben dan hou je hem bij je je hoeft hem toch niet te gebruiken ....XX

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:08

Op manegepaarden rijden verschillende mensen die verschillend reageren op de sloomheid (onoplettendheid)van het paard. De 1 vind het wel goed en de ander niet. Zeker als het paard ook in beginnerslessen rijdt. Als je een tikje bij je beenhulp geeft om hem wat voorwaartser te maken is het toch helemaal niet erg? Het paard weet dan:ok ik moet opletten. Ik vind een tikje erbij beter dan een heel uur vooruitschoppen, dit lijkt mij ook niet prettig...

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:11

ik heb jaren met een zweep gereden terwijl mijne dat eigenlijk niet eens nodig had maar ja ik dacht voor de zekerheid..
dat was t domste wat ik kon doen! want eenmaal in de M1 aangekomen moest de zweep weg en toen wilde de pony niet meer :S Tong uitsteken
dus zinsdien rij ik bijna alle paarden zonder zweep tenzij het ECHT nodig is!