Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
imd schreef:Ook kan niet iedereen een super dressuurpaard kopen, dat is dan toch niet eerlijk?

".
) rondrijdt moet iedereen gelijke kansen hebben, ongeacht het 'materiaal'.Urielle schreef:Ik vind ten eerste niet dat de hogere sport voor iedereen open moet staan. Ik bedoel: ik kan toch moeilijk zeggen dat ik de Tour de France had moeten winnen omdat ik met mijn dikke kont en wantalent voor fietsen wel geweldig heb gereden als ik 40 kilometer fiets op een sukkelgangetje terwijl Lance Armstrong iedereen naar huis fietst? Of dat ik Wimbledon moet winnen omdat het geweldig knap is van mij dat ik de bal over het net krijg? Of dat ik naar het WK Ijsdansen moet want ik blijf staan op het ijs en dat is knap voor mij? Zo is het met dressuur imo ook. Dressuur is een sport van ruiter EN paard, dus beiden moeten iets in huis hebben, willen ze verder komen.
Citaat:Maar het lijkt me vrij logisch dat ook in de basisport de beste al voorop staat.
.Citaat:(...)dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan
Uums schreef:Maar nu verbuig je de stelling, Urielle. De oefening wordt op gelijkwaardige wijze uitgevoerd, dus verdienen de 'luxe' en de 'minder luxe' (deze begrippen zijn uiterst relatief) combinatie een gelijkwaardig cijfer.
Uums schreef:Denk je werkelijk dat ik het als docent kan maken om een leerling met alle mogelijkheden (rijke ouders - zodat een studie aan een prestigieuze universiteit geen probleem is & een mooie kop en fijne manieren - zodat de deuren van multinationals openvliegen in geval van sollicitatie) een hoger cijfer voor een werkstuk te geven dan een leerling met minder mogelijkheden?
nee even voor de hypothese).Esther schreef:Om even een vergelijking te maken, bij een wielervereniging mag je best komen met een simpele racefiets, op het moment dat je op hoger niveau dan basisniveau wil gaan presteren heb je een duurdere fiets nodig. Net als met tennis, mag je best met een goedkoop racket doen, om te kunnen presteren op hoger niveau dan basisniveau heb je duurder en beter materiaal nodig. Of je moet uitzonderlijk getalenteerd zijn..
Bienotje schreef:Wil je hoog in de top meedoen zul je toch echt moeten kiezen voor topmateriaal.

Vadisha schreef:Obiwan ik ben het helemaal met je eens. Ook ik viel over het woordtje vergelijkbaar. Helemaal met de nieuwe proefen was de motto toch het kijken naar de rijkunsten van de ruiter? Een gelijk uitgevoerde oefening moet toch gelijk beoordeeld worden?
barbara1970 schreef:Vadisha schreef:Helemaal met de nieuwe proefen was de motto toch het kijken naar de rijkunsten van de ruiter? Een gelijk uitgevoerde oefening moet toch gelijk beoordeeld worden?
Welkom in de echte wereld, geloof me zo is de dressuurwereld altijd al geweest...
Ook vindt ik dat ruiters met een bekende naam of ze nou goed of schlecht rijden toch altijd hoog in de punten rijden.
Geef mij maar springwedstrijden dat gaat tenminste eerlijk