Ik mag niet meepraten; ik ben 'maar' verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:01

Ik heb helaas nog niet de luxe van een eigen paard. Maar wel al verschillende verzorgpaarden gehad. Waarvan er een was van een boer die er niet naar omkeek. Daarvan heb ik veel geleerd over welke verantwoordelijk heden je hebt wanneer je een paard houd. Ik wil niet zeggen dat ik de beste paarden eigenaar zal worden, maar ik voel me zwaar beledigt wanneer iemand mij zou zeggen dat ik niet weet wat de verantwoordelijkheden zijn van een paard.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:14

Ik denk ook niet dat jij zo bent Laura, maar er zijn inderdaad wel meiden die het niet snappen. Ik heb nu 2 verzorgsters die ik voor geen goud kwijt wil, want ze zijn superlief voor mijn paard en helemaal gek met haar. Maar ja, stallen uitmesten en vegen mag ik mooi zelf doen, ik vind mn spullen overal terug en ze doen soms dingen die ik niet goed vind. Tja dat is dus het risico van verzorgsters dus nogmaals ik klaag niet. Maar die hebben inderdaad toch een ander beeld van paardeneigenaar dan mensen die al wel de verantwoordelijkheid over een paard heeft gehad.
Zoals je zegt de eigenaar van jouw paardje komt zelden, dus ben je inderdaad erg alleen. Veel verzorgsters (zoals de mijne Lachen ) komen dus poetsen, rijden en zoekt u het maar uit verder whahahaha

Ach zo werkt het nou eenmaal!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:31

Pff, alle reacties gelezen.

Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat jij heel goed weet waar je het over hebt Laura, volgens mij blijkt dat ook wel uit jouw berichten, of Iwaldo nou je eigen of verzorg/bijrijd paard is.

Wat betreft verantwoordelijkheid, de ene verzorger heeft die veel en doet er ook aan na, de ander minder, maar zou het niet erg vinden om meer te hebben en weer een ander vindt het allemaal wel makkelijk om het niet (zoveel) te hebben en zo heb je nog legio mogelijkheden meer.
De een moet wel betalen, de ander niet zoveel of helemaal niet.
Je kan er dus vrij weinig over zeggen.

Ook een eigenaar ontrekt zich soms wel aan zijn verantwoordelijkheden, daar hoef je nog geen verzorger voor te zijn, ook een eigenaar hoeft niet alle wijsheid in pacht te hebben.
Maar de meesten weten het wel, ook al handelen ze zich er niet altijd naar.
En wat betreft geld, ook niet iedere paarden-eigenaar moet zelf betalen (denk aan verzorgers/bijrijders die bijdragen of ouders of vrinend/man/familie om maar eens wat op te noemen), sommige niks, sommige alles en sommige tussenmoot.

Sonjabelgium, ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt, je bent nog maar pas op bokt en aangezien jouw berichten die je geplaatst hebt, lijkt het mij dat je nog lang niet alle wijsheid in pacht hebt, die sommige verzorgers juist wel weer zouden hebben waarvan ik denk dat Laura daar ook onder valt.

Waardoor ik dat allemaal denk?
Door de berichten die zijn geschreven en die ik heb gelezen (van beide).

Vind het nl maar zeer vaag hoe jij je paard te koop aanbiedt Sonjabelgium.
Je wilt schuldgevoelens aan anderen opdringen, medeleven laten krijgen omdat ze vroeger niet goed verzorgd was en als ze binnen zoveel tijd niet weg is, komt dat door ons omdat we haar niet gekocht hebben.
Je gaat haar dan notabene op vervoer zetten naar Italie oid, waarschijnlijk dus de slacht.
Nou, dan ben je goed voor je paard.
Zo lijkt het dus allemaal wel door wat jij geschreven hebt, wat vaak ook nog erg onduidelijk is (maargoed, dat zal wel komen omdat jij uit Belgie komt?).

Allemaal mijn mening, hierboven is ook verteld hoe ik aan die mening kom.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 00:36

Je komt soms heel crue over maar ik weet heel zeker dat je weet waar je het over hebt als je over paarden praat! Neem dat maar van mij aan! Ik heb een eigen paard en weet niet eens hoe dressuur te rijden. Het is niet omdat je niet je eigen paardje dat je niet weet waarover je praat. Waarom moeten mensen zo bijdehand doen omdat ze een eigen paard hebben? Word er een beetje doodmoe van!!! Boos!
Dus Laura, gewoon laten gaan want er zijn meerderen onder ons die opkijken tegenover jou!!! Je weet meer dan de meesten hier waaronder ook waarschijnlijk diegene die het nare antwoordje schreef.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 00:54

Al heel erg lang heb ik eigen paarden en met de meeste verzorgers heb ik bar slechte ervaringen maar maakt dat elke verzorger minder waard dan een eigenaar? Zeker niet. Mensen zoals Laura hebben ervaring en liefde voor de paarden en weten zeker waar ze over praten. In bepaalde gevallen zeker meer dan sommige eigenaren.

Het doet er niet toe of je verzorger of eigenaar bent. Het doet er toe hoeveel je voor de paarden over hebt. Niet alleen qua verzorging maar ook wat betreft het leren wat paarden werkelijk nodig hebben.
Laura is iemand waar ik mijn eigen paard met een gerust hart aan zou overlaten en dat terwijl ik haar alleen maar ken via haar berichten op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:33

O wat een heerlijke arrogante bullshit allemaal.

Ik heb een eigen paard en verzorg hem ook zelf. Vaak genoeg wordt er gezegd. "Goh, wat een mooi paard wat ziet hij er goed uit, in welke klasse rijdt je"? Als ik dan eerlijk zeg dat ik geen wedstrijden rijd, krijg ik ook de reakties dat ik maar.... Ineens weet ik niet hoe ik met mijn paard om moet gaan en hoe ik voor hem moet zorgen. Het is een geweldige springer, maar springen kan ik niet, moest hem maar verkopen.

Ik denk dan altijd maar, je hebt paardenmensen en mensen die paarden hebben. Ben je eigenaar of verzorger, vul zelf maar in tot welke categorie je hoort.

Ik vind het vrezelijk moeilijk om mijn paard te delen, MAAR had ik maar zo'n verzorger zoals verschillende bokkers hier zijn!!!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:41

Je hebt natuurlijk verzorgpaarden en verzorgpaarden.
Als je een pony op de wei met schuilstalletje 5 keer in de week komt poetsen en een rondje mag rijden onder toezicht van de eigenaar, is dat natuurlijk een ander verhaal dan een paard waar de eigenlijk de volledige verantwoordelijkheid voor hebt omdat de eigenaar nooit komt.
Laura lijkt me een geval uit de 2e categorie... en dat is al bijna hetzelfde als een eigen paard.
Goed, als er geld bij komt kijken wordt de verantwoordelijkheid nog wat zwaarder en de beslissingen soms anders, maar daar gaat het niet over.
Ik denk dat de betrokkenheid van Laura bij haar verzorgpaard even groot is als die van mij (bijvoorbeeld) bij mijn eigen paard.

Helaas kan ik de rekeningen niet doorsturen... Haha!
Ik denk dat Laura best mee mag praten

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:42

Ik denk dat er genoeg verzorgers zijn die meer verantwoordelijkheidsgevoel en kennis van zaken hebben dan de eigenaren zelf.

Beetje kort door de bocht om iemand die "slechts" verzorgt (en rijdt, en alles eromheen doet) te zeggen dat diegene niet weet wat het is om beslissingen te nemen en knopen door te hakken. Bovendien heb je verzorgers en verzorgers. Ik geloof dat er op bokt ook een hele grote categorie is die niet "slechts" verzorgt, maar de paarden van eigenaren ook op wedstrijden uitbrengt en er verder mee omgaat alsof het om een eigen paard gaat. De categorie Margreet & Co. Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:59

Ik heb ook geen eigen paard. Maar verzorg wel verschillende. Soms gaat het zover dat de eigenaren 3 weken op vakantie willen en of ik dan 'even' 3 weken de paarden wil doen. Dat heb ik dsu gedaan: om 7 uur 's morgens de deur uit, 5 km fietsen, paarden buitenzetten en voeren. Dan 15 km doorfietsen naar m'n werk, om 5 uur weer die 5 extra km's maken om de paarden binnen te zetten, te mesten en te voeren.

Ook heb ik wel eens 3 dagen voor 20 paarden gezorgd, eigenaar wilde graag naar de hengstenkeuring. Nou geen probleem hoor. Z'n vrouw gaf de paarden 's morgens te eten, ik deed de rest. Dus mesten, 's avonds voeren, buitenzetten, binnenhalen een uur later.
ik rij er ook op, ook wedstrijden, regel van alles. Maar het zijn niet m'n eigen.
Mag ik dan ook niet meepraten?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:00

Ik heb meerdere paarden, dit kan alleen omdat ik ook meerdere verzorgsters heb.
Zonder zou ik de paarden misschien nog wel kunnen hebben, maar zou ik geen tijd hebben om ze de aandacht te geven die ze verdienen en zou ik ze echt niet altijd kunnen uitmesten e.d.
Doordat ik een aantal vaste verzorgsters heb, waar ik van opaan kan, krijgen mijn paarden meer dan genoeg aandacht, worden de stallen zeer goed schoon gehouden (hier help ik ook aan mee !! ) en krijgen de dieren voldoende beweging!!
Mijn verzorgsters nemen nog niet veel beslissingen zonder mij (heb ik liever niet), maar mogen wel veel.
Eigenlijk is mijn conclusie dat ik zonder mijn verzorgsters weinig kan en dat mijn verzorgsters zonder mijn paarden, niet de mogelijkheid hebben zichzelf voor te bereiden op het hebben van een eigen paard.
Ik heb ook voordat ik mijn eigen paard had jaren een pony verzorgd en vindt dat een goede leerschool.
Daarnaast kan ik ook niet alles weten (alhoewel.... o:) ) en doe ik soms nog best goede ideeen op van mijn verzorgsters!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:09

Ik zie Laura niet als "bijrijdster" of "verzorgster". Ik denk dat zij dezelfde dingen ervaart in verzorging en verantwoordelijkheid als ik met mijn paarden. Maar Sonja kaartte inderdaad dingen aan die voor veel pennymeisjes wel op gaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:19

Ik als verzorgster heb destijds zelf eerder de beslissing genomen dat het met Estor allemaal echt niet meer ging. De eigenaren reden er beiden niet meer op, omdat ze bang waren en een ander meisje en ik deden alles met dat paard, behalve d'artskosten betalen en de hoefsmid enzo. Maar over het algemeen waren wij het wel, die zorgden dat hij naar de smid ging en als zijn medicijnen op waren aan de bel trokken dat er misschien wellicht weer eens een d'arts langsmoest komen. En wij kochten wel dingen voor hem, alleen de eigenaar betaalde de stalling en de echt noodzakelijke kosten. Maar aangezien het steeds slechter met hem ging (hij was een chronisch hoester) heb ik voor mijzelf op een gegeven moment de knoop doorgehakt, dat het echt niet langer ging en heb dit aangekaart bij de eigenaar. Zij reed hem immers niet meer en zag hem alleen in zijn stal staan. Hoe moeilijk ik het ook vond om te gaan vertellen dat het niet meer ging en dat hij misschien wel echt naar de eeuwige jachtvelden moest, dat heb ik wel gedaan. En ik denk niet, dat die beslissing voor mij moilijker dan wel makkelijker was geweest als ik de eigenaar van Estor was en dus ook voor de kosten op moet draaien. Wantik hield echt van dat paard en had er ook wel mijn eigen geld voor over gehad als dat hem nog had kunnen redden.
De knoop is doorgehakt, Estor is niet meer, helaas, maar voor hem waarschijnlijk wel beter.
Nu hebben 'we' weer een ander paard. Ok, hij is nog steeds niet van mij. En het verschil is nu, dat de eigenaar zelf ook weer rijdt. En dat vind ik fijn, want nu is ze niet alleen maar de geldschieter van mijn paard zeg maar, want dat was ze met Estor dus eigenlijk wel.
Nu doen we het dus met z'n drieën. Maar nog steeds houd ik in de gaten dat hij naar de smid moet enzo. En de wormkuren enz.
De uitspraak 'de eigenaar van mijn paard' is op Duvel dus ook wel van toepassing.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:13

Ik ben ook heel lang 'maar' een verzorgster geweest(ben het nog steeds maar heb m'n eigen er nu bij). Ik rijd een 'afgeschreven' fokmerrie. Vinden sommige mensen ook min.
Mijn hart licht bij shetjes, ik hoef geen KWPN'er om wedstrijden mee te rijden. Ik heb lol met die kleintjes en verzorg ze graag. Dan ben ik ook al min volgens sommige mensen.
Ik heb even veel rechten als Tamara. Als er wat verkocht word(of gekocht) overleggen we dat. We zijn/waren op zoek naar een fokmerrie shet. Maar als we ergens kwamen en we vonden allebei een ander leuk, dan maar niet. Vielen we op de zelfde(wat ook meestal gebeurd) en die gaat het worden(en die komt nu ook binnenkort).

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:49

Chrystal-gek schreef:
Pff, alle reacties gelezen.

Sonjabelgium, ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt, je bent nog maar pas op bokt en aangezien jouw berichten die je geplaatst hebt, lijkt het mij dat je nog lang niet alle wijsheid in pacht hebt, die sommige verzorgers juist wel weer zouden hebben waarvan ik denk dat Laura daar ook onder valt.

Waardoor ik dat allemaal denk?
Door de berichten die zijn geschreven en die ik heb gelezen (van beide).

Vind het nl maar zeer vaag hoe jij je paard te koop aanbiedt Sonjabelgium.
Je wilt schuldgevoelens aan anderen opdringen, medeleven laten krijgen omdat ze vroeger niet goed verzorgd was en als ze binnen zoveel tijd niet weg is, komt dat door ons omdat we haar niet gekocht hebben.
Je gaat haar dan notabene op vervoer zetten naar Italie oid, waarschijnlijk dus de slacht.
Nou, dan ben je goed voor je paard.
Zo lijkt het dus allemaal wel door wat jij geschreven hebt, wat vaak ook nog erg onduidelijk is (maargoed, dat zal wel komen omdat jij uit Belgie komt?).

Hoe kan jij nu beweren dat ik onervaren ben? Ik heb onvoldoende ervaring om een pony te beleren of om met een dier met een verleden om te gaan, en ik zeg ook heel eerlijk dat ik geen super ruiter ben, gewoon recreatief, meer niet. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik een dom wicht ben, ik ben begonnen met m'n 7de met rijden, met m'n 13de een paardje gekregen die op m'n 15 is weggebracht geweest, ze kon niet meer rechtstaan door vermoedelijk een scheurtje in de baarmoeder die gaan onsteken is na het veulenen (maanden erachter dat wel), een sluitende oorzaak heb ik nooit geweten. Het is wel het ergste trauma van m'n jeugd geweest. Toen heb ik jaren geen paard meer gezien of willen zien tot ik Filly tegenkwam ... Welk recht heb jij dan om mijn persoon aan te vallen en te zeggen dat ik slechte bedoelingen zou hebben! PB me persoonlijk i.d.p.v. dit meisje haar toppic te verknallen.
Ik mag dan geen wedstrijden rijden, ik heb me verdiept in NH - in Longeertechnieken (lessen genomen aan profs), heb een menbrevet gehaald dit voorjaar, en kan best een stukje rijden ook.
IK ZEG HET NOG EENS ; Ik wil mijn pony niet naar de slacht doen, maar omdat wij totaal niet klikken en ik maar over één stal beschik die een veulen zou moeten delen met een pony met stalondeugd heb ik geen keuze dan voor een dringende thuis te zorgen. Die mensen die dit vervoer doen naar Italië beweren dat het om rijpony's gaat, of dit waar is kan in natuurlijk niet zeker weten - het was op het moment van de toppic het enige echte aanbod, ik heb daar ook DUIDELIJK gesteld dat ik iets anders voor haar wou. VOOR DE ZOVEELSTE keer probeer ik dus ook om die reden haar een andere thuis te vinden. Dit heeft niets met schuldgevoel of onduidelijk te maken, als je moest werkelijk LEZEN wat er geschreven geweest is zou je dat al lang weten. AUB - verpest nu niet verder deze toppic, dit meisje verdient het niet dat jullie hier nog maar 's van bil gaan over wat jullie denken te (en niet eens) weten.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:51

Welk meisje? Heb je het over dat meisje dat Laura aanviel. Kom er eigenlijk niet meer uit hoor! Verward Als dit inderdaad het meisje is dan heeft ze wel om deze reactie van Laura gevraagt. Je gaat gewoon niet zeggen tegen iemand dat ze hun mond dicht moeten houden omdat ze geen eigen paard hebben! Buiten dat heb jij er ook wel een handje van weg zou ik zeggen want je doet wel flink mee met Laura aan te vallen. Ik mag dan het dan niet altijd eens zijn met Laura, maar ze weet in ieder geval meer dan ik. Ik kijk in ieder geval tegen haar op, zo ook tegenover Carola. Die mensen hebben meer wijsheid over paarden dan de meesten onder ons.
Hmm, ik ben oorspronkelijk in Belgie geboren. Ben ik dan ook Blont??? Haha!

Yvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 17:19

Ik vidn dat altijd zo lekker arrogant he; zeggen dat verzorgsters geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat ze geen verstand hebben van paarden omdat ze er zelf geen hebben. Het mooiste is dat dit in heel veel gevallen gezegd wordt door mensen die zelf de rekeningen van hun paarden doorgeven aan hun ouders. Dus wat is dan het verschik?
Ikzelf heb ook alleen maar verzorgd, en ik zeker 5 a 6 keer in de week, weer of geen weer, huiswerk of geen huiswerk.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:36

Uhm DiamondCheckers, SonjaBelgium is diegene die het topic opstarte waarin een ander Laura zo aanviel.
Zij bedoelde met dat meisje Laura.
Ja, lekker vaag idd.

Trouwens, heb nergens geschreven dat ik dat beweer (wat jij allemaal beweert dat ik gezegd heb), maar dat ik dat denk en waardoor ik dat denk heb ik ook hierboven geschreven.
En nog steeds denk ik dat jij niet weet hoe en wie Laura is, ik ook niet irl, maar wel op bokt en vanuit haar berichten vorm ik een beeld/een mening over haar, net zoals ik over jou gedaan heb, net zoals anderen dat weer over mij doen etc etc.

Vind het trouwens wel arrogant hoe jij reageert, denkt te beslissen voor anderen (AUB - verpest nu niet verder deze toppic, dit meisje verdient het niet dat jullie hier nog maar 's van bil gaan over wat jullie denken te (en niet eens) weten), verder heb ik het desbetreffende topic wel gelezen (in het begin), net als het topic ervoor om je pony te verkopen en blijf ik bij mijn mening (dat het dus zo lijkt zo als ik hierboven geschreven heb).
Dit topic is trouwens opgestart door wat er gezegd is in jouw topic.
Wat betreft die onduidelijkheid, volgens mij heb ik hierboven al geschreven dat dat waarschijnlijk kwam doordat jij uit Belgie komt, daar spreken en schrijven ze vaak nl anders dan in NL, dat is een conclusie die ik heb getrokken, maar geen kritiek.

Volgens mij verpest ik Laura's topic ook niet, zij vroeg om meningen van anderen en die heb ik gegeven dunkt mij.
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 25-09-02 21:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:12

Ik heb ruim 2 jaar een verzorgpaard gehad (engels volbloed) en jij wou vertellen dat je daar niks van leert????? Sorry hoor, maar dan kan idereen die hier is, ZONDER eigen paard wel opstappen. En waarom zit jij hier eignlijk als je zelf alles toch weet???? Ik heb nu 2 weken een eigen paard, maar weet al jaren wat het aleemaal inhoudt, het enige verschil met mijn eigenpaard en mn verzorgpaard is dat ik nu ook de finaciele lasten he, en die had ik eerder niet!!!!!! Duys niet zo zeuren ja!

missnynkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:14

belachelijk dat er zo op verzorgsters wordt neergekeken....het is een goed leermiddel en ik vind het verstandig dat ook verzorgpeisjes en penny-meisjes meediscussieren, als het maar goed doordacht is....zo moet je het toch leren en zo heb ik het ook geleerd en ik ben nu eiegnaar van 3 paarden.....en? dus?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 21:17

Even voor de duidelijkheid; de quote in dit topic kwam niet van Sonjabelgium hoor mensen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:57

Mijn pony heb ik eerst verzorgd en toen gekocht. Ben ik plotseling anders omdat ik hem betaald heb? Nee... Wel heb ik er veel meer zorgen bij. Eerst legde ik me neer bij beslissingen van de eigenaren (hoewel ik echt vrijwel alles deed en vroeg om te regelen. Maar zij hadden de eindverantwoordelijkheid. Als zij uiteindelijk iets niet wilden dan moest ik me darbij neerleggen. Nu is het alleen mijn verantwoordelijkheid. En die is regelmatig best groot!!! Vooral met zo'n zorgenpaardje als die van mij.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:12

Ik heb dan wel mijn 'eigen paard' maar ik denk niet dat ik die geheel zelfstandig zou kunnen houden. Als ik in het bos rijd en mijn vader rijdt mee, dan gaat alles totaal anders. Vroegre vond ik niet dat hij gelijk had, maar inmiddels heeft hij veel ervaring opgedaan en kan hij zelfs het paard dat ik onder m'n kont heb beter inschatten dan ik. Of iig zodanig inschatten dat ik wel denk dat het kan. 2 jaar geleden reed ik olv mijn vader mijn paard nog stuk bij wijze van spreken, inmiddels is hij pietje precies en gaat mijn paard met hem mee, liever dan met mij. Ik ben wel voorzichtig, maar ik ken de grenzen van mijn paard (7 jaar de mijne, zowat 8) niet goed genoeg. Ik weet redelijk wat hij kan en door de jaren gingen veel dingen mis waardoor ik andere dingen niet meer durf. Ik vertrouw volledig op mijn vader die precies weet hoe het gaat en nog steeds bij wíl leren. Ik leer nog elke dag van mijn paard, en inmiddels krijg ik ook echt dingen mee als we samen door het bos gaan. Oa dat 5 minuten galopperen kán. Dat het morgen anders kan zijn ok, maar het kán wel.
Ik weet een heleboel en voel heel veel dingen op mijn klompen aan, waarvan ik weet dat mijn vader dat echt niet ziet. Dat geeft hij ook steeds meer toe. Het probleem met verzorger of eigenaar zit hem erin dat je moet toegeven dat de een iets beter kan dan jij. Mijn zusje van 12 longeert de paarden, vindt ze leuk, maar ze is er vooral goed in! Het is moeilijk toe te geven dat iemand anders iets beter kan, maar op deze manier vullen wij elkaar heel goed aan en komen we met onze paarden verder. Niet elke verzorger kan dat en is zo, maar je moet je ogen er wel voor open houden en het durven zien. Als je iemand van te voren in een hokje stopt omdat hij of zij geen eigen paard heeft... dan ben je niet van deze wereld.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:14

Nee hoor, niet mee eens!
Een verzorgster, kan meer verstand van paarden hebben als een eigenaar.
Dat zie je nu ook wel tussen Sonja en Laura: In de berichten van Laura lees ik wijzere dingen als in die van Sonja!

En ja, ik heb ook een eigen paard. En nu ben ik véél wijzer dan een verzorgster Tong uitsteken
Niet dus!

'' Enne Sonja, nu ga ik je uitlachen je hebt niet eens ervaring met jonge paarden! ''

Dus..Jij bent toch ook niet de beste, en ik ken verzorgsters die toch wél ervaring met jonge paarden hebben! Dus zeker wel dat ze meer kunnen weten als eigenaren.

Met een verzorgpony, heb je natuurlijk andere dingen aan je hoofd als een eigen, maar er zijn ook mensen die zich geen paard kunnen veroorloven. En ik vind hte nog dondersslim dat ze er geen kopen!
Wat als je met geld te kort zit? Je merkt dus dat deze mensen 10 keer verstandiger bezig zijn als jij nu met die merrie!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:23

Hm tja, ik vindt ten eerste dat ik wel mag zeggen dat ik een goeie verzorgster ben.
Ik heb officieel 1 verzorgpaard die dus afgekeurd is als rijpaard, ik heb haar in 3 jr omgetoverd van een heks tot een lief paard, het rijden komt bij mij niet op de eerste plaats.
En dat vinden heel veel mensen vreemd, omdat bij de meeste mensen het rijden voorgaat.
Ik kijk eerst of haar box schoon is, die mest ik dus ook uit, daarna haal ik de paarden binnen als ik hier s'avonds mee bezig ben.
Ik poets haar uitgebreid dat vindt ik heel erg belangrijk, ze staat nu ook gewoon stil als ik haar poets.
Dan zit ik josiane in de box en haal ik het veulen eruit voor een poetsbeurt, dat vindt ie heerlijk.

Ik werk veel met veulens, (mijn verzorgpaard is fokmerrie en staat op een klein fokbedrijf) daar leer ik veel van, dankzij mij zijn de meeste veulens mak.
Ik haal de paarden ook alleen binnen dat zijn 11 paarden en 5 veulens, geen probleem.
Ik praat mee over de fokkerij.
Ik heb het praktijk onderzoek 'veulen in beweging', ik verdiep me in de fokkerij en het gedrag van het paard.
Ik vindt het juist leuk om te werken met jonge paarden, daar leer je zoveel van, alleen je moet veel geduld hebben en lief zijn.
Ik ga zo nu en dan met een dierenarts die gespecialiseerd in in paarden mee visites aflopen om mijn kennis te toetsen en weer nieuwe dingen te leren.

Ik werk mezelf met stapjes omhoog, ik ben nu al 3 jr verzorger op dit bedrijf en langzaam leer ik steeds meer en als ik denk dat ik er aan toe ben om te gaan rijden wil ik dat proberen en dan doorzetten.
Ik kan iig zeggen dat ik al een goede basis heb om te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:40

Help, ik schiet hier spontaan in een identiteitscrisis!!!
Ik heb eigen paarden maar ook m´n "verzorg pony´s voor noodgevallen".
Ben ik nu de al wetende paardeneigenaar die in crisissituatie altijd snel de juiste beslissing neemt of het Pennymeisje dat dan hard naar de eigenaar rent Verward