Wat nou paardensport ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:24

Ik hou niet zo van die Grand National. Maar ze zullen vast ook wel van hun paard houden toch? Die IJsbrand ken ik niet echt, alleen wel eens wat gelezen in de paardenkrant maar dat was het. Ik kan daar dus niet over oordelen.

hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:50

Ton, tot slot, over zijn schrijfactiviteiten: ”Ik ben een lopende pen. Verenig het nieuwsgierige van de journalist met de passie voor taal van de tekstschrijver. Ik kan verrukt raken als ik dat enige juiste woordje weet te vinden. Maar ga net zo goed gloeien na een mooi interview. Ik schrijf met hartstocht. Dat spat van mijn teksten af”.

Heb niet genoeg verstand van paarden om te kunnen oordelen of Ijsbrand goed of slecht met zijn paarden omgaat, maar deze "journalist" is in ieder geval buitgewoon arrogant Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:28

Er stond vandaag een ingezonden brief in de spits(was toch de spits of toch de metro Verward ) van een dierenarts. Die ging er tegenin...
Zei iets over beenbreuken op de wei(paarden dan maar op stal laten) en dat een paard zeker geen grove motoriek heeft(denk maar aan anky en bonfire)...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:38

hoi,

Toch zit er wel wat van waarheid in het artikel vind ik, ik doel niet op stukje van mr. chardon, maar soms schieten mij ook de tranen in de ogen als ik naar een springwedstr. of paardenrace zit te kijken natuurlijk zijn het ervaren profs. die hieraan mee doen, maar ik zal nooit vergeten dat er bij een jumping een franse amazone was (helaas weet ik haar naam niet meer) die haar paard er flink met de zweep van langs gaf omdat haar paard weigerde, dit deed me echt pijn en dacht ben jij nou zo prof. bezig? of ben ik nou zo'n oen dat ik hier het nut niet van inzie?.
Ze heeft hem dus letterlijk de hindernis overgeslagen. later bleek dat het paard een los ijzer had en waarschijnlijk daarom geweigerd had. maar op het moment zelf was er niemand die er wat van zei, het zal dan wel heel normaal zijn om zo een paard te mogen behandelen???!!.
Ik kan me dan ook voorstellen dat je als paardeleek raar tegen deze sport aan kijkt, het gebeurt helaas nog veel te vaak dat paarden publiekelijk mishandeld worden en niemand die er wat van zegt.
Ze zijn immers proffs. dus die zullen het wel weten!
Vaak wel ja, maar niet altijd.

gr. cissie

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:29

IK VIND DE PAARDESPOT VRESELIJK!!!! Alleen al de kleding en al, witte rijbroek, wit sjabrak, die en die cap, vlechtjes in de manen, haar op die en die manier! Jek, echt helemaal niks voor mij, doe mij maar gewoon een lekkere buitenrit, in rijbroek, of desnoots in ouwe kloffie. Sorry hoor, maar ik kan niet schoon blijven bij paarden. En ik vind veel (dus niet iedereen) mensen die wedstrijden rijden, teveel aan zichzelf denken, en weinig aan t paard. (millatry) Ik ga mijn paard niet op die manoier verpesten, en de mensen vinden het dan nog raar ook, dat met 15-20 jr de gewrichten aan alle kanten zijn versleten!!! Oja, ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt. veel wedstreiden gezien, en veel met mensen mee geweest!!!! Gewoon, een kleine wedstrijd voor de gein vind ik wel leuk, maar het geld wat er in omgaat staat me niet zo aan! (dit is dus mijn mening, dus val me er niet op aan.....)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:12

machie schreef:
IK VIND DE PAARDESPOT VRESELIJK!!!! Alleen al de kleding en al, witte rijbroek, wit sjabrak, die en die cap, vlechtjes in de manen, haar op die en die manier! Jek, echt helemaal niks voor mij, doe mij maar gewoon een lekkere buitenrit, in rijbroek, of desnoots in ouwe kloffie. Sorry hoor, maar ik kan niet schoon blijven bij paarden. Ik ga mijn paard niet op die manoier verpesten, en de mensen vinden het dan nog raar ook, dat met 15-20 jr de gewrichten aan alle kanten zijn versleten!!! Oja, ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt. veel wedstreiden gezien, en veel met mensen mee geweest!!!! Gewoon, een kleine wedstrijd voor de gein vind ik wel leuk, maar het geld wat er in omgaat staat me niet zo aan! (dit is dus mijn mening, dus val me er niet op aan.....)

Ik ben het helemaal niet met je eens, behalve over die wedstrijdoutfit dan, dat ik zelf altijd het "apepakje" noem dus dat zegt wel iets.
Maar wedstrijden dwingt een ruiter tot doelmatig trainen. een correct getraind paard verslijt nu juist MINDER snel! Die gaat juist langer mee onder het zadel. En nu over de toppers: milton was 18 en toen ging hij met (internationale) pensioen. Die springt dus nog in de rondte. Ook Bonfire staat echt niet op rust, en die jongens van Whitaker komen met bejaarde paarden in de topsport! Rembrandt liep nog in de Olympische Spelen op zijn 19e! Omdat ze versleten zijn zeker? Ik dacht het niet! Overigens heeft dit niet alleen te maken met training maar ook met stalmanagement, het hoe vaak uitbrengen van een paard op wedstrijden. Soms is het doel niet meer sport maar groot geld. en dan rijden ze de dieren inderdaad kapot. Bij de subprofs kom je dit denk ik het meeste tegen.