vreemde reden verkoop.. :P

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:54

Dat van ikke ikke ikke...
was geheel algemeen bedoeld.
Wie daarin zich aangesproken voelt kan ik niet zeggen. Lachen
maar ik vind idd mensen in het algemeen igoistisch, ik zeg daarbij niet dat ik dat minder ben.

ik snap ook wel dat er situaties zijn dat je niet anders kunt, maar ik zal er alles, maar dan ook alles voor doen en laten op de verkoop van Kawa tot het laatse uit te stellen. Als ik het financieel zou kunnen zou die altijd blijven. Tijd is vaak net zo in te delen als je zelf wilt.
Maar ik hoop er nooit voor zo'n keuze te hoeven staan. Verdrietig

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:01

Precies, het was dan ook niet de tijd, maar de financien die niet toelieten dat ik het paard hield. Zoals ik al zei; tijd had ik wel gemaakt, als ik em gehouden had.
Ik voelde me idd aangesproken, omdat je het hebt over mensen die hun paard wegdoen vanwege de 'aanschaf' van een kind. Ik ben zoiemand en voel me daarom aangesproken. Maar goed, ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen; iedere situatie is uniek, en als je het zelf niet hebt meegemaakt is daar moeilijk over te oordelen, toch?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:07

Lis, ik ga volkomen met jou mee.
Op het moment dat je het financieel niet redt om een kindje en een paard te onderhouden, zul je een keuze moeten maken. En ook ik zou geen abortus overwegen om mijn paard te kunnen houden.
En dat heeft niks te maken met de liefde voor mijn paard maar des te meer met mijn principes, normen en waarden.
Een kindje geef je niet weg als het je niet uitkomt. Daar ben je zelf bijgeweest en is je verantwoordelijkheid. Ook al is het soms niet helemaal gepland.
Neemt niet weg dat ik alles op alles zou zetten om mijn paard te kunnen behouden, maar op het moment dat dat geen optie meer is, zoek ik een goede baas voor hem. Hoe moeilijk en verdrietig ik dat ook zou vinden.
Dit is ook de reden dat mijn vriend en ik voorlopig nog geen kinderen zullen krijgen (let op, ik zeg expres niet nemen). Ik wil mijn leven eerst goed op orde hebben en daarna zijn ze van harte welkom.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het voor een ander altijd nogal gemakkelijk oordelen is over andermans situatie. Misschien kunnen we wat meer begrip opbrengen voor het feit dat we allemaal verschillend zijn in ons doen en laten. En niet meteen iemand die het anders doet voor egoïst uitmaken. (Niet aanvallend bedoeld...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:16

Maar jullie zullen het er toch ook wel mee eens zijn dat er mensen zijn die er te gemakkelijk over na denken.
Je ziet dat in veel dingen.
ow een puppy wat lief.
het jaar er op zit hij in het asiel.
was toch wel veel werk aan zo'n beest

Zo ook met paarden.

Sommige mensen schaffen dus dieren aan alsof het een auto is die je volgend jaar weer in ruild.

Als er echt goed over nagedacht is heb ik er minder problemem mee, maar sommige Lips are sealed
dat was wat ik meer met egoistisch bedoelde.

grr, soms is i-net ook zo moeilijk Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:33

runningkawa schreef:

Ja, dat klopt. Het is soms moeilijk om te bepalen op wat voor toon iets aangehaald wordt... Haha! Ik bedoelde het ook niet als persoonlijke kritiek op jou. Meer een soort algemene opmerking, hoor.

Maar inderdaad ik ken ook mensen die hun paarden zien als een stuk speelgoed. Als het niet leuk meer is, dan gooi je het weg. Die mensen zou ik ook egoïstisch noemen, maar ik denk dat dat toch uitzonderingen zijn. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen toch wel hart hebben voor hun dieren.
Ik zelf ben ook gek op mijn beesten, maar soms zijn er situaties waarin je weinig keuze hebt en je dingen moet doen die je liever niet zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:37

Ik zou willen dat het uitzonderingen waren.
Mijn collega werkt bij de dieren ambulance, de verhalen zal ik je maar besparen.

En ik heb bij handelstalletjes gereden en daar werden paarden gekocht omdat dochter lief niet meer wil tennisen en nu wil gaan paardrijden.
Hup een paard met het hele hebben en houden erop, en een jaar later krijg je ze half verwaarloosd en verpest terug.

En helaas was dit te regelmatig, snif

maar gelukkig zijn de meeste mensen heel erg begaan met hun dieren Lachen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:15

Een beetje egoisme is gezond en geen paard kopen omdat je misschien ooit ook nog kinderen wil is natuurlijk ook geen optie (vind ik dan).

Je weet niet altijd hoe de situatie zit bij mensen. Ik heb er al zoveel wel hun paard zien verkopen tijdens een zwangerschap. Soms kon het niet anders, soms dacht ik ook wel eens dat ze er wel erg gemakkelijk afstand van deden.

Ik heb de paarden kunnen houden maar echt gemakkelijk was het niet altijd. Het was een hoop georganiseer en soms kon ik gewoon echt geen tijd voor het paard vrijmaken. Ook tijdens mijn tweede zwangerschap kon ik niet rijden. Helaas was mijn baby ook nog ziek waardoor ze zeker een half jaar door een vriendin is verzorgd.

Maar het is uiteindelijk allemaal gelukt, waar een wil is, is toch vaak ook een weg (vooropgesteld dat het financieel gaat natuurlijk).

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:20

Zulke dingen moet je maar niet teveel bij stilstaan, anders kan je je nachtrust wel vergeten. Ik denk (of liever gezegd; wil geloven) dat toch het gros van de mensen wel hart voor z'n dieren heeft.

I-net kan idd nogal frustrerend werken. Dat is de reden dat ik bijna geen sms-jes meer verstuur, want dat is net zoiets. Heel wat rotzooi gehad, vanwege misverstanden.
In ieder geval zijn we er hier nu over uit, toch? Lachen

Pellie

Re: vreemde reden verkoop.. :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:21

batje schreef:

WEGENS AANSCHAF BABY

Haha!

Waaahahahaa... vind de uitspraak op zich wel grappig! Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:21

oh, was voor runningkawa. Sorry ben nogal traag..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:29

runningkawa schreef:
Maar jullie zullen het er toch ook wel mee eens zijn dat er mensen zijn die er te gemakkelijk over na denken.
Je ziet dat in veel dingen.
ow een puppy wat lief.
het jaar er op zit hij in het asiel.
was toch wel veel werk aan zo'n beest

Zo ook met paarden.

Sommige mensen schaffen dus dieren aan alsof het een auto is die je volgend jaar weer in ruild.

Als er echt goed over nagedacht is heb ik er minder problemem mee, maar sommige Lips are sealed
dat was wat ik meer met egoistisch bedoelde.

Ach kawa, er zijn ook veel mensen (van hetzelfde soort als die jij hierboven noemt) die dat zelfs met kinderen doen!!!!!!!!!! Alleen is er geen kinderasiel, volgende optie; er gewoon niet naar omkijken. Ik snap dat Lis geen abortus wil doen en dan voor haar kind kiest. Een abortus is nogal wat, erg ingrijpend. Als ik echter de keus nog heb om zwanger te worden, kies ik ervoor om niet zwanger te worden zolang dat betekent dat mijn paard er uit moet. Maar ik heb makkelijk praat, de kinderwens ontbreekt bij mij.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:21

euhm, dat springen onder begeleiding vind ik ook nogal vreemd hoor... Moet je dan met het paard meespringen ofzo??

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:18

Geweldige advertentie!! Haha!

Maar ik wilde ook even reageren op de discussie al dan niet je paard verkopen wanneer je kinderen krijgt. Eén ding snap ik niet in deze discussie: Als je je paard verkoopt wil dat toch niet zeggen dat ie het minder goed krijgt bij zijn nieuwe eigenaar? Ik vind het erg typerend dat de mensen die zeggen hun paard voor altijd te houden, de mensen die hun paard wél verkopen egoistisch noemen. Als jij weet dat je paard het net zo goed of het misschien, als je heel eerlijk bent, beter krijgt bij zijn nieuwe eigenaar, dan ben je toch juist egoistisch als je hem NIET verkoopt? Ik heb mijn paard van de vorige eigenaresse gekregen, omdat zij door haar gezinnetje te weinig tijd voor hem had. Ze wist, hoewel ze het héél moeilijk vond, dat hij het bij mij beter zou hebben. Sorry, maar dat kan ik toch niet egoistisch noemen!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:52

Nou weet je, ik vind veel moeders soms zo op hun kinderen gefocust. Ze kunnen ook alleen maar praten over hun kinderen. Alles en iedereen moet wijken voor die kinderen, zelfs hun eigen paard maar ook andere mensen en mensen die helemaal niets met hun kinderen te maken hebben. Als ik op weg ben naar mijn werk, gaan ze voor mij MIDDEN op de weg stilstaan om hun kindjes uit te laten naar de school, terwijl ze verderop best effe kunnen parkeren. Hun lieve kleine kindjes (lees rotjong) mogen alles, ook iedereen lastig vallen met hun grote bek en gekrijs, maar diezelfde moeders klagen over mijn hondje (roepen hondenpoep als ze mijn hondje alleen maar zien lopen). Snappen die vrouwen niet dat er meer in het leven is dan alleen maar kinderen? Het heeft niet altijd alleen maar met de financiele kant te maken hoor, ook met kortzichtigheid. (ben benieuwd naar reacties op mijn ietwat gepeperde uitspraken, grinnik)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:56

Ik heb vaak te horen gekregen dat IK egoistisch ben omdat ik GEEN kinderen wil... ook apart hoor. Mag ik dat a.u.b. zelf bepalen? Niet iedereen kan trouwens meerdere dingen/zaken tegelijkertijd combineren, in dat geval is het voor het paard vaak beter om verkocht te worden aan iemand die er wel de tijd voor heeft. Dat vind ik niet egoistisch hoor, ik vind het egoistischer als iemand zijn paard wil houden als hij kinderen heeft, maar er vervolgens nauwelijks naar om kijkt.

maarre: geinige advertentie!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:59

Mieke schreef:
Ik heb vaak te horen gekregen dat IK egoistisch ben omdat ik GEEN kinderen wil... ook apart hoor. Mag ik dat a.u.b. zelf bepalen? Niet iedereen kan trouwens meerdere dingen/zaken tegelijkertijd combineren, in dat geval is het voor het paard vaak beter om verkocht te worden aan iemand die er wel de tijd voor heeft. Dat vind ik niet egoistisch hoor, ik vind het egoistischer als iemand zijn paard wil houden als hij kinderen heeft, maar er vervolgens nauwelijks naar om kijkt.

maarre: geinige advertentie!

O mieke, maar daar heb ik een goed antwoord op, dat ze hun mond niet meer open durven te doen. Veel mensen beginnen juist aan kinderen uit egoisme! egoisme omdat je voor kinderen tijd moet hebben en vrij moet maken, en ze dat niet doen omdat ze zichzelf niets kunnen ontzeggen! Lekker vier of 5 dagen naar de creche en dat soort dingen. NEe, breek me de bek niet open over het egoisme van veel ouders in deze wereld. Ik maak teminste nog een keuze waarvan niemand de dupe is. En die egoistische ouders doen geen keuze en duperen hun kinderen daarmee.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:15

Haha, Desiree. Je weet zelf wel dat jouw 'gepeperde uitspraken' maar op een beperkt aantal ouders van toepassing is. Als het enige wat me interesseerde mijn kind was, wat doe ik hier dan? Ik kom hier omdat ik mijn allerliefste hobby niet meer kan uitoefenen en hier op bokt toch nog een beetje onder het 'paardenvolk' ben.
Ik heb trouwens nog nooit van iemand te horen gekregen dat ik een rotjong heb Lachen 't Is gewoon een engeltje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:20

Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit van iemand te horen gekregen dat ik een rotjong heb 't Is gewoon een engeltje

Kun je ook zo moelijk zeggen he *LOL*

maar ik denk het toch ook regelmatig. Haha!

En ja ik heb ook gehoord dat het juist egoistisch is om geen kinderen te nemen.
Weet niet voor wie het egoistisch is Verward
Er zijn al genoeg mensen op de aarbol, hoeven die van mij niet bij.

Oja ik krijg ook vak te horen: als je oud bent is er niemand meer die o bezoek bij je komt.
Heb je daar kinderen voor?
Voor hetzelfde geld krijg je de grootste trammelant als ze puberen en zie je ze toch je hele leven niet meer Lachen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:39

Elke beslissing die een mens neemt is geboren uit egoisme! Het krijgen van een kind, pure egoisme, je doet het omdat JIJ het wil.

Het kopen van een paard, pure egoisme, je doet het omdat JIJ een paard wil en niet omdat je buurvrouw zo graag wil leren paardrijden maar er de centen niet voor heeft.

Het kopen van een DVD (of ander materiaal), pure egoisme, omdat JIJ een DVD leuk vindt. Niet omdat je vriendin een mooie film op DVD heeft en zelf geen DVD speler......

Kortom alles, alles, wat een mens beslist is uit egoisme. Wel of geen kinderen, wel of geen paard, etc etc.

Desiree scheert idd wel een beetje elke ouder over een kam en ik sluit me wat dat betreft bij Lis aan. Als ik echt zo'n moeder ben als Desiree zegt, wat doe ik dan ook op Bokt?

En denk je nou werkelijk dat je normen en waarden verdwijnen zodra dat kind eruit floept?
Nope! Robin mag van mij tegen niemand een grote bek hebben.

Dus Desiree, probeer voortaan wat genuanceerder te reageren! THANX! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:09

ik ben genuanceerd als ik spreek van het gedrag van "veel ouders" i.p.v. ouders in het algemeen, goed lezen, dank je. Maar wat Buitenzorg verder zegt, doet me denken aan een topic hier verderop. over het houden van paarden dat dit egoistisch zou zijn. Ik geef daar een soortgelijk antwoord. (zie [PP] Dagblad v/h Noorden stelling; paarden horen ..... Maar mensen moeten elkaar eens niet zo beschuldigen van egoisme, maar elkaar LATEN. Die reactie van Mieke herken ik namelijk, ik zou ook egoistisch zijn om geen kinderen te willen, maar zoals ik al zei, ik heb argumenten om dat in de kiem te smoren.

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:23

runningkawa schreef:
Mensen zijn echt egoistich.
Alles draait om ikke ikke ikke en de rest kan stikke

Citaat:
Hij zou het dan ook goed krijgen, kawa zal mij vast wel kunnen missen, maar ik kan hem niet missen.

Uhm, hier zeg je eerst dat het allemaal ikke ikke ikke is, en daarna zeg je : IK wil hem niet kwijt. Dat is hetzelfde. JIJ wil hem niet kwijt, terwijl hij jou vanzelf vergeet.
Als je nou toch een kind zou krijgen, en ook je paard niet weg wil doen, wat krijg je dan? Dan krijgt je paarde veel minder aandacht dan dat ie zou moeten krijgen of gewend was. Dus is het egoistisch hem te houden, want een ander kan hem misschien wel net zo goed huisvesten en heeft dan wel de tijd voor hem. Dus in zekere zin is jou mening ook egoistisch.
Hetzelfde heb ik met mijn pony's: ik wou over op de paarden. Ik had ze mogen houden, maar ze liepen internationaal, zijn gewend een uur op de dag te trainen. Als ik dan 4 paarden zou hebben en ook die pony's nog zou hebben ,zouden ze veel te weinig aandacht krijgen. Wat heb ik dan gedaan? Ik heb de pony's verkocht, Ze staan geweldig, de een staat bij een meisje in de achtertuin, die rijd en knuffelt tot ze er bij neer valt. De ander staat op een springstal, omdat ie springen helemaal top vond. En de laatste staat bij een meisje van 7, die hem helemaal knuffelt, rijd, stapt, enz. Hij staat met zijn kop in het bos, krijgt 5 uur per dag verzorging.

Egoistisch om ze te verkopen zodat ik een ander paard kan kopen? misschien wel, want het ging om MIJN behoeften. Maar het is wel veel beter voor de pony's, ze merken het even, maar zijn hartstikke gelukkig met alle aandacht en hebben een jaar rust voordat ze weer lekker in de sport kunnen gaan lopen ( wat ze top vinden). Dsu ik vind dat ik zeker weten het beste voor mijn ponys'heb gedaan. Je kunt niet alles houden, en iedereen denkt dat ie goed voor zijn p[aard zorgt. Jij denkt het, ik denk het, heel Bokt denkt het. Nou: dan zal toch zeker iedereen zijn best doen en de paarden goed verzorgen..

Verder wil ik niemand veroordelen: Ik vind het super als je al je eigenbelangan aan de kant legt, om het paard te houden, maar kan ook de mensen die een kind hebben begrijpen..

Overigens wil ik runningkawa hier niet persoonlijk mee aanvallen, probeer alleen uit te leggen dat het heus niet perse slecht is om te verkopen, wat hier op Bokt wel errug vaak wordt gesuggereerd.

Over deze advertentie: beetje ongelukkige woordkeuze is het absoluut wel, net alsof je het kind koopt.. Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:45

Citaat:
maar ik vind idd mensen in het algemeen egoistisch, ik zeg daarbij niet dat ik dat minder ben

Daarom zeg ik dit ook nog ergens Lachen

Ik heb er verder ook geen moeite mee dat mensen hun paard verkopen.
Anders had ik Kawa ook nooit kunnen kopen Lachen
Maar wel als het gaat om mensen die het doen alsof het een auto is.
Een ding, niets levends.

En dat vind ik een beetje uit die advertentie over komen.
Zo van: nou dat paarden gedoe hebben we gehad, nu maar ff een baby.
En als we die beu zijn droppen we hem wel op een creche.

Citaat:
Overigens wil ik runningkawa hier niet persoonlijk mee aanvallen, probeer alleen uit te leggen dat het heus niet perse slecht is om te verkopen, wat hier op Bokt wel errug vaak wordt gesuggereerd

En ik voel me niet aan gevallen hoor.
Soms is wat tekst quoten net iets makkelijker om een poging te doen om het beter uit te leggen, zover als dat soms op i-net gaat Lachen

Margaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:21

jullie praten wel anders wanneer je zelf kinderen hebt denk ik. Ook ik ben een paardenliefhebster, maar zo ver gaan om geen kinderen te krijgen tov een paard zoals desiree dat zomooi vertaald vind ik erg ver gaan sorry desiree, moest het even kwijt. Ik heb nu zelf een dochtertje van drie en kan nu wat meer rijden, krijg nu wat meer tijd. De "meeste moeders die kind en paard combineren hebben vaak het paard bij huis staan zo ook mijn nichtje en dan kan het vaak makkelijker. Tenminste val die gene die ik ken, of lees. Eerlijk gezegd het is een duidelijk en eerlijk reden waarom ze paard verkopen ook al is het ietwat ongelukkig uitgedrukt. moest het toch even kwijt.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:19

Desiree"]
Nou weet je, ik vind veel moeders soms zo op hun kinderen gefocust. Ze kunnen ook alleen maar praten over hun kinderen. Alles en iedereen moet wijken voor die kinderen, zelfs hun eigen paard maar ook andere mensen en mensen die helemaal niets met hun kinderen te maken hebben.
[/quote]

Lijkt me geen onlogisch verschijnsel aangezien de meeste mensen ze fulltime om zich heen hebben Haha! Natuurlijk heb je de overbezorgde moeders die het aardig kunnen overdrijven, maar normaal gesproken heb je een dagtaak aan de zorg voor en opvoeding van je kind. Vooral als ze nog klein zijn.
Ik denk ook weleens dat de liefde van een ouder voor zijn/haar kind pas wordt begrepen op het moment dat je zelf kinderen hebt. Voor je eigen kind doe je toch alles? Ook voor een kind geldt dat je er 100% voor moet zorgen en nee, een kind doe je niet weg op het moment dat het eens lastig is.

[quote="Desiree schreef:
Snappen die vrouwen niet dat er meer in het leven is dan alleen maar kinderen?

Natuurlijk bestaat het leven uit meer dan alleen maar de kinderen. Maar geldt dat ook niet voor paarden? Tong uitsteken

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 22:21

Wat grappig dat dit topic op een hele discussie uitdraait Lachen Uiteraard heb ik 'm geplaatst omdat ik het woord 'aanschaf' zo bizar vond.. Maar goed, discussier vooral verder Lachen