Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lowara schreef:en ik heb altijd geleerd dat melk geven hetzelfde van een merrie vergt als topsport, dus ook niet echt fijn als ze al 3 jaar zoveel energie moet geven voor niets
JoyCiej007 schreef:Lowara schreef:en ik heb altijd geleerd dat melk geven hetzelfde van een merrie vergt als topsport, dus ook niet echt fijn als ze al 3 jaar zoveel energie moet geven voor niets
Lowara: weet niet van welke bron je dit hebt, maar mij lijkt het klinklare onzin. Je ziet gewoon dat het niets extra qua energie vergt van onze merrie, die toch echt ieder jaar gedekt word (oké, dat dragen en veulenen vergt wel extra energie) en tussendoor dus ook melk geeft....
Daarbij rijd ze ook nog zeer intensief voor de kar en ohz... en dat gaat allemaal primaLijkt me ook vrij sterk dat wanneer het lichaam gewoon melk produceert dit dus heel veel energie kost; bij haar is het er gewoon.. na het afspenen echter melk ik ook niet meer, dan moet het melk geven even stoppen en opnieuw produceren voor het nieuwe aankomende veulentje, anders heeft die straks geen biest van zijn moeder...