Hoe aaan eigenaar vertellen dat ik ander zadel wil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Re: Hoe zeg je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:22

Kijk uit met goedkope zadels! Daar zit een hoop rommel tussen! Zorg er in ieder geval voor dat een zadel volledig aan de rug van het paard wordt aangepast. Anders heb je straks een zadel van 150 euro en voor 1000 euro dierenartsrekeningen!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:23

Ja inderdaad, ik heb het zelf nodig Knipoog Ze kent veel mensen, ik ga gewoon zeggen dat ik er zelf voor spaar, ze kent misschien wel iemand die voor een spotprijsje er nog 1 heeft liggen. Dan geef ik mijn geld gewoon aan haar Knipoog En 150 Euro is echt niet veel!!

Natuurlijk, ik wil het zadel liefst ook eerst een maandje op proef, wil zeker zijn van m'n aankoop altijd.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:31

de vrouw waar ik mijn zadel van heb gekocht handelt in deze zadels.. heel veel mesnen die ik ken die kopen het bij haar weg..
dus het is wel vertrouwt ben ook supper wijs met mijn zadel

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:46

Sorry hoor maar mag ik zeggen dat ik het een hele asociale vraag vind. Ik dat je blij mag zijn dat je op haar paard mag rijden maar om dan ook nog te vragen of ze even een dressuur zadel wil kopen terwijl ze zelf niet eens rijdt vind ik simpelweg onbeschoft. Jij bent degene die rijdt en als jij dan zo graag met een dressuurzadel wilt rijden moet je dat imo ook maar zelf betalen. En om dan ook nog te zeggen 'die mevrouw koopt alles als ik het maar vraag'vind ik eerlijk gezegd ook erg associaal.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:53

Ik vraag toch aan jullie of ik het zou vragen!? Ik heb helemaal m'n mond nog niet opengetrokken! En sorry hoor onbeschoft? Pardon? Ik vraag het haar toch ook niet die dingen te kopen? Ze doet het zelf altijd als er iets stuk is, ik zeg gewoon dat het stuk is, meer niet Slapen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:58

ben benieuwd wat ze ervan vind dat je zo over haar praat op een openbaar forum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:00

Ja, pas mar op. Stel dat ze ook op dit forum zit...

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:04

Ik vroeg gewoon om een antwoord, en ga er zelf voor sparen, bedankt voor degene die mij een antwoord gaven! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:06

je zegt dat je ervoor gaat sparen in de hoop dat ze dan zegt, ik koop het wel...

Sorry, maar ik ga echt met de rest mee
Ik vind dat missbruik maken van de goedheid van een ander

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:08

Nee! Jullie snappen het niet! Ik ga er ook echt zelf voor sparen. Ik wil het haar ook eerlijk zeggen, maar zeg dit als ik halfweg ben. Als ik later bij hun stop, heb ik dan ook altijd m'n eigen zadel nog. Ik bedoel gewoon, dat het kan dat ze dat dan toch nog doet, als ik het haar vertel kan het goed zijn dat er de volgende dag 1 hangt, en zegt dattik m'n geld in iets anders voor mezelf kan stoppen, was bij de dekjes ook al zo. Ik maak geen gebruik van haar, ik ga er echt zelf voor sparen.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:23

In ieder geval zou ik het eerst aan de eigenaresse vragen of het goed is of je met een dres. zadel mag gaan rijden. Verder zou ik het zadel wel zelf kopen. Jij wilt graag een ander zadel wat waarschijnlijk alleen door jou gebruikt gaat worden, dan moet je er ook zelf voor zorgen.
Verder zou ik het zadel, als je het zelf gaat kopen, wel het ook door haar laten "goedkeuren". Of zij het ook goed vind liggen enz. Dat je daar later geen problemen over krijgt. Dit kan je allemaal meteen voorstellen, als je vraagt of je met een dres. zadel wilt gaan rijden. Als ze dan nog het zadel zelf wilt kopen, dan is denk ik de keuze aan haar.

Trouwens, met een beetje goed zoeken kan je soms zelfs al voor rond de 200 euro een redelijk tot goed onderhouden tweedehands merkzadel kopen.
Succes!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:25

Ja inderdaad! Ik ga het zaterdag even met haar overleggen, ik vind het belangrijk dat ze ook weet wat er allemaal op haar paardje ligt Knipoog Ik laat het zeker ook door m'n instructrice keuren en door de eigenaresse zelf natuurlijk ook. Ik wil zoals ik al zei, het liefst ook op proef, kan ik niet snel een miskoop doen. Ik denk dat ik in totaal ongeveer een 2-tal jaar nog nodig zal hebben, maar het komt er wel Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:40

Ik heb niet alles gelezen, maar ik rijd ook paarden voor anderen op een haflingerstal. De eigenaar rijd dus niet, en heeft ook veelzijdigheidszadels waar ik niet fijn in kan zitten. Ik heb toen in de zomer een aantal weken gewerkt zoals ik altijd doe en daar heb ik een tweedehands Isabell Werth van gekocht toen. Lachen Ik vind, zeker als de eigenaar niet rijd en er ook al een goed passend zadel is, de kosten daarvoor toch wel op de bijrijder komen dan. In overleg natuurlijk, want er moet wel een passend zadel komen uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Phrono op 23-04-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:57

Inderdaad, maar ik moet langer sparen, ik kan nog niet gaan werken want ik ben te jong. Dus bij mij duurt het wel iets langer Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:09

kijk eens op marktplaats rond,daar heb je echt al voor weinig geld een leuk 2de hands zadel.

gewoon beginnen met sparen en in de tussentijd op het zadel rijden wat er al beschikbaar is.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 17:12

Hoeveel zouden jullie voor een tweedehands zadel ongeveer uitgeven? Ik had gedacht tussen de 200 en 300 Euro

Anoniem

Re: Hoe aaan eigenaar vertellen dat ik ander zadel wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:15

HAR --> VP.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:26

Hangt er vanaf wat voor zadel, welk merk etc. Lachen
Ik heb destijds 400,- voor mijn zadel betaald.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:13

hangt er vanaf wat je wil.
een wintec dressuur kan je vaak al voor minder kopen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:28

Wintec is niet mijn eerste keuze, vriendinnen zeggen dat het niet bepaald een makkelijk zadel is. Ik laat nog al eens vaak dingen vallen ofzo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:29

Dat moet je met een leren ook niet doen... Lachen

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:44

Weet ik, ik let er ook zoveel mogenlijk op, nu is het minder Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:06

voor een goed tweedehands zadel van een deftig merk en in goeie staat zou ik toch al snel 600€ kunnen uitgeven Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:27

Wintec is juist erg makkelijk?maargoed je moet het zelf weten.
je moet geen enkel zadel laten vallen.
vaak is zo'n zadel goed aanpasbaar.
even iemand naar laten kijken.

als jij een sjiek merk wil ga je idd toch wel aardig omhoog met de prijs

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:48

Het is maar de vraag of de eigenaar wel een ander zadel op haar paard wil, van wie dat ook is. Gezien de moelijkheden die zelfs mensen met budget voor een goed zadel hebben om een passend zadel te vinden lijkt me dat een heel normale beperking....

HC