[centraal] Deel 2 Paardensport op tv

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missK

Re: [centraal] Deel 2 Paardensport op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:57

ik om 13.00 uur helemaal startklaar om een uurtje dressuur te kijken (stond oa op de kwpn site) om vervolgens alleen de kur van Imke te zien (waar nog doorheen gekakelt wordt ook Nors opkijken ) en een stukje van Isabel!!! IK IS BOOS Boos! !
Morgen het springen toch? Hopelijk duurt dat wat langer....

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:29

hoelaat?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:30

het zal wel niet
en wij hebben ook niet die franse zender Boos!
baalt flink
als het morgen weer zo is, ga ik echt een mailtje sturen
overigens als er meer zijn die een mailtje willen sturen, probeer wel beleefd te blijven want boze mailtjes helpen denk ik toch niet..
we kunnen ook een mailtje opstellen die dan iedereen die wil stuurt?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:24

ik hoop dat er nog wat seizoenen komen van horseandco Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:25

Ik heb helaas ook geen paardensport meer gezien op de NOS, maar ook niet op Duitse zenders. Hele week Las Vegas, en daar zie je dan niks terug van op tv.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:58

Had ook niet veel anders verwacht.. Clown Beetje jammer is het wel..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:47

dinsdag 24 april 2007 op Nederland 1 om 20.30 uur bij Blik op de weg een item zijn over paarden in het verkeer.
wel interessant lijkt mij Ja

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:18

Sentido schreef:
dinsdag 24 april 2007 op Nederland 1 om 20.30 uur bij Blik op de weg een item zijn over paarden in het verkeer.
wel interessant lijkt mij Ja

Ik hoorde het ook idd Ja Meestal gaat het dan over ruiters in het verkeer, maar kan interessant zijn Tong uitsteken

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:21

ja het stond op www.knhs.nl
maar volgens mij gaat het ook veel over wat automobilisten en andere verkeersmedewerker moeten doen als ze een paard tegenkomen.
het lijkt mij wel interessant om te zien of ze ook goede tips geven

overigens heb ik besloten wel een mail te sturen naar de NOS, ik heb cijfers opgevraagd via de KNHS site waarmee ik kan aantonen dat paardensport een grote en groeiende bezigheid is.
ik hoop dat ze een iets zinniger antwoord weten te geven Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:27

Mooi dat anderen mijn voorbeeld volgen met mailtjes sturen Knipoog gisteren dressuur stelde geen ene biet voor Boos! grrrrrrrrrr

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:31

als mensen hier de cijfers ook willen kan ik ze wel geven via PB ofzo.. denk dat het meer helpt als er heel veel mailtjes worden gestuurd Nagelbijten / Gniffelen

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:32

Maandag 23 april

3sat (Dld) 02.15-02.45 Teletips van de dierenarts

Equidia (Fr.) 10.00-11.00 Samenvatting WC Finale Dressuur Las Vegas

NED1 13.00 In Sportjournaal WB finale springen vanuit Las Vegas

Equidia (Fr.) 13.30-18.20 Coursen Longchamp + Croisé-Laroche

NED3 22.35 In Sportjournaal WB finale springen vanuit Las Vegas

Dinsdag 24 april

Equidia (Fr.) 13.30-18.20 Chantilly + Lyon-Parilly

Equidia (Fr.) 19.45-23.15 Coursen Vincennes

Woensdag 25 april

Equidia (Fr.) 13.30-18.20 Coursen Beaumont de Lomagre + Auteuil

Eurosport 18.35-18.40 Wednesday Selection

Eurosport 18.40-19.40 Samenvatting wereldbekerfinale in Las Vegas

Eurosport 19.40-19.45 Riders Club

Eurosport 21.25-21.30 Wednesday Selection

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:34

mag ik vragen wat de Wednesday Selection is? Bloos

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:06

Is om de week op woensdagavond op Eurosport -> paardensport van de afgelopen weken.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:13

oowh okey!
nou dat was misschien 3 minuten springen
en alleen de laatste drie hindernisjes laten zien Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:22

Stelde óók weer geen reet voor Boos! Terwijl het meestal wel zo is dat dressuur dus idd maar 2 ruiters half wordt uitgezonden, en dan springen wél een beetje langer. Maar nee hoor....... Wat hebben we híer nou aan?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:59

Heb het vandaag niet kunnen kijken, want was op school. Hoeveel was er vandaag dan uitgezonderd? Nouja, kan van hoeveel beter maar hoe weinig maken Knipoog

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:59

Ik heb reactie gekregen op mijn mailtje Lachen
Wel een onzinnig antwoord

Citaat:
Ik verzonden
Goedendag.
Naar aanleiding van te weinig paardensport op tv stuur ik dit mailtje. Er was vandaag op de NOS een stuk(je?) te zien van Las Vegas Dressuur. Er was veel opname matriaal tot beschikking en toch zijn er niet eens 10 minuten in beeld gekomen. Wat erg jammer is. Er zijn 2 deelnemers geweest en dat is het. Aan andere sporten, zoals wielrennen en voetbal, wordt wel veel tijd aan besteed. Komen hier nog veranderingen in of moeten alle paardenliefhebbers het maar doen met niet eens 10 minuten paardensport?

Groetjes Dominique.

Citaat:
Ontvangen van de nos
Geachte kijker

Dank u voor uw e-mail. Wanneer er sprake is van een week-end met veel sport, moeten er keuzes worden gemaakt. Dat is de taak van de redactie. Dat we het niet iedereen naar de zin kunnen maken is ons duidelijk.

Ik heb uw opmerking inmiddels doorgezonden naar de betrokken redactie.

Met vriendelijke groet.

N. Kosterman

NOS Publieksvoorlichting

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:03

pfffffffff, weer zo'n standaard antwoord dat ook ík ontving... alleen dan met andere woorden. Zal mijn mailtje en antwoord van NOS uit vorige topic even hier naar toe kopieeren... voor degenen die dat gemist hebben ;)

Edit: hier dan even mij emailtje die ik heb verzonden aan de NOS, hele tijd geleden al, tijdens Indoor Amsterdam Even gekopieerd uit vorige topic, voor meer belangstellenden ;)

JoyCiej007 schreef:
Aan de redactie van het NOS,

Graag zou ik u willen laten weten dat ik me aan een aantal dingen ontzettend erger, wat betreft het uitzenden van de WB Dressuur en de Kur op Muziek van Jumping Amsterdam. U verbied http://www.omloop.nl om vandaag, zaterdag 27 januari tussen 12.00 en 16.50 Live streaming uit te zenden via de site van de WB Dressuur op Jumping Amsterdam. Dit lijkt logisch, maar waar ik me al járen aan erger (en vele paardensportliefhebbers met mij) is dat jullie van de úren dressuur en kur op muziek die er beschikbaar is, en die verreden wordt, maar maximaal een half uurtje uitzenden. Er wordt door de kuren heen gevlogen, de meest bekende en favoriete ruiters worden soms maar half, of zelfs soms helemaal niet uitgezonden. Er is zo ontzettend veel uitzendtijd voor andere sporten als schaatsen, voetbal, tennis, waarom dan niet voor de paardensport, en in het bijzonder de discipline dressuur?! Er zijn minstens, zoniet, nog meer, paardensportliefhebbers hier in Nederland als voetballiefhebbers.

En áls er al iets wordt uitgezonden uit de paardensport, is het vaak springen. Wordt de discipline dressuur uitgezonden, dan moet je het geluid altijd flink hard zetten om nog wat te horen van de muziek die bij de kur hoort, omdat de één of andere irritante commentator onnozel commentaar geeft op het hele gebeuren. Hij houdt zelden zijn mond eens dicht, men kan nooit genieten van de kur en de bijbehorende muziek. Telkens wordt hetzelfde verteld, en soms wordt er ook nog fóut commentaar gegeven.

Wij als paardensportliefhebbers (en dan spreek ik voor vele collega-paardenliefhebbers) hebben het wel gezien met de NOS; wordt er eens een half uurtje dressuur uitgezonden, eigenlijk wordt je er nog niets wijzer van.
Bij deze laat ik u dan ook mijn groot ongenoegen blijken over de gang van zaken bij jullie.

Hopende dat men deze klacht in acht neemt en er misschien in de toekomst iets veranderd,
Met vriendelijke groet,

Toen kreeg ik, een week later, dit korte, onnozele antwoord van de NOS terug...:

NOS schreef:
Geachte

Dank u voor uw e-mail. Over de uiteindelijk keuzes, over wat er in de uitzending komt en wat niet (of hoe lang) zal altijd discussie blijven bestaan. Dat is inherent aan het maken van keuzes. Het streven van de redactie van Studio Sport is om op basis van journalistieke afwegingen zo veel mogelijk mensen te bedienen.

Ik heb uw opmerkingen inmiddels naar de betrokken redactie doorgezonden.
Met vriendelijke groet,

N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:14

Unfaithful schreef:
Heb het vandaag niet kunnen kijken, want was op school. Hoeveel was er vandaag dan uitgezonderd? Nouja, kan van hoeveel beter maar hoe weinig maken Knipoog

ik denk ongeveer 4 of 5 ruiters die over de laatste 3 hindernissen sprongen
er werd wat bij verteld dat ook niet veel voorstelde, en de winnaar werd vluchtig genoemd
niet eens een duidelijk overzicht wie gewonnen heeft enso..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:22

Dan zullen we toch voor de verdere beelden en informatie afhankelijk zijn van dat éne uurtje dat Eurosport er van de week aan zal besteden....

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:25

dit heb ik trouwens naar de NOS gestuurd:
voor mensen die de cijfers enso willen overnemen mag dat Knipoog

Sentido schreef:
Geachte redactie van het NOS,

In deze brief wil ik graag mijn ergernis uiten over het feit dat er ontzettend weinig paardensport op tv wordt uitgezonden. Afgelopen week week waren de wereldbeker wedstrijden in Las Vegas waar misschien in totaal 5 minuten uitzendtijd aan werd besteed tegenover minstens 20 minuten aan voetbal, wielrennen, hockey en andere “normale” sporten.
Ik heb cijfers opgezocht bij het KNHS waaruit blijkt dat er ruim 460.000 paardensport beoefenaars zijn in Nederland en dit zijn enkel de geregistreerde personen want er zijn ook nog vele recreatiefe ruiters die niet ingeschreven staan bij een paardensport vereniging. Uit de vergelijking van de uitkomsten van het onderzoek, van ZKA Consultants & Planners in opdracht van de KNHS, van 2001 en 2006 blijkt, dat het aantal actieve paardensporters van 8 jaar en ouder de afgelopen vijf jaar met circa 16% is gestegen, dit laat zien dat de paardensport een explosief groeiende bezigheid is.
Uit dit onderzoek is ook naar voren gekomen dat ruim drie op de tien paardensporters één of meer paardensportbladen leest, hier uit kunt u zien dat er ontzettend veel intresse is voor de paardensport. Ik weet zeker dat er duizenden paardensport liefhebbers zijn die graag de wereldbeker wedstrijden hadden gevolgd, maar helaas besteed u meer tijd aan voetbalwedstrijden die voor het voetbal minder belangrijk zijn als de wereldbeker wedstrijden zijn voor de paardensport. Ik vind dit erg jammer en ook oneerlijk van u tegenover de vele paardensport mensen die ons land telt.

Ik hoop dat u voortaan iets meer aandacht kunt besteden aan de schitterende paardensport, waarin te zien is dat sport niet gepaard hoeft te gaan met geweld maar het ook een eenheid kan zijn tussen mens en dier. Er zijn mensen die met ontroering naar bijvoorbeeld de kur op muziek kijken en deze mensen stelt u enorm teleur.

ik ben echt enorm benieuwd naar het antwoord! Tong uitsteken

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:49

Zo idd,,Ik kon echt niet zo veel verzinnen, maar ik had wel wat gestuurt..
Tong uitsteken

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:45

hahahaha tsjah, ik schrijf veel verhalen en gedichten enso
en ik was behoorlijk shagarijnig om dat ieniemiene stukje springen
dus toen had ik ineens een heel verhaal Clown
ik hoop persoonlijk dat de cijfers wat meer indruk maken Schijnheilig

volgens mijn ouders moeten we, als we echt effect willen hebben, bijvoorbeeld naar kranten sturen zodat er publicatie komt Nagelbijten / Gniffelen
ik ga denk ik zowieso even naar de knhs sturen.. misschien zijn zij het wel met ons eens

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:57