Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loes-freke schreef:even andere kant.
ik heb hier ook een mega verwaarlooste pony in land lopen op een mega kaal land.
ik ben ook dieren mishandelaar?
mijn verhaal.
ik heb een pony uit belgie blind gekocht, laten keuren door veearts daar, was goed gekeurt.
toen moest ze mega lang wachten op een transport na nederland.
ik in die tussen tijd heeft ze geen eten meer gehad, blijkt te zijn.
toen ze hier kwam staken de botten er uit.
hier schok ik van, maar ik heb haar wel hier lopen.
veearts advies, uit nederland, schaal laten staan en heeeeeeeel langzaam bij voeren. (voor angst ophoefbevangen en andere ziektes)
nu drie weken laten begint ze aan te komen, maar de ribben en ruggengraat is nog steeds te zien.
dus als je deze pony ziet in het land ben ik dus ook een dierenbeul, omdat je het verhaal er achterligt niet kent?
dit kan dus ook een reden zijn, waarom een pony of paard mager is, en niet door de huidige eigenaar is gekomen.
zolang er water is, moet je voorzichtig zijn met uitspraken die je doet.
ook hier voel ik me best op aangevallen (ook al zijn de pony niet van mij, maar wel een in het land heb lopen die ondervoed is), omdat je achteren liggende verhaal niet kan.
erleyne schreef:Het hoeft helemaal niet te betekenen dat die paarden verwaarloosd ( met een d ja!) worden.
Ffortuna schreef:erleyne schreef:Het hoeft helemaal niet te betekenen dat die paarden verwaarloosd ( met een d ja!) worden.
ja, VERWAARLOOSD, dus niet 'verwaardeloost' *proest![]()
Volgende keer graag
*geen onzin-topics openen over paarden waar je niks vanaf weet
*eerst de dierenbescherming bellen en niet zelf rescue ranger gaan spelen![]()
*je NEDERLANDS checken!!! Staat erg dom. Apart woord ook, 'verwaardeloost'.
vind ook dat ze er slecht uitziet nu terwijl andere jaloers zijn op mij dat ik een 30 jarige er nog zo goed bij heb lopen

russel schreef:Het mag dan wel penny klinken, maar als er een gegronde reden voor die 2 ponies is dat ze er zo bij staan, is het toch goed als het even wordt gecheckt.
Als iedereen maar meteen als penny wordt aangezien en meestal zijn het ook de pennies die zich om dit soort dingen willen bekommeren, de volwassenen zijn meestal te druk met zich zelf of willen geen problemen of hebben geen zin in moeite e.d..
Laten we eerlijk zijn het is een wandelgebied, dus vollop mensen die dit zien, kennelijk was er nog nooit een melding gemaakt. Als bekend is dat die dieren in goede handen zijn, had ze het wel gehoord, dan is het bekend bij die instanties.
Heb je zelf een vermagerd paard ergens staan en geef je alle zorg en wordt er gebeld, weet dan wel dat er medemensen zijn die zich het lot van dieren aantrekken, gelukkig maar. Maar als je niks te verbergen hebt, is het toch alleen maar fijn als je contact krijgt van een instantie die even polshoogte komt nemen en ziet dat men zich geen zorgen hoeft te maken? Veel erger is het als iedereen maar excuses gaat bedenken om maar vooral niet penny te hoeven zijn.