Paard op sterven met pasen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Paard op sterven met pasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:50

IndianLady schreef:
Ieder normaal denkend mens doet zoiets toch niet? Niet beter weten, kom nou toch

Afgod

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:50

Ik ben het er mee eens dat het niet slim is, dat het juist heel dom is. Maar om dan te zeggen dat die mensen geen sterkte verdienen, nee daar ben ik het niet mee eens.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:07

Ik vind het idd een beetje domme actie dat ze die paaseieren daar verstopt hadden. Maar als je niet weet dat het giftig is kan je er denk ik ook niet zo veel aan doen. En ik vind dat je ze dan nog wel sterkte mag wensen, wel een domme actie maar tog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:09

Als ze beter na hadden gedacht dan was er niks aan de hand geweest. Ik wens het paardje alle sterkte van de wereld Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:11

Niet erg slim van je buren.
Hopelijk red het paardje het!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:13

Maar van wie ís het paard dan?
Als het van je buren is vind ik het al helemaal slecht! Je hoort zoiets te weten!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:13

bij honden is het geen vergif omdat ze het neit kunnen verteren, maar omdat het een stofje aanmaakt, soort adrenaline waarvan het hart de bons geeft.

succes iig met het paard

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:14

anders trouwnes ook; je gooit ook niet bij het paard van een vreemde eieren in de wei!! zonder te weten wat t risico is!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:22

oei, dat is echt levensgevaarlijk.
Chocolade in redelijke hoeveelheden kan: hartritmestoornissen, inwendige bloedingen, hartstilstand en soms epilepsie-achtige aanvallen geven bij paarden. Hou die pony dus maar goed in de gaten!!!

Sterkte ermee, het is te hopen dat ze niet teveel chocolade heeft binnen gekregen........
Het beste

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:24

ik denk dat de buren expres paaseieren in het weiland van hun pony hebben gelegd om haar te vergiftigen.
Kom nou toch. Die mensen verdienen WEL sterkte, het gaat slecht met hun pony!
Ik heb mensen wel raarderen dingen met paarden zien doen. Dom?Ja. Maar zoals hier over ze gedaan word vind ik ronduit gemeen.

Veel sterkte voor het ponytje en haar eigenaren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:29

Over mensen die niet geloven dat mensen denken dat chocolade niet giftig is. Het zijn er veel toen ik stage liep waren er al een aantal die elke dag praline aan hun honden gaven.
Of cake met chocolade op. Er zijn er dus

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:30

Arme pony! Verdrietig Niet echt slim nee maar ze verdienen wel sterkte en de pony vooral!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:32

Nee ze leggen het in het weiland omdat ze er van uitgaan dat ze er niet aan zou zitten?

Nou goed als ze nu ook in zien hoe dom ze waren dan verdienen ze strekte, maar ik wens de mensen vooral veel wijheid toe!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:33

LCharlotte schreef:
Nee ze leggen het in het weiland omdat ze er van uitgaan dat ze er niet aan zou zitten?
Nou goed als ze nu ook in zien hoe dom ze waren dan verdienen ze strekte, maar ik wens de mensen vooral veel wijheid toe!

niet alleen dat.. ik zou mn eieren daar niet neerleggen.. ze kunnen ze ook vertrappen of er een flinke hoop bovenop gooien...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:35

chocolade is geen vergif voor paarden! Ik ken een meisje die gaf haar paard altijd een chocolade reep, beest heeft nooit iets gehad. Het schijnt wel als doping te werken. Ze worden er heel druk van...des al niet te min heel veel sterkte met het paard!

mistralmies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:37

Ik vraag me af, wáárom verstop je paaseieren in de WEI(!!) van het paard? Nou, ik hoop echt(!!!!!) voor je dattie het red!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:37

Wha wat weeet iedereen het toch altijd beter. Haha!
1 ding is duidelijk, gezond is het niet voor een paard.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:51

Vreemd, maar een paard moet toch wel een aantal kilo opeten wil hij er ziek van worden.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:56

Voor zover ik weet worden paarden rustig van chocola maar dat het echt giftig is wist ik niet.
Mijn paard is gek op brood met pasta en dat krijgt ze af en toe ook gewoon.
Ik heb op een springstal gewerkt en daar kregen sommige paarden ook chocola.
(vooral met pasen Tong uitsteken )
Maar goed teveel is nooit goed natuurlijk.
Hopelijk komt alles goed en houdt de pony er niks aan over.

Noortje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 23:08

UPDATE: Paard staat weer, nog zwakjes maar gaat het hoogstwaarschijnlijk redden... de eerste lading alluminum is al geland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:24

Is het eigenlijjk jou paard of dat van de buren?

Ik vind niet dat die mensen een paard verdienen, sorry, maar je weet heel goed dat paarden nieuwsgierig van aard zijn zeker als het op HUN domein aan komt. En ook dat paarden sowieso alles naar binnen spelen...Zeker als het leuke kleurtjes heeft en zoet ruikt...Da's als een kind een snoepje in zn mond steken en er vanuit gaan dat ie et niet in slikt. Hoop dat het dier het haalt maar vind het zeer onverantwoordelijk en heel erg zielig voor het paard in kwestie.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:27

Iedereen valt over die chocolade, maar wat dacht je van de verpakking......dat zal zo mee naar binnen zijn gegaan.

Hopelijk passeert het allemaal..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:31

pharagirlke schreef:

Ik vind niet dat die mensen een paard verdienen, sorry, maar je weet heel goed dat paarden nieuwsgierig van aard zijn zeker als het op HUN domein aan komt. En ook dat paarden sowieso alles naar binnen spelen...Zeker als het leuke kleurtjes heeft en zoet ruikt...Da's als een kind een snoepje in zn mond steken en er vanuit gaan dat ie et niet in slikt. Hoop dat het dier het haalt maar vind het zeer onverantwoordelijk en heel erg zielig voor het paard in kwestie.

Beetje kort door de bocht hoor?

Waarschijnlijk hebben ze gewoon helemaal niet stilgestaan bij de gedachte dat hun idee om dus chocolade eieren te verstoppen, dus slecht voor de pony kon zijn. Ik denk dat die mensen zichzelf nu waarschijnlijk ook wel stom zullen vinden. Ze wilden gewoon iets leuks doen met de pasen. Helemaal niet nagedacht dat die pony dus alles zou opeten.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:33

Dit zijn waarschijnlijk gewoon (oudere) mensen met een leuke pony in de wei als grasmaaier en als dier voor de kinderen.. Ik vind het niet zo vreemd dat mensen hier niet over nadenken.. het is vervelend maar blijft een ongeluk..ze hebben dit zeker niet expres gedaan.. Er is een dierenarts bij geweest en ze doen er vast alles aan om het goed te doen.
Als een crosspaard/springpaard zijn been breekt tijdens concours en moet worden afgemaakt zeggen we ook niet tegen de ruiter.. jij verdiend geen paard want er is een ongeluk gebeurd die je had kunnen voorkomen.. door dit of dat niet te doen.. terwijl het een gewoon ongeluk was over een ding waar niemand bij had nagedacht.

Dus veel sterkte voor de eigenaren en het diertje zelf... hoop dat het weer helemaal goed komt en dat ze er volgend jaar pasen weer lekker staat (zonder choco eieren) met veel PAARDENsnoepjes Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:34

Mork schreef:
pharagirlke schreef:

Beetje kort door de bocht hoor?

Waarschijnlijk hebben ze gewoon helemaal niet stilgestaan bij de gedachte dat hun idee om dus chocolade eieren te verstoppen, dus slecht voor de pony kon zijn. Ik denk dat die mensen zichzelf nu waarschijnlijk ook wel stom zullen vinden. Ze wilden gewoon iets leuks doen met de pasen. Helemaal niet nagedacht dat die pony dus alles zou opeten.

Nee hoor, ruimte genoeg genomen khad een paar tegenliggers.

Dat zijn dingen waar je bij moet stil staan. Het zou me niet eens in me op komen om die nest op de weide te gooien waar mijn paarden in staan! Het is idioot om te denken dat het paard het NIET zou op eten. Nog idioter om iets leuks te doen met paasen ten koste van een levend weze dat afhankelijk is van jou verantwoordelijkheid. Je hebt paarden, dan neem je een verantwoordelijkheid aan, en die is dat je nadenkt voor je wat doet.

Ik vind overigens een ongeluk door sport oid wat anders dan een ongeluk omdat je je paard vergiftigd met verpakkingen voor het leuke. Als ik met fietsen mn poten breek ja dan is het ook zo, foutje, mis ingeschat en praktisch niet te voorkomen. Tenzij je het peerd in een glazen kastje steekt

Maar dit is een stomme fout die makkelijk voorkomen had kunnen worden als ze gewoon nagedacht hadden. Als je niet kan nadenken over de gevolgen voor een paard dan moet je simpelweg geen paard nemen.