Blue Horse Matine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re: Blue Horse Matine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:53

Matine zwiept altijd met haar staart als ze zwaardere oefeningen moet doen.

Ik stond gisteren bij de losrijring voordat ze de hoofdring ingingen.Ik heb alleen de laatste 4 zien rijden.
Het viel mij op dat Andreas Helgstrand toen hij terugkwam uit de hoofdring van zijn paard afstapte en
zelf met dit paard aan de hand een rondje ging lopen. Hierna werd het paard overgegeven aan de grooms

Isabelle Werth is een hele spontane meid. Ik gaf haar een compliment voor haar rijden en Isabelle is niks te
beroerd om je antwoord te geven.

Leuk was ook om te zien hoe Isabelle en Andreas elkaar feliciteerden. In plat Hollands gezegd: een kus vol op mond.

Andreas en Isabelle kunnen voor mij niet meer stuk.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 26-03-07 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:01

Born2BCrazy schreef:
Mijn paard zwiept zelf ook wel eens..als ze de achterhand 'activeert'.. ze voelt dan zeker niet gespannen..maar 'slingert de motor aan' als het ware Clown
Dus denk zeker niet dat dat altijd opgaat..

Maar misschien idd een merrietrekje?

Nou dan moet Bleu horse Matine wel erg vaak zijn motor aanslingeren Tong uitsteken
Maar of het een merrietrekje is dat weet ik niet, wij hadden ooit een ruin die het ook best wel erg deed.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:15

Zie ik nu ook een tong uit de mond hangen?
Die staart hoort bij dat paard. Ik vind het wel heel onrustig eruit zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:17

dierfysio schreef:
snap niet waar jullie zo blij van worden; ik vind het er zelf erg onrustig uitzien. (die staart! Bloos! )
en vind het eigenlijk een kwalijke zaak dat zo'n jong dier (8 jaar, toch?) al zo op zo'n hoog niveau werkt. paarden zijn pas na hun 8e jaar (!!) uitgegroeid, dus dan pas toe aan zwaar werk.

doe mij maar een relaxed, ontspannen lopend paard; dat vind ik er vriendelijker uitzien dan dit...

Die staart word steeds minder, dat is merriegedrag en als ze meer ervaring gaat krijgen zal dat steeds beter worden.

Daarnaast word ze dit jaar 10. En ze heeft een van werelds beste ruiters op haar rug en ze heeft een eigenaar die heel goed weet wat welzijn is voor een paard en als iemand jonge paarden niet overvraagd is het dit bedrijf wel.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:21

Kajanus schreef:
Born2BCrazy schreef:
Mijn paard zwiept zelf ook wel eens..als ze de achterhand 'activeert'.. ze voelt dan zeker niet gespannen..maar 'slingert de motor aan' als het ware Clown
Dus denk zeker niet dat dat altijd opgaat..

Maar misschien idd een merrietrekje?

Nou dan moet Bleu horse Matine wel erg vaak zijn motor aanslingeren Tong uitsteken
Maar of het een merrietrekje is dat weet ik niet, wij hadden ooit een ruin die het ook best wel erg deed.

Um nou mijne zwiept dan ook niet zoo heftig..
meer een elegant zwiepje Clown
Enne misschien heeft matine een haperende motor Clown

Maar denk dat het een tic is ofzo..wat het beestje nou eenmaal doet..zou idd wel minder worden, maar weggaan niet denk ik

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:28

Het paard dat ik rijd doet het ook. Niet heel erg, maar het is toch een beetje vervelend.
Ik denk ook niet dat het echt helemaal weg zal gaan. Wel jammer vind ik, want het verstoord toch altijd een beetje het totaal beeld.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:12

Zoon gaaf paardje Bloos! En dit was dan nog alleen maar losrijden Tong uitsteken Ik had t in de ring gezien.. die voor benen zoo gaaf paard!! Kwijl

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:39

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:00

wat mij opviel was de piaffe/passage. het ziet er enorm goed uit, maar heb ik het gymnasium des pferdes gelezen dat een correcte piaffe/passage de voorbenen(vanaf het lichaam tot de knie) zeg maar een horizontale lijn moeten hebben(bij dit paard komen de benen hoger) en dat de achterbenen tot ongeveer de kogel van het andere been op moeten worden getilt. was bij dit paard ook niet altijd te zien. natuurlijk heeft het ene paard er meer aanleg voor dan de andere.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:04

Ik vind het een geweldig paard! Ik moest gisteren onwijs lachen om het commentaar op studio sport. Volgens de commentator gebruikte de merrie de staart om balans te houden in deze expressieve gang. En ik me maar afvragen hoe die andere paarden dan overeind bleven ROFL

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:06

Ik was er ook live bij. Maar Blue Matine was niet het enige paard dat zo met de staart zwiepte. Dat deden er nog meer (weet niet meer welke). Volgens mij was zij wel de enige merrie, als ik het goed gezien had Bloos .

Ik vond trouwens dat je bij deze merrie heel goed kon zien wat er bedoeld wordt met "gaan zitten". Ben zelf nog maar een beginner, en vind het dus heel moeilijk te zien of een paard de achterhand gebruikt, maar daar was hier echt heel duidelijk te zien Haha! .

In ieder geval vond ik het een geweldig paard om te zien. En persoonlijk vond ik haar beter dan Warum Nicht, maar ja, ik weet niets van het technische gedeelte af.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:06

haha da's een goeie Haha!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:09

Wooo wat kan dees bewegen!!! Dromen
en dat oren spell..!!!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 19:18

Ik vind het zowieso knap dat je zo ver kunt komen met een merrie.
Dat zie je niet vaak! Ik heb niks tegen merries,
maar ze kunnen behoorlijk dwars zijn en snel op hun teentjes gestrapt. Clown

Ik zie maar weinig paarden ZO bewegen! Haha! Tong uitsteken

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:37

Een apart beestje vind ik het, wat een vering!
Volgens mij gooit ze erg hoog op, lijkt me nu moeilijk om dan stil te zitten (wat de ruiter naar mijn mening wel erg goed doet.)
Je zag ook bij een ander filmpje dat ze in stap meteen weer heel relaxed en vrolijk liep, zag er erg ontspannen uit.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:40

Ik vind het een fantastische merrie met zeer veel potentie. Haar passage en piaffe zijn fantastisch, maar als je naar de gewone dan wel uitgestrekte draf kijkt vind ik het weer tegenvallen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:41

maaykuhhh schreef:
Ik vind het zowieso knap dat je zo ver kunt komen met een merrie.
Dat zie je niet vaak! Ik heb niks tegen merries,
maar ze kunnen behoorlijk dwars zijn en snel op hun teentjes gestrapt. Clown

Ik zie maar weinig paarden ZO bewegen! Haha! Tong uitsteken

De meeste merries zijn niet lastig hoor, ik vind dat best meevallen. Natuurlijk hebben ze soms een andere aanpak nodig dan een ruin of een hengst, maar ieder paard heeft zowiezo zijn eigen gebruiksaanwijzing.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:11

Toch zie je niet veel merries op dit niveau lopen (dat bedoel ik)..ze hebben toch vaak een andere aanpak nodig inderdaad! Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:24

der staat ook een stukje in het sportpaard.

zal er eens een foto van maken... even kijken of het wil en leesbaar is dan.
Afbeelding
en het stukje erbij(link ivm leesbaarheid;)):
Afbeelding

en als het niet leesbaar is voor somigen, hier de grotere versie Knipoog
http://img396.imageshack.us/img396/4724/p1350668ao0.jpg

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:33

Ik had dit bovenstaande stukje nog niet gelezen, maar het geeft wel een beetje mijn mening.
Ik vind Matine een geweldig dier wat geweldig kan lopen, maar in den Bosch was idd af en toe de verhouding zoek.
En Als Matine passageert/piaffeert dan doet ze dat van haar oren tot haar staart! Misschien komt het omdat ze zo overijverig is, maar ik vind het ook een onrustig beeld geven.

Denk wel dat deze merrie bijzonder getalenteerd en lenig is en dat we er (gelukkig) nog veel van zullen gaan horen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:14

snap de discussie wel..
blijft ook een moeilijk punt om te beoordelen..

ben trouwens benieuwd naar pag 4 en 5...kun je die ook plaatsen Bloos ?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:23

ach ja.. was het ook niet een paard van Nadine Cappelmann die zo ontzettend met zijn voorbenen aan het wapperen was.. (welke is me even ontgaan, het paard is helaas te vroeg gestorven)

Ik kan wel met dierfysio gedeeltelijk meegaan. Het zwiepen van de staart is een teken dat het paard niet volkomen durchlassig is. (of het is een merrietrekje, ik weet het niet, ik heb meer met ruinen)
Maar ik vind het wel een super gave bok!

Edit: het paard was Farbenfroh.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:33

Ik ben helemaal fan van dat paard! Haha! En dat andere filmpje geeft inderdaad alweer een héél ander beeld! Die heeft ook bepaald geen gemakkelijk begin van z'n kür uitgekozen zeg! Bloos!

Verrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:37

Oke Matine zwiept wel erg veel met haar staart maar ik ken maar heel weinig dressuurpaarden die het niet doen of verzet tonen op een andere manier.Daarnaast is er geen paard in de wereld die zo'n passage of piaffe laat zien.
En het leven van een top dressuurpaard zeker niet zo'n geweldig leven en zijn er maar weinig dressuurpaarden zonder spanning.
Ik denk trouwens dat Matine juist niet zoveel spanning heeft! Als je naar haar kijkt en ziet hoe hard ze werkt en hoeveel ijver ze toont... Bij haar is het voornamelijk een "merrie probleem" denk ik

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:43

Born2BCrazy schreef:
snap de discussie wel..
blijft ook een moeilijk punt om te beoordelen..

ben trouwens benieuwd naar pag 4 en 5...kun je die ook plaatsen Bloos ?

daar staat verder niks over Martine, maar over de uitslagen en rest van de deelnemers Haha!