Pensioenstal beginnen,hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Re: Pensioenstal beginnen,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:17

runningkawa schreef:
Er zijn wel goedkopere stekkies te vinden
5 miljoen hypotheek, geen idee hoeveel dat is per maand, maar dat red je nooit.

Oke huisje koste iets minder dan.4, nogwat miljoen.
maar dat was zonder land. Clown

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:18

Je hebt niks aan een zwembad, sauna enz Haha!

Je kunt beter zelf gewoon zitten en wel land hebben als je een pension wilt beginnen Lachen

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:19

Ja dat is waar runningkawa.
Maar geef toe,het blijft een leuk huisje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:20

ik heb nu de link gezien, schitterend object
Maar dat is geen start bedrijf..dat is iets voor de koningin Tong uitsteken

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:22

Haha,en laat zei nou al zoveel hebben Clown
Nee maar het is een mooi object met mensen met een hoop geld.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:25

zucht... wie heeft er 5 miljoen voor mij? Knipoog Cool

Natasjaa

Dit lijkt mij nu niet direct t beste pand om mee te beginnen, maar. je hebt gelijk, t ziet er Wel goed uit Ja

Amy77

Nou die 5 miljoen zou ik maar uit je hoofd halen, daar verdien je nooit op terug en grafa je je eigen kuil, wat een goedlopend paardenpensionstal betreft krijg je dara ook echt geen lening voor..
Zou zoeken naar wat goedkoper, onderzoek doen in die regio hoeveel stallen er zijn, wat de kosten zijn van die stallen pm, wat daarbij inbegrepen zit.
Ik geloof dat je tot 6 paarden vrij mag houden, zonder daar een paardenbedrijfstempel op te krijgen.
In het Noorden is alles goedkoper, maar ook veel meer paardenhouderijen ed, of mensen die hun paard aan huis hebben.
Je moet dus iets bieden wat de ander niet te bieden heeft, of het met dezelfde mogelijkheden aantrekkelijk maken.
Doe onderzoek naar hooi en stro en andere bodembedekkers leveranciers, wat zijn de kosten daarvan, weiland is een goede optie, iedereen wil zn paard naar buiten kunnen doen. Zonder weide liggen de prijzen lager, of althans kan je moeilijk mooie bedragen vragen.
Paddocks? Rijmogelijkheden, ook uitrijmogelijkheden?
Da nog de kosten van het onderhoud weiland en stallen. De boekhouding. Wil je klanten op half pension, of volpension? Wil je dat er lessen gegeven mogen worden?
Kortom, zo zijn er een hele hoop dingen nog niet genoemd.

Een paardenopvang is ook leuk, voor een vast bedrag per maand oudjes opvangen of paarden die rust nodig hebben. Dan heb je niet elke dag klanten over je erf, houd je het klein en neemt de verzorging zelf op je voor de paarden. Eigenaren blijven eigenaren en kunnen langskomen wanneer ze willen..ik noem maar wat he.

Veel succes, ga je eerst eens goedorienteren naar de mogelijkheden en hoe haalbaar het is in de omgeving waarin je het wilt beginnen, ga bij pensionstallen kijken, vraag naar de prijzen, kijk rond naar deregels en hoe zij het aanpakken, ga met een mooi plan bij je bank langs etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:26

Maar wat me wel steekt bij zo'n bedrijf dat de ene bak maar 18 breed is, komop daar moet een miljoen vanaf Tong uitsteken Clown

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:26

bloempje1 schreef:
runningkawa schreef:
Er zijn wel goedkopere stekkies te vinden
5 miljoen hypotheek, geen idee hoeveel dat is per maand, maar dat red je nooit.

Oke huisje koste iets minder dan.4, nogwat miljoen.
maar dat was zonder land. Clown

Hypotheek per maand is ongeveer 27.000 volgens mij (correct me if I'm wrong).
Dit zul je dus als kostenpost per maand hebben.
Verder een bedrag voor jezelf om van te leven.
Kosten voor: hooi, stro, eten, mestopslag, electriciteit, water, gas, onderhoud etc.
Inkomsten: boxhuur, kantine (als die er is, heb niet goed gekeken).

tja, tenzij je véél boxen hebt of een zeer hoge prijs vraagt, wordt het lastig denk ik'.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:27

runningkawa schreef:
ik heb nu de link gezien, schitterend object
Maar dat is geen start bedrijf..dat is iets voor de koningin Tong uitsteken

nou idd! agree! als je nog moet beginnen met een pension is dit niet de plek.

Voor heel veel minder geld kun je ook wel iets leuks opzetten maar het ligt zeker aan de lokatie en aan het werk wat je er zelf nog aan wilt hebben. Iets kant en klaars is natuurlijk veel en veel duurder.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:28

ach, doe maar als 2 de huisje Haha! ROFL

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:37

Kimberley77,uiteraad zal je met een goed plan moeten komen.
En het is groot om mee te beginnen.
Daarom vroeg ik me het juist af,want ten eerste welke bank is nou zo gek om 5 miljoen te lenen.Ten 2e een normalen burger zal het nooit voor elkaar krijgen om een stal te beginnen.

Maar dit is in de randstad,btw nog dicht bij mij ook.
en ik weet toevallig dat daar de stalkosten als ik goed had begrepen 275 permaand all inn is op dit moment.
En ja de randstad is duur.

veerledec,het is in de randstad en die is duur.
Ik weet dat ze nu per maand 275 vragen all inn.

Maar dit zal je er dus nooit uitkunnen halen.Als je hypo al zo groot is.

Mirgino,ja als 2e huisje vind ik het ook goed hoor Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:38

Ik heb deze al een keer eerder gezien. Alleen waar mij ook nog de schoen bij wringt is dat de Politie het manegecomplex huurt! Gaat dit dus betekenen dat je bijna zelf geen plek hebt voor paarden te houden, want ik denk dat de politie wel voorrang krijgt Lachen

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:39

runningkawa schreef:
Maar wat me wel steekt bij zo'n bedrijf dat de ene bak maar 18 breed is, komop daar moet een miljoen vanaf Tong uitsteken Clown

He ja,dat moet eraf he! Clown

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:40

Olle schreef:
Ik heb deze al een keer eerder gezien. Alleen waar mij ook nog de schoen bij wringt is dat de Politie het manegecomplex huurt! Gaat dit dus betekenen dat je bijna zelf geen plek hebt voor paarden te houden, want ik denk dat de politie wel voorrang krijgt Lachen

Ik denk dat hun een contract hebben waardoor ze het kunnen huren.
Maar daar als er anderen eigenaren inzitten zal het contract toch een keer verlopen.
En kan jij ze eruit zetten,of niet je houd ze omdat het toch geld opbrengt. Clown
Want je moet natuurlijk indenken dat het een goedlopend bedrijf moet worden,
dus puur aan je centen denken.Ook aan het welzijn van dier en ruiter.Want dat trekt mensen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:45

bloempje1 schreef:
Kimberley77,uiteraad zal je met een goed plan moeten komen.
En het is groot om mee te beginnen.
Daarom vroeg ik me het juist af,want ten eerste welke bank is nou zo gek om 5 miljoen te lenen.Ten 2e een normalen burger zal het nooit voor elkaar krijgen om een stal te beginnen.

Maar dit is in de randstad,btw nog dicht bij mij ook.
en ik weet toevallig dat daar de stalkosten als ik goed had begrepen 275 permaand all inn is op dit moment.
En ja de randstad is duur.

veerledec,het is in de randstad en die is duur.
Ik weet dat ze nu per maand 275 vragen all inn.

Maar dit zal je er dus nooit uitkunnen halen.Als je hypo al zo groot is.

Mirgino,ja als 2e huisje vind ik het ook goed hoor Haha!

de maandprijs voor je paard zou makkelijk omhoog kunnen
op Simonshaven zit een manege wat er stukker minder uitziet dan deze en daar betaal je 300/320 p/m
en dan komen daar je extra kosten nog bij van stapmolen ,warmwater,binnen/buiten op de wei zetten.

dus voor een superdeluxe stal mag wat betaald worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:47

Olle schreef:

Als die er dan die 27.000 in de maand voor huur geven Tong uitsteken

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:47

Als je 5 miljoen hebt ga je toch geen pensionstal beginnen, dan koop je lekker een stekkie voor jezelf.
Er zitten 50 paardenstallen bij. 50 mensen die iedere dag door jouw tuin lopen, 50 boxen die je elke dag moet uitmesten. Het manegecomplex wat erbij zit is verhuurd aan de bereden politie. Daar ben je dus ook niet vrij in. Verder is het land wat erbij zit niet bij de prijs in begrepen, en als je zelf geen ervaring heb in het bijhouden van dat land zul je voor 16 hectare of heel veel bij moeten leren of veel geld kwijt zijn aan een loonwerker. Verder zie ik ook geen bos of andere natuur direct in de omgeving op de kaart( maar dat kan ik niet goed zien) . Niet dat ik dit stuk nu meteen zo wil afkraken, maar je moet wat verder kijken dan de inrichting van het mooie huis. ( ik zou het ook wel willen hebben hoor, daar niet van Knipoog )

juval schreef:
als je een manege wilt beginnen zul je daarvoor toch ook wel een opleiding nodig hebben.

Ik vind dat werkelijk totale onzin. Je moet inzicht hebben in het opstarten van een bedrijf en je moet gevoel hebben voor paarden en mensen. Dat zijn 3 dingen die je niet kan leren met een papiertje ( zeker niet met een papier om les te geven) Les geven is denk ik een van de minst belangrijke dingen die je zelf moet kunnen, aangezien er in Nederland wel 100erden mensen met een Orun papiertje bedelen op internetsites of ze les mogen geven Clown . Bij een eigen bedrijf zijn andere kwaliteiten denk ik belangrijker.
Ik zie een Deurne papier niet als noodzaak voor een eigen bedrijf. Maar das natuurlijk mijn mening Lachen

mirgino schreef:
dit zeg jij nou Knipoog

maar in Rockanje zit een paardenrusthuis en dar lopen wel 95 bejaarde paarden en pony`s rond
ik keek mijn ogen uit Wow!
en dat kost je toch tussen 140/160 euro p/m
ze staan daar in hele ruime stallen met 3 pony`s en alle stallen zijn zelfbouwstallen
dus alle formaten hebben ze
er is veel wei bij en ze gaan in groepen van 25 naar buiten in de winter
en in de zomer die het kunnen 24 uur op de wei
dus er is wel vraag naar Haha!

Dat er ergens vraag naar is, is iets anders dan dat je er winst uit kunt halen Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:50

runningkawa schreef:
Olle schreef:

Als die er dan die 27.000 in de maand voor huur geven Tong uitsteken

Dan zou ik het ook wel doen.
(beetje jammer dat het dan wel van onze belastingcenten is)

@ruitje: ik ben niet helemaal met je eens over de papieren. Ik vind dat er zeker wel mensen aanwezig moeten zijn op een pensionstal die verstand hebben van paarden. Op welke manier dan ook. en dan zie ik liever een papiertje als bewijs dan dat ik ze op hun woord moet geloven.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:51

@ruitje

toen ik dat neerschreef had ik de foto`s nog niet gezien Haha!
dat is niet iets voor oudjes daar
die willen lekker bij elkaar staan in 1 box met z`n 3tjes Clown en verder veel buiten.
die paarden willen niet eens zo chique staan,dan denken ze alleen maar aan die tijd dat er hard gewerkt moest worden Knipoog

dit is een stal voor [top]ruiters met veel centjes Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:51

Citaat:
op Simonshaven zit een manege wat er stukker minder uitziet dan deze en daar betaal je 300/320 p/m
en dan komen daar je extra kosten nog bij van stapmolen ,warmwater,binnen/buiten op de wei zetten.

Ik als paardeneigenaar ga echt niet extra betalen omdat er warm water is, of omdat er een stapmolen is.
Ik wil extra betalen als mijn paard veel naar buiten gaat, als er goed voer is, als er genoeg op de bodem van een stal ligt, als de eigenaren iets van paarden afweten zodat ik met een gerust hart op vakantie ga.

Je kan niet zomaar je prijs omhoog doen omdat je denkt dat je beter ben dan je stallen in de omgeving. Dat zal je dan klanten kosten, als het zo makkelijk zou zijn had deze pensionstalhouder die er nu zit ook alang zijn prijs omhoog gedaan lijkt mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:52

Nou, als deurne papiertje bewijs is....help

Ik woonde er eerst in de buurt, als er een ziekenwagen reed ging die naar het Hippisch centrum
hadden de pennys weer een poging tot buitenrit gedaan.... Haha!

Overigens leer je daar dat een paard nooit op de wei mag, wel makkelijk omdat er voor die 5 miljoen geen wei bij zit

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:54

ruitje schreef:
Citaat:

Ik als paardeneigenaar ga echt niet extra betalen omdat er warm water is, of omdat er een stapmolen is.
Ik wil extra betalen als mijn paard veel naar buiten gaat, als er goed voer is, als er genoeg op de bodem van een stal ligt, als de eigenaren iets van paarden afweten zodat ik met een gerust hart op vakantie ga.

Je kan niet zomaar je prijs omhoog doen omdat je denkt dat je beter ben dan je stallen in de omgeving. Dat zal je dan klanten kosten, als het zo makkelijk zou zijn had deze pensionstalhouder die er nu zit ook alang zijn prijs omhoog gedaan lijkt mij Lachen

fout begrepen er komen extra kosten bij Clown ,voor het gebruik van warm water om je paard te wassen moet je muntjes kopen Knipoog
voor de stapmolen moet je muntjes kopen

ze hebben wel 2 binnenbakken ,een buitenbak,longeerbak,stapmolen,kantine