Pony gaat niet door! rotstreek!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 16:40

Die vrouw heeft Renzo inderdaad niet persoonlijk gezien. Ze heeft foto's en een video gezien en op mijn uitnodiging om ook eerst eens te komen kijken zei ze dat dat niet nodig was. Ze had een voldoende beeld van hem van de foto's. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat vreemd vond, maar ze zei dat een niet gereden 3 jarige niet verpest kon zijn, dus dat het wel goed was. Haar eerste reactie was erg enthousiast en ze begon ook al te bedenken hoe we de pony's het beste konden ruilen. Wie zou kunnen rijden met de trailer enz.
Daarom was ik ook zo verrast dat ze meteen nadat we weg waren gegaan een mail stuurde dat het niet doorging.
Dus nogmaals, Cassidy en anderen hebben gelijk als ze zeggen dat die vrouw het goed recht heeft om de ruil af te zeggen om welke reden dan ook. Daar zul je mij echt niet over horen.. Maar het had anders gekund en dat is eigenlijk het enige wat ik met dit topic heb willen zeggen.
En Cassidy, ik kan echt wel tegen kritiek. Je hebt op een aantal punten ook zeker gelijk, maar ik verdedig wel mijn eigen mening. Ik heb deze gang van zaken als erg vervelend ervaren en dat moest ik even kwijt. Even goede vrienden, toch?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:41

Tallie1979 schreef:
Hai Cassidy..

Ik vind je wel een beetje kattig hoor! Linda zit dit duidelijk dwars en jij gooit er nog ff een scheppie bovenop!.. Vergeet niet dat ze de pony zou RUILEN en dat zij er dus ook een zeer geschikt persoon in zag.. Ze vind het gewoon super jammer dat het niet is doorgegaan en heeft een teleurstelling te verwerken. Iedereen reageerd daar anders op en in dit geval is dat boosheid.

Laat haar dus lekker en kat haar niet zo af, als jou het zou overkomen dan zou je ook niet willen dat iemand je zo vreselijk op je persoon zou aanvallen en er dus nog even een scheppie bovenop zou doen..

Vrede op aarde! Haha!

Helemaal mee eens.
Ik weet er iets meer vanaf als jij Cassidy en ik weet hoe Linda is (en dat meisje weet dat dus ook na een lange dag met hun en ouders). Dat jij het er niet mee eens bent is prima, maar als jij snapt dat mensen zo dingen afzeggen?? (en het misschien zelf ook doet?) hoef ik met hun (/jou) geen zaken te doen...
Misselijk

Gelukkig blijft Renzje nu Linda!! Hij is zo lief Lovers
Heb zin in morgen Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:04

Pinky_girl"]
[quote="Tallie1979 schreef:
Hai Cassidy..

Ik vind je wel een beetje kattig hoor! Linda zit dit duidelijk dwars en jij gooit er nog ff een scheppie bovenop!.. Vergeet niet dat ze de pony zou RUILEN en dat zij er dus ook een zeer geschikt persoon in zag.. Ze vind het gewoon super jammer dat het niet is doorgegaan en heeft een teleurstelling te verwerken. Iedereen reageerd daar anders op en in dit geval is dat boosheid.

Laat haar dus lekker en kat haar niet zo af, als jou het zou overkomen dan zou je ook niet willen dat iemand je zo vreselijk op je persoon zou aanvallen en er dus nog even een scheppie bovenop zou doen..

Vrede op aarde! Haha!

Helemaal mee eens.
Ik weet er iets meer vanaf als jij Cassidy en ik weet hoe Linda is (en dat meisje weet dat dus ook na een lange dag met hun en ouders). Dat jij het er niet mee eens bent is prima, maar als jij snapt dat mensen zo dingen afzeggen?? (en het misschien zelf ook doet?) hoef ik met hun (/jou) geen zaken te doen...
Misselijk

Gelukkig blijft Renzje nu Linda!! Hij is zo lief Lovers
Heb zin in morgen Schijnheilig
[/quote]

Ik ben het er niet mee eens zoals desbetreffende persoon het heeft aangepakt. Maar ik kan me inderdaad wel in zo iemand inleven (als je dat met snappen bedoelt). En dat je dat niet begrijpt...tja, jouw probleem.
Voor de rest zou ik het zo niet zelf doen. Meer omdat de paarden die ik in mijn bezit heb, de rest van hun leven in mijn bezit zullen zijn, en niet verkocht of geruild gaan worden. Dus met mij geen zaken doen? Ik zal er niet wakker van liggen.

Voor de rest: dit is het internet. Dat er mensen zijn die meer van de situatie afweten dan hier op bokt wordt verteld en daardoor een andere kijk op dingen hebben dan iemand die deze kennis niet bezit: ik heb mijn oordeel geveld op grond van de gegevens die hier op bokt werden vermeld. Ik vind dat me dat ook niet kwalijk genomen kan worden. Vertel het hele verhaal, of vertel niets. Maar val iemand niet aan omdat hij op grond van geplaatste (en in dit geval onvolledige of incorrecte) gegevens een eigen beeld van de situatie vormt. Ik heb gezegd.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 20:39

Mensen, laten we hier nou geen ruzie over gaan maken.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:17

Ik snap eigenlijk niet waarom de constructie pony ruilen voor andere pony in het leven geroepen is? Makkelijk om dat met een emotieloos object te doen wat je bij de Zeeman gekocht hebt en wat niet past en met bijbehorende kassa-bon om kan tossen voor een ander emotieloos object, maar ruilen met levende wezens met bijbehorende emotionele waarde... eh nee? (eh... deze pony past mij niet meer, ik ben te lang, zal ik hem ruilen voor uw pony, want die lijkt me beter passen...)

In principe hebben verkopers het goed recht om van koop af te zien, net als kopers. Misschien moet je daar mee leren omgaan en inzien dat het kopen (of ruilen in jouw geval) van een paard misschien een iets gecompliceerder "ding" is dan dat je in eerste instantie bedacht had.
Maar that's life all about... Haha!

(Ik zou er maar voorzichtig mee zijn, met dat ruilen. Voordat je het weet zegt je vriendje; Linda, ik ga je ruilen. Want eigenlijk passen we niet zo bij elkaar. Of is dit dan weer off-topic Schijnheilig )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:25

Wat een teleurstelling Linda.....
De eigenaresse zal vast haar redenen hebben, misschien sta jij daar zelfs wel helemaal buiten.
Ze kan zich simpelweg gewoon bedacht hebben.
Hoor je wel vaker, dan wordt de verkoop ineens wel heel concreet, en krijgen mensen spijt.
Ik vind het wel jammer dat ze je niet wil of kan vertellen waarom het niet doorgegaan is.
Zelfs al heeft ze een gegronde reden, het is wel zo netjes om even te laten vertellen waarom het niet doorgaat, zeker als er al zo uitgebreid en met zoveel details over de verkoop gesproken is.
Nu blijf je met een hoop vragen zitten waar je toch graag een antwoord op wilt hebben.

Misschien kun je haar eens een mailtje sturen.
Op een vriendelijke toon, dat je haar besluit repecteert, maar dat je graag wilt weten waarom het niet doorgegaan is, als "een goede leer voor een volgende keer".
Dat werkt waarschijnlijk beter dan via de telefoon, ze weet tenslotte niet hoe jij reageert op het slechte nieuws.

Hopelijk vind je snel een leuke andere pony, veel succes met je zoektocht !

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 08:37

Hoi,
Even voor de goede orde: ik heb Renzo gekocht met het idee dat ik hem zou inrijden en dan een leuke baas voor hem te zoeken. Ik wist van tevoren dat ik hem niet voor mezelf zou houden. En als er dan iemand komt die een pony te koop heeft staan en helemaal enthousiast is over Renzo, vind ik het de moeite waard om in ieder geval te gaan kijken. Ruilen is ook absoluut geen must, maar vond ik in dit geval het overwegen waard.
Renzo blijft nu gewoon bij mij tot er een geschikte koper komt. Ik wil namelijk ook graag weten waar hij terecht komt. In de paar maandjes dat ik hem nu heb, heb ik me natuurlijk wel aan hem gehecht. Ik ben op dit moment toch al gauw zo'n 2 uurtjes per dag met hem bezig, en dat kweekt een band.
Ik hoop dus dat jullie niet denken dat mijn paarden niks voor mij betekenen, integendeel. Nogmaals, in dit geval leek het ons beiden in eerste instantie een goede ruil. En dat heeft niet gewerkt, dus ik zoek nu op mijn gemak verder naar een leuke baas.
Maar ik heb er dus wel iets van geleerd : ) .

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:04

AnneOmie schreef:
:Maar wat ik trouwens zo raar vind Linda... hoe komt het dat die vrouw met jou wilde ruilen van paard terwijl ze jouw paardje Renzo nog niet eens had gezien... offe heb ik iets gemist Verward

ja dat vind ik ook wel vreemd , wie weet is jou renzo ook wel een luchtzuiger , en heeft hij chronische kreupel heid ( of hoe je het noemd) ofzo je weet maar nooit , maar goed de manier kon inderdaad stukken netter, en ik denk dat nu jij je zo kwaat maakt je ook even dacht van , jaja .. ze klikt me gewoon weg op haar moviel , ze wil me niet spreken...en terechjt dat had ik ook gedac ht als ik zo boos was, maar ze had er net zo goed gewoon niet kunnen zijn ( ofzo)..
en inderdaad die vrouw heeft natuurlijk het recht om nee te zeggen maargoed jullie afspraak was een afspraak , en daar had ze je als ze hem TOCH niet na wou komen () zoals nu) gerust even over kunnen bellen ja!

hoe is het nu trouwens verder gegaan?
je hebt al een tijdje niet meer gereageerd! Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:43

Hmmm, ik had niet echt goed gesnapt dat het om een ruil ging. Wel een beetje raar dat de andere partij een paard wilde hebben die ze nog nooit gezien had. Bij mij waren er dan aan alle kanten alarmbellen gaan rinkelen. Zo iemand klopt niet helemaal lijkt mij. Ik heb het idee dat je bij nader inzien geluk hebt gehad dat de ruil niet doorging. Nou ja, in ieder geval weet je nu hoe dus niet moet.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:59

Sibold schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom de constructie pony ruilen voor andere pony in het leven geroepen is? Makkelijk om dat met een emotieloos object te doen wat je bij de Zeeman gekocht hebt en wat niet past en met bijbehorende kassa-bon om kan tossen voor een ander emotieloos object, maar ruilen met levende wezens met bijbehorende emotionele waarde... eh nee? (eh... deze pony past mij niet meer, ik ben te lang, zal ik hem ruilen voor uw pony, want die lijkt me beter passen...)

Inderdaad... van ruilen komt huilen Knipoog Ik moet er niet aan denken om mijn Omie in te ruilen voor een ander paard.... al heb ik soms wel eens de neiging om hem weg te geven als hij weer eens een beetje erg vrervelend is.. Haha! ik zou hem nooit ruilen of verkopen!!

Maar Linda je hebt wel gelijk dat het gewoon geen stijl is van die vrouw om er op zo'n manier van af te willen komen. Lekker makkelijk en laf. Maar zoals hierboven al eerder verteld: geen hand vol maar een land vol!

Heel veel succes met het zoeken naar een andere pony enne ruil je pony niet zomaar bij de eerste de beste in hè, kijk eerst even of Renzo het daar ook echt goed krijgt. Misschien moet je achteraf maar blij zijn dat Renzo niet naar dat gekke mens gegaan is Haha!