Met sporen rij ik niet, nooit gedaan en ik ga het (nog) niet doen ook. Waarom niet? Heel simpel, ik kan m'n benen niet stil houden.
Maar ik rij wel met een pesoabit, om een heel simpele reden. M'n paardje is/was gewoon té sterk (is al veel verbeterd). Nee hij heeft niets en ja hij is volledig onderzocht door de DA, hij is gewoon jong, heel sterk en enorm slim. Ik rij hiermee op aanraden van m'n instructice, Pascale Sap, eventingruiter en andere mensen. Ik rij er trouwens alleen mee in de les en op wandeling (als ik les heb is dit in de binnenbak wat z'on 10-15min rijden is van m'n stal en waar er overal enge dingen zijn). Bij ons in de bak rij ik met m'n gewoon bitje maar als ik weet dat m'n moeder erop ga heeft ie wel z'n pesoabit wegens medische redens van m'n mam en ook op wandeling blijft de pesoabit in voor het geval dat maar na verloop van tijd zal het bit wel volledig verdwijnen. Ben trouwens bijna 18 dus ik ben geen kindje meer en weet wat ik doe
.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, kinderen die direkt met sporen rijden en direkt een scherp bit gebruiken omdat het paard 'heet' is, ook al is dit niet zo. Dit kan niet en de ouders/instructeurs/manege eigenaar zouden er ook wat op moeten zeggen maar meestal doen ze dit toch niet.
En zoals _Matt_ al zei, je ziet het meer en meer, vooral op maneges. En inderdaad hoe groter, hoe stoerder.
flOortje001 schreef:Wedstrijden en alles is fantastisch maar een band met je beestje is het best wat er is
Dat is inderdaad het beste wat er is!