Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mandy13

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 16:46

just_bassie schreef:
ik ben ook begonnen met mn boerenpony A/B
daarmee ben ik M dressuur geworden en we hebben veel
gewonnen en ook vaak van de catogorie "de goeie"
dat werd vaak niet gewardeert!
ik was heel trots op mn meisje!!!! Haha! Haha! Knipoog

dat had ik ook! wat een gaaf gevoel he Pling

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:56

jah das echt een supergevoel!!
daarna kreeg ik ook een pony die M was geweest..
maar die pony die kon ik allang..was zo'n lief knuffelbeest
toen hij een veulen was hadden wij hem verkocht en dat vond ik helemaal niet leuk
gelukkig bleef hij dicht in de buurt!en kon ik hem nog vaak zien.
toen ik hem weer terug had was het binnen no-time weer een boeren pony en samen zijn we Z2 geworden met 150 punten!
en waren we kampioen van groningen geworden op onze laatse wedstrijd!!!
dan ben je beretrots!!
MET EEN BOERENKNOL MEER LOL!!! Haha! Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:39

Het is maar net hoe je je kind opvoed... Ik heb ze niet zien rijden dus kan er ook niks van zeggen... Ik zou zeggen; Stap naar zijn/haar ouders of diegene en zeg er wat van. Waarschijnlijk krijg je nog een grote mond ook.

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:00

Wat ik hier vaak zie zijn jonge meiden van een jaar of 11 / 12 die 1 x per week in een maege les rijden.
En dan willen ze hun eigen pony en die krijgen ze dan ook van hun pappie en mammie.
Terwijl de ouders vaak zelf niks van paarden af weten.
Ik heb dit al zo vaak gezien en die kinderen maar crossen op hun ooh zo mooie en dure pony's.
En gewoon totaal geen verstand van paarden hebben.
En wil je er wat van zeggen dan krijg je meteen een grote mond van de ouders.
Dan worden de meiden een jaar of 15 en ja... dan zijn de vriendjes belangrijker en word of de pony verkocht of staat weg te rotten op stal.

Toen ik 11 was kocht mijn moeder een hele oude engels volbloed merrie pik zwart en vreselijk groot.
Ik mocht er elke dag op rijden maar nee ik mocht niet springen of buiten rijden of veel galopperen want daar was dit paard te oud voor.
Elke dag haar medicijnen geven en haar kale plekjes in smeren met zalf.
Ik leerde wat verantwoordelijk heit was hoe jong ik ook was.
En ik was wel eens jaloers op mijn vriendinnen met hun dure pony's/ paarden die alles konden.
Maar nu ben ik dolblij want ik heb zo veel mogen leren van mijn oude merrie.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:06

xxLientjexx schreef:
Vreselijk hoe sommige kinderen het doen. Ze zijn geen pony waard...

Dat is zo, maar vaak zijn er ook van die vreselijke ouders bij die hun kinderen aansporen om dingen te doen (waar ze soms nog niet eens klaar voor zijn). Dan heb ik het meer over heel hoog springen en zo van de ene klasse naar de andere klasse!

Laat zo'n kind gewoon een kind zijn en ga vooral voor lol met je knol Haha!

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:10

Tjah.. er is niets aan te doen..
Er zullen altijd wel kinderen blijven waarbij alles voor ze klaarliggen voordat ze er om gevraagt hebben Tong uitsteken
Ik heb ook wle eens zoiets meegemaakt op wedstrijd.. kindje paste nog niet op het paard maarja het beestje liep wel heel lief met haar..
Achg paardrijden gaat toch uiteindelijk om de fun..
Wedstrijden en alles is fantastisch maar een band met je beestje is het best wat er is Lachen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:10

die ouders die doen het net zogoed hoor Knipoog ze moeten en zouden winnen, ken 1 ouder die flipt helemaal als zijn kind een balk heeft.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:32

Ik denk trouwens dat er niemand hier gaat zeggen dat er niks zieligs aan is, en dat het heel gewoon is al kleine kinderen met grote sporen rijden. Omdat het gewoon niet normaal is, tenzij ze ermee om kunnen gaan. Helaas kom je zulke (kleine) kinderen vaak weinig tegen..Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:29

OMG --> PP.

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:53

Maar ik ben het er wel mee eens,, je komt ze steeds vaker tegen.. Lijkt wel een nieuwe trend ofzo.. :S:P

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:56

Ik kan er ook niet tegen hoor.
Hier hebben we ook een hoop van die mensen.
Vooral op springwedstrijden.. Dan plukken ze die pony van de trailer, gooien 'm vol met tuig&pessoa (want dan moet er wel vanalles aanhangen, anders kunnen ze 'm niet houden..)
Dan beginnen ze met twee rondjes draven, en gelijk een stijltje ofzo..
Ook met mega-sporen, en zwabberbenen (slechte combi) en zagen en omtrekken en doen.
En mij omver rijden, want voor andere hebben ze ook geen oog.
En die ouders zijn vaak even erg ja..

Maar je doet er niks aan, hier erover praten zal ze niet stoppen, en als je ze aanspreekt dan krijg je (hoogstwaarschijnlijk) een grote mond.
Vandaar dat ik het jammer vind dat de jury het gedrag op het inrij/losrijterrein niet meerekent in de beoordeling Knipoog

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:01

Met sporen rij ik niet, nooit gedaan en ik ga het (nog) niet doen ook. Waarom niet? Heel simpel, ik kan m'n benen niet stil houden.
Maar ik rij wel met een pesoabit, om een heel simpele reden. M'n paardje is/was gewoon té sterk (is al veel verbeterd). Nee hij heeft niets en ja hij is volledig onderzocht door de DA, hij is gewoon jong, heel sterk en enorm slim. Ik rij hiermee op aanraden van m'n instructice, Pascale Sap, eventingruiter en andere mensen. Ik rij er trouwens alleen mee in de les en op wandeling (als ik les heb is dit in de binnenbak wat z'on 10-15min rijden is van m'n stal en waar er overal enge dingen zijn). Bij ons in de bak rij ik met m'n gewoon bitje maar als ik weet dat m'n moeder erop ga heeft ie wel z'n pesoabit wegens medische redens van m'n mam en ook op wandeling blijft de pesoabit in voor het geval dat maar na verloop van tijd zal het bit wel volledig verdwijnen. Ben trouwens bijna 18 dus ik ben geen kindje meer en weet wat ik doe Knipoog .

Maar ik begrijp wat je bedoelt, kinderen die direkt met sporen rijden en direkt een scherp bit gebruiken omdat het paard 'heet' is, ook al is dit niet zo. Dit kan niet en de ouders/instructeurs/manege eigenaar zouden er ook wat op moeten zeggen maar meestal doen ze dit toch niet.

En zoals _Matt_ al zei, je ziet het meer en meer, vooral op maneges. En inderdaad hoe groter, hoe stoerder.
flOortje001 schreef:
Wedstrijden en alles is fantastisch maar een band met je beestje is het best wat er is
Dat is inderdaad het beste wat er is!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:55

dees_daan schreef:
Armani88 schreef:
was ook laatst in een ruitersport winkel, en dat meisje zei dat ze de dag erna een pony of proef kreeg en weetje wat ze kocht sporen :S terwijl ze niet eens weet of het nodig is

wie weet heeft ze nog een pony? kocht ze sporen gewoon voor het geval dat? jeetje wat zijn jullie snel met je vooroordelen

Neej ik was togh zelfs bij het gesprek :S

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:22

Vaak willen de ouders te graag, ook al kan het kind nog niet zo goed rijden.
bij ons was een meisje, die nog in de beginnersles zit en doodsbang is, daarvan
hebben de ouders een hele jonge pony gekocht. zulke dingen snap ik dan ook niet.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:07

inderdaad !!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 17:56

ze willen alleen hoog in de sport, natuurlijk wil ik ook graag verder komen met m'n wedstrijden.. maar dat gaat zeker niet ten koste van mijn paardje!!