pascha staat weer in met spoed in emmeloord.
vanochtend om half 10 belde me baas met het verhaal
pascha staat met een linker opgetrokken been en met dat been staat ze ook heel erg teschrapen. en ze kijkt ook niet goed uit dr ogen.
dus ik was al bezich met me schoenen aan het aan doen want ik zou toch al om 10uur opstal zijn om iemand tehelpen met een paardtje zadel mak maken.
dus ik kom op stal aan en vlieg met een rot gang naar me paard, en dacht meteen sh it foute boel zijn weer terug bij af.
de linker knie is dubbel zo diken achter staat ze ook niet goed
ik de dierenarts gebelt (gooiland vanessa kwam)
maar voor dat ze er was kwam ik nog tot ontdekking dat ze vannacht weer een bloedneus had gehad
dus ik dacht dit is niet goed he dus ik had toch maar voor de zekerheid ook emmeloord gebelt en helemaal uitgelegt hoe ze was enz.
de asistente (hoe je het ook schrijft) ging even in overleg met van muiswinkel. want ter brake is op vakantie.
ze zij dat het geen goed beeld was en moest meteen komen, maar ik zij ik wacht even op me andere DA dan kan die pijnstiller geven en kan ik veilig de weg op.
ja is goed zij ze dus ik wachte wachte wachte en ja hoor eindelijk kwam vanessa en die zij nee ik geef haar geen pijnstiller en die heb de knie gevoelt en in de kootholte maar daat kon ze niks vinden. dus vanessa ging dr inladen want ik dorst niet met haar telopen want ze had erg veel pijn en liep daardoor ook stokkreupel.
dus transsportbeschermers om gedaan en ingeladen ze liep gelukkig wel in 1 keer de trailer in (doet ze anders ook hoor) en naar emmeloord.
we hebben er maar een klein uurtje overgedaan. me vader heb flink door gereden want moest wel anders zou het telang worden voor pascha.
emaal in emmeloord hadden we haar de trailer uitgehaald en even in dr stal gezet. ze stond nog geen 10min en ze mocht al meteen mee de behandelkamer in.
in de behandelkamer gingen ze kijken waar de bloedneus vandaan kwam (uit de neus duhh) maar waar uit de neus was de vraag.
van muiswinkel was bang dat het een tumor was in de neus.
dus met een kijker de neus in en was gelukkig geen tumor tevinden. en ook geen beschadiging. maar hoe verder ze de neus in ging hoe meer bloed je tegen kwam en het kwam uit een holletje vandaan (ben de benaming kwijt sorry)
het is een holletje waar heel veel bloedvatten in lopen en daar is een bloedvat geknapt en dat kan weinig kwaat maar moet wel dicht gaan dus dat gaan ze dagelijks bekijken.
en toen ze daar mee klaar waren hebben ze 3 buisjes bloed afgenomen
1 buisje voor hun zelf
1 buisje gaat naar duitserland
1 buisje gaan naar frankrijk
er gaan dus 2 buisjes bloed naar heb buitenland om de ziekte beeld van de ziekte van lyme uit tesluiten. maar dat uitsluit van dat beeld van de ziekte van lyme doen ze niet in nederland.
ze gaan in frankrijk het dna van de ziekte van lyme bekijken of het die ziekte is. en zo niet gaan ze het bloed verder onderzoeken op wat het wel is.
en dat doen ze ook in duitserland om tekijken of frankrijk gelijk heb of anders om en als het 2 verschillende uitslagen zijn gaat er nog een buisje naar een ander land welk land daar zijn ze nog niet uit. zal wel belgie zijn ofzo.
en in emmloord gaan ze ook meteen kijken waarom alle gewrichten pijn doen en dik zijn.
het zou ook nog een bloedneus kunnen veroorzaken door de hoeveelheid teveel gewrichtsvloeistof die ze zelf aan maakt.
dat kan ook dus nog een bloedneus veroorzaken maar dat gaan ze allemaal uitzoeken
oja ze gaan weet ene uitgebreid bloed onderzoek erbij doen.
pffffffff het is weer een rot dag vandaag
ik ben zo bang dat ze er niet achter komen wat ze nou heb en dat ik haar daardoor kwijt raak.
ik moet me kop erbij houden maar dat gaat niet als je kind zo ziek en zo verweg staat
na het weekend weten we hopelijk de uitslagen van het bloed al
en moet morgen tussen 10 en 11 even bellen om tekijken of en al wat nieuws is.
en dan zal ik het hier wel vermelden.
sorry voor het lange verhaal maar moest het even van me afschrijven