Cap breekt zomaar doormidden na val

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

Re: Cap breekt zomaar doormidden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:31

das wel klote ja als je cap door midden breekt.
dan heeft die vrouw nogal geluk gehad Ach gut

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:32

huh ik bedoel vervelend

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:33

Casco caps zijn net zo goed goedgekeurde caps als alle andere die in de handel zijn. Dus dat ze minder veilig zouden zijn is onzin.

Dat ze minder lekker zitten daar valt een discussie over te voeren, maar ze zijn niet minder veilig.

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:39

Het kan evt. ook liggen aan de te harde val, gewoon simpelweg slechte kwaliteit, of inderdaad slijtage! Groetjes

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:05

Nou dat lijkt me toch niet helemaal normaal Clown

Ik denk dat ik mijn casco ook maar eens de deur uit doe. Omdat ik hem ookal best lang heb.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:51

ik had eerst ook een casco cap. in het bos...paard er vandoor, sprong opzij; stijgbeugel verloren....eraf gevallen, casco cap ook DOOR MIDDEN! was even bewusteloos, maar verder geen schade aan mn hoofd aan overgehouden gelukkig! wel schouder uit de kom en alles maargoed.
dat van de cap had dus niet mogen gebeuren. ik heb nu een van HH. zeer tevreden over.

xxxx

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:54

Idd, Vjestagirl, Als de casco caps niet goedgekeurd of niet veilig zijn, dan hadden ze echt niet in de winkel gelegen.

Lilian__

Re: cap's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:58

Florentine_ schreef:
Ik vind die Casco caps er al nooit zo stevig uit zien, dat zijn ze dus ook niet Clown*D

Hahaha idd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:17

Even heel bot: ik heb liever een cap die doormidden breekt en mijn hoofd beschermd dan eentje die t niet doet en m'n hoofd beschermd, maar waarvan ik dan denk dattie nog goed genoeg is!

Ik heb van m'n 13de tot m'n 18de met dezelfde casco gereden. Tegen een boom aan gevlogen, op t asfalt geland, met de cap mankeerde niet (steeds laten checken). Nu heb ik een harryshorse huppeldepup, ook al 2x mee gevallen, ook laten controleren, niets mis mee...

Een cap die niet veilig is ligt niet in de winkel. Zo simpel is het. En productiefoutjes heb je overal, wil je nooit risico op een voorwerp met productiefoutje lopen moet je in je blote kont op een zandvlakte gaan zitten...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:45

Vind het wel gek.. maar wat had het vrouwtje er aan overgehouden en hoe is het nu met haar?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:17

Vjestagirl schreef:
Even heel bot: ik heb liever een cap die doormidden breekt en mijn hoofd beschermd dan eentje die t niet doet en m'n hoofd beschermd, maar waarvan ik dan denk dattie nog goed genoeg is!

Ik heb van m'n 13de tot m'n 18de met dezelfde casco gereden. Tegen een boom aan gevlogen, op t asfalt geland, met de cap mankeerde niet (steeds laten checken). Nu heb ik een harryshorse huppeldepup, ook al 2x mee gevallen, ook laten controleren, niets mis mee...

Een cap die niet veilig is ligt niet in de winkel. Zo simpel is het. En productiefoutjes heb je overal, wil je nooit risico op een voorwerp met productiefoutje lopen moet je in je blote kont op een zandvlakte gaan zitten...

Mee eens, ik geloof er niet in dat je je cap gelijk weg kunt gooien zodra je ermee gevallen bent, ze zijn er immers voor je hoofd te beschermen als je valt.. Maar je moet 'm wel laten checken natuurlijk Haha! Als die nog goed is gewoon lekker mee blijven rijden, zo niet, dan een vervangende kopen. Is die wel kapot (doormidden) kun je natuurlijk niet anders dan een nieuwe kopen Tong uitsteken

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:23

hetzelfde word gezegd over helmen voor op scooters/brommers enz.
als je een keer een val ermee hebt gemaakt dat je dan beter een nieuw kan kopen omdat hij mischien van binnen gebroken kan zijn zonder dat je het kan zien en bij de volgende klap het niet meer je hoofd beschermt . ( of inderdaad goed laten controleren )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:25

Wees blij dat je hem ophad.

Ik koop trouwens na iedere val op mijn hoofd een nieuwe cap, daar ze vaak toch scheuren van binnen. Maar ik val bijna nooit.. Tong uitsteken Dus is pas 1x nodig geweest.. Bloos

Van mijn pony viel k bijna dagelijks, maar dan kwam ik zittend terecht, dus dan was het onnodig.. Tong uitsteken

_Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:07

Ben blij dat ik een andere cap heb Clown

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:16

[quote="Vjestagirl"]Even heel bot: ik heb liever een cap die doormidden breekt en mijn hoofd beschermd dan eentje die t niet doet en m'n hoofd beschermd, maar waarvan ik dan denk dattie nog goed genoeg is!

Is dit niet heel dom gedacht?? Als dat ding door midden breekt krijg jij echt wel een hardere klap tegen je hoofd dan wanneer hij nog heel blijft!! En als jij een harde smak hebt gemaakt en je cap is nog heel, dan gooi je hem toch gewoon in de container en koop je een nieuwe? want jij weet nu toch dat je hem dan weg moet gooien?

Squit

Re: cap's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:11

Nadjaaa schreef:
Squit schreef:
ja het is me verteld in de ruiterssportzaak mr ed in maassluis..
die zei dat omdat ik een cap moest kopen omdat ik er geen 1 had Bloos

Mr Ed hebben die ook een website?

natuurlijk http://www.mr-ed.nl Knipoog
maar dat is je al verteld..
was een beetje laat met mijn reactie Bloos

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:16

Een cap breekt bij een zware val zodat als er (hersen)letsel is de druk meteen van de hoofd weg is. Een cap is dus bewust zo gemaakt dat hij dan breekt.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:15

oeps ik heb ook zo'n cap:P
maar die van die mevrouw kan al wel wat ouder zijn en al versleten enzo ja.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:23

ik heb een ander merk weet niet welk weet alleen dat hij neksteun heeft maar ik val altijd op mijn rug of om mijn kont lekker handing dus Vork

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:06

blosbokker schreef:
Vjestagirl schreef:

Is dit niet heel dom gedacht?? Als dat ding door midden breekt krijg jij echt wel een hardere klap tegen je hoofd dan wanneer hij nog heel blijft!! En als jij een harde smak hebt gemaakt en je cap is nog heel, dan gooi je hem toch gewoon in de container en koop je een nieuwe? want jij weet nu toch dat je hem dan weg moet gooien?

Valt wel mee hoor. Door het breken vang het echt behoorlijk de klap op. Simpele natuurkunde.

Zoals je ook kon lezen laat ik na iedere klap m'n cap controleren (met zo'n trillingen ding), omdat ik het zonde vind om een goede cap weg te gooien...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:00

Zo ik blij dat ik pas een neiuwe cap gekocht heb Pling
Ik had ook casco draaicap. maar als ik ging galloperen of doorzitten ging de cap achter me nek zitten zeg maar. maar dat kwam omdat ik hem had gekocht toen ik 10 of 11 was en ik nu 15 ben Bloos

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:47

Casco Cap's breken heel snel :/ vriendin van mij had er ook 1 ze viel er 1 keer af en hij was kapot(en ze viel nogal vaa van de pony ging soms zomaar op de rem Tong uitsteken )

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:01

Toen ik was gevallen is mijn cap ook gebarsten. Het heeft de klap meer opgevangen. Had wel een hersenschudding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:02

Beter je cap doormidden dan je hoofd Vork

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:08

Hoe vaak gebeurt het niet dat je cap op de grond valt, vanuit je kast bijv. Ik zie dit heel vaak! Stel nu dat je de cap al 15x hebt laten vallen, dan denk ik dat íe van binnen goed gebarsten / beschadigd zal zijn.