Hoe krijg ik een paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkaaai

Re: Hoe krijg ik een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:54

Alles wat ik gezegt heb tegen haar heeft ze al gezegt 'zegt ze' mijn ouders kwamen er zelf mee omdat ik wilde stoppen met paarden dus mijn ouders boden een paard aan, aangezien ik al eerder een paard heb gehad waar ik te groot voor was moest ik hem helaas verkopen. Ik weet zelf heel goed dat ik een paard heb en mensen die mijn kennen weten dat ook.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:55

Nja ik moet toegeven dat de vraagstelling en de situatie vraagtekens oproepen. Sowieso is het een simpele vraag, te simpel voor het inhoudelijke van paarden houden en verzorgen...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:56

Okee, nou, misschien kun je voorstellen aan je vriendin (en haar ouders) dat ze een tijdje jouw haflinger verzorgt, aangezien jij ermee wilt stoppen? Zo raakt ze vertrouwd met alles wat er bij de verzorging komt kijken en kan ze erachter komen of ze de verzorging van een paard ziet zitten.

_nathalie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:56

ik zou eerst op zoek gaan naar een verzorg pony

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:00

goed, ik zal het uitleggen:

Mijn vriendin heeft verzorgpaarden maar dat is steeds fout gegaan doordat het te ver is of andere mensen verpesten het, zij voelt zich er best rot over, en aangezien ze zelf plek heeft voor een paard denkt ze dat het beter is om zelf een pony te hebben en dan spreek ik niet over een paard maar over bijvoorbeeld een shetlander. Ze vind rijden niet belangrijk maar het gaat haar vooral om de verzorging en de omgang met het paard. In dit topic vraag ik om tips voor haar die kunnen helpen te zorgen om haar ouders op gedachten te brengen, ze heeft al meerdere dingen geprobeerd maar dat heeft niet geholpen en ik vind eerlijk gezegt ook wat vreemd hoe zij dat allemaal verteld enzo, maar ik vraag om tips die niet voormezelf zijn en vervolgends krijg IK kritiek terwijl ik alleen maar vraag om wat tips. Hopelijk is het nu wat te snappen en geven jullie me wat ik heb gevraagt, alvast bedankt.

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:04

Zwartwitje schreef:
Okee, nou, misschien kun je voorstellen aan je vriendin (en haar ouders) dat ze een tijdje jouw haflinger verzorgt, aangezien jij ermee wilt stoppen? Zo raakt ze vertrouwd met alles wat er bij de verzorging komt kijken en kan ze erachter komen of ze de verzorging van een paard ziet zitten.

ik wil er niet mee stoppen hoor, misschien wat verkeerd uitgelegd
maar ik wilde stoppen toen ik mijn oude ponytje nog had.
Die was te klein en aangezien ik het niet meer zag zitten omdat ik mijn verzorg paardje was verloren (overleden)
Maar omdat ik al wat lange jaren rijdt, vonden mijn ouders het zonde
Heel wat paardjes ingereden en verzorgt en ze vonden mij gewoon oud en wijs genoeg voor een wat groter paard en aangezien we nu verhuist zijn naar een boerderij kan het paard straks achter het huis staan, toen zijn we opzoek gegaan naar een wat grotere pony en nu heb ik sinds de zomervakantie 2006 mijn eige haflinger Stanley.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:12

tita schreef:
Als je ouders er niet achter staan dan wordt het gewoon niet haalbaar is zo simpel

Als je later oud genoeg ben om te werken dan kun je het zelf betalen als je het er dan nog voor over heb (dan is het jouw geld die je uit moet geven aan een paard)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb 8 jaar lang mijn droom weten vol te houden door gewoonweg te laten zíen hoeveel het voor me betekent, het kwam áltijd wel ter sprake, een eigen Paard.
Maar mijn ouders hielden áltijd voet bij stuk. Ik kreeg géen Paard want het kostte teveel geld en tijd.
Totdat ik terug van Ponykamp kwam, en mijn ouders die week goed en lang hadden gepraat en ze besloten om mijn droom waar te maken.
Vanaf tóen stonden ze achter me, maar daarvoor ab-so-luut niet! Dus het is een kwestie van laten zíen hoeveel je er voor over hebt, bijvoorbeeld door middel van een Huur- Verzorgpaard.
Wat ook helpt is om het op papier te laten zien, schrijf op hoe graag je het zou willen, zoek informatie op over stallingskosten, wat voor een Paard je zou wíllen hebben, dierenartskosten etc. etc. etc.
Als je je ouders laat zien hoeveel je het bezig houdt, bedenken ze zich misschien op een dag!
Succes, want ik gun het je al te graag. Het is fantástisch!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:23

Stanleyaap schreef:
ik vraag om tips die niet voormezelf zijn en vervolgends krijg IK kritiek terwijl ik alleen maar vraag om wat tips.

je moet toch wel inzien dat je vraag in de beginpost wat kinderachtig overkwam, en totaal niet onderbouwd. Is niet erg hoor, maar dan krijg je dus dit soort reacties Knipoog
Gelukkig heb je nu wat meer uitgelegd, dus wellicht krijg je nu wel goede tips...

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:25

Ben het er mee eens , nee is eigenlijk toch nee .. ( Niet dat ik niet zeurde voor mijn hondje , maar goed .. Clown )
Een paard/pony heeft ruimte nodig , en je kunt hem niet in huis zetten , zo'n edeldier heeft eigelijk ook elke dag beweging nodig , hoe regel je dat met school etc ?

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 22:59

ik heb geen idee hoe mijn vriendin dat regeld maar zij vraagt tips om haar ouders om het idee te brengen ze weet zelf wel dat het veel tijd ect gaat kosten

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:58

@ iedereen hier: doe niet zo triest. Stanleyaap heeft een eigen paard namelijk Stanley. hij wordt bijna drie en staat bij ons op stal kom maar kijken Lachen

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:00

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:01

Rare reactie... Wie doet er hier triest dan? Ik vind de reacties redelijk en dat zou je zelf ook vinden. Of struikel je nog steeds over de gegooglede Stanley? Jouw reactie van 'kom maar hier kijken op stal' vind ik dan zelf weer wat kinderachtiger...

Matsjo schreef:
nielsd schreef:

Jesus schaf een bril aan, die lijkt echt absoluut niet op die foto van stanley uit der profiel, beetje kleurenblind? Vork

Ja dus, daar struikel je nog steeds over...

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:05

Ik vind dit gewoon raar, die foto is niet gegoogeld omdat ik bij Nikki op stal sta en haar ken! Snap je dan niet dat dit soort reacties gewoon heel vervelend zijn? Hoe kan je nou bewijzen dat het wel jou pony is? Want dat is wel zo Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:08

Ja dat snap ik, maar dat is 1 reactie in een heel topic. En nielsd gaf toch al toe dat ie fout zat? En ik weet niet hoe lang jij op bokt komt, maar de ervaring leert hier dat er nogal wat de boel lopen te verzieken met schaduwaccounts en zich voor lopen te doen als een ander...

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:10

Dan heb ik er blijkbaar over heen gelezen, het enige wat ik wil duidelijk maken op een verkeerde manier dus dat stanley wel echt nikki der pony is en de foto's van niet van google komen Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:13

Okay, dan heeft ze een knappe Haf, ook al ben ik niet zo van de Hafs. Maar daar ging het topic niet over... Dus back on-topic. Als er nog wat te vertellen valt trouwens... Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:06

sparen sparen en nog eens sparen!

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:41

Je kan je ouders wel overhalen, maar als ze het doen om van het gezeur af te zijn is ook niet echt tof. Het is ook wel fijn als je nog bij ze terecht kan als er iets is.

Bewijs jezelf eerst door inderdaad een verzorgpony of leasepony te nemen. Denk er niet te makkelijk over, want een pony/paard kost een hoop geld en tijd!!!

En inderdaad wat Caira ook zei ga hard sparen. Er is niks zo leuk als na een paar jaar te kunnen zeggen, mijn pony heb ik helemaal zelf betaald en zelf gezorgd voor het onderhoud Knipoog

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:23

Vraag je ouders wat de reden is waarom je geen pony mag, en dan ook de echte reden.. Probeer dan vervolgens hetgeen wat je ouders dwarszit goed voor elkaar te krijgen.. (beetje onduidelijk maar hoop dat je er wat aan hebt Knipoog )

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 21:11

okee! Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:48

Geen paard kopen, en je erbij neerleggen. Als je ouders niet achter je staan gaat het vaak fout.

Over je profiel: de bovenste foto is een heel ander paard dan de onderste. Ik geloof er ook niet veel van. Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:58

Paula schreef:
Geen paard kopen, en je erbij neerleggen. Als je ouders niet achter je staan gaat het vaak fout.

Over je profiel: de bovenste foto is een heel ander paard dan de onderste. Ik geloof er ook niet veel van. Lachen

over die foto's in het profiel. vind het knap dat jij kunt zien dat het niet dezelfde paarden zijn. de bovenste foto is in de wei genomen en de onderste op stal, met zonlicht van buiten. dan kan het zijn dat je kleurverschil krijgt. gek he ? en dan heb je ook nog een wintervacht en een zomervacht. ik geef haar het voordeel van de twijfel. misschien zouden meer dat moeten doen

en over hoe je een eigen paard krijgt? zal je moeilijk lukken. zolang jij(vriendin) bij je ouders woont heb je je maar neer te leggen bij hun besluit. als je 18 bent kun je op jezelf gaan wonen en doen en laten wat je zelf wilt, dan kun je een hele kudde paarden kopen. waarschijnlijk hebben je ouders zeer goede onderbouwde redenen jou geen paard te geven. leef ermee en zoek een verzorgpaard en ga vast hard sparen voor een eigen.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 18-02-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:02

Ja maar dat was een misverstand en laten we dat maar achterwege houden anders heeft de TS'er er niets aan.
Je kan het beste gewoon eens goed praten met de ouders, de kosten uitrekenen en kijken of je het kan betalen. Ook heb ik weleens gehoord dat mensen het geld al in een potje deden om te kijken of ze het konden betalen en er later dan wel een paard van kochten.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:03

dewitje13 schreef:
Ja maar dat was een misverstand en laten we dat maar achterwege houden anders heeft de TS'er er niets aan.
Je kan het beste gewoon eens goed praten met de ouders, de kosten uitrekenen en kijken of je het kan betalen. Ook heb ik weleens gehoord dat mensen het geld al in een potje deden om te kijken of ze het konden betalen en er later dan wel een paard van kochten.

degen boven mijn eerste reactie heeft het nou over de foto's in haar profiel. niet meer over die van nielsd.