Tilla (half jaartje) Nelson (jaar) Iwan (2 maanden)
Ik hoef geen verzorgpaard meer , iig voor nu voorlopig niet meer..
Ireen_
Geplaatst: 29-08-02 14:48
Als eerste (was ik 8 jaar geloof ik) hielp ik op de kinderboerderij met het poetsen/wandelen/voeren van de ponytjes, Suzanne was mijn lieveling altijd maar het was geen echte verzorgpony want daar deden ze niet aan.
Toen had ik ook nog ergens anders een verzorgshetlander, Trippel een hengstje.. daar mocht ik ook op rijden enzo! Dat was een heel grappig beestje, hij had echt humor hij liep ook wel eens in huis en het was echt een scheur-shetje! heb er ook wel een antal keren naast gelegen
Op de manege kreeg ik toen ik nog maar 10 was al een verzorgpony, normaal mochten zulke jonge kinderen nog niet een manegepony verzorgen, maar voor Sylvester hadden ze een klein en licht ruitertje nodig omdat hij al oud was. Dat mocht ik dus doen na een half jaartje ging hij met pensioen, en 2 jaar later is hij overleden. Hij was een new forest (vliegenschimmel)
Het was altijd normaal dat als je verzorgpony verkocht werd/overleed dat je dan de volgende pony mocht verzorgen die in zijn plaats kwam. Ik was natuurlijk nog wel heel jong maar ik mocht het proberen met Twingo, een welsh x arabiertje. Twingo was echt een zenuwpeesje en niemand mocht in de buurt van haar oren komen, ze bokte veel met rijden en ze was ook niet echt geliefd. Het was wel raar, want ik kon juist goed met haar overweg! Je had wel heel veel geduld nodig met haar, maar dit was eigenlijk de enige verzorgpony van de manege waarmee ik wel echt een band heb gehad. Helaas was Twingo niet zo geschikt voor de manege vanwege haar karakter, dus na een half jaartje is ze weer verkocht
Toen kwam Banjer, een kruising connemara/new forest. Hij was echt geen geschikte pony voor mij, heel langzaam en reageerde totaal niet op je been.. af en toe had hij een hele rare bui en dan bokte hij heel erg gemeen, veel kinderen hadden door hem een arm/schouder gebroken want hij bokte altijd precies zodat je op de schouder terecht kwam. Daar ben ik 2 keer heel hard afgevallen en toen ben ik best bang geworden voor paarden.
(ondertussen ging ik Evita helpen verzorgen doordeweeks, en Nikki een minishet)
Banjer had ik een jaar verzorgd, maar omdat ik zo bang was van hem ben ik daarmee gestopt. Toen ging ik Nozem doen, weer een new forest en hij was al wat ouder, maar ontzettend lief en ondeugend. Hij was al in de twintig en liep vooral mee in de beginnerslessen.. ik zat inmiddels al iin de wat hogere lessen en dat kon hij niet meer bijbenen allemaal. Het laatste jaar heb ik dus bijna niet meer op hem gereden. Ik heb hem bijna 3 jaar verzorgd. Toen hij met pensioen ging ben ik gestopt bij de manege.. ik wil hem eigenlijk nog wel eens opzoeken.
En nu is ook Evita al 2,5 jaar bij ons
Imposante
Geplaatst: 29-08-02 15:25
Ik heb officieel maar een verzorgpaard gehad hiervoor. Een hele lieve tinker en die heette Timber. Nu heb ik mijn eigenpaard welke ook mijn eerste is. Imposante dus.. Ik heb wel nog verschillende paarden voor een tijdje gereden maar met Timber heb ik ook wedstrijden gereden.
Tinne
Geplaatst: 29-08-02 16:25
Toen ik begon met paardrijden, verzorgde ik Exard een mini-shetlander waar ik altijd mee ging wandelen. Ondertussen was er een d-pony op stal gekomen waar ik echt verliefd op werd; Skippy toen heb ik die 2 een tijdje samen verzorgd. Maar na een jaartje moest ik stoppen met Exard omdat ze op een groot weiland met allemaal andere shetjes ging lopen en dat was gewoon te ver voor mij.
Skippy werd verkocht na 4.5 jaar Toen kwam Tinne in beeld, na een half jaar is zij verkocht naar Zweden. Daarna heb ik een tijdje op het paard van mijn instructrice gereden; Oginia maar die werd ook al snel verkocht...
Hierna kwam Floraquina en in de tijd dat ik Floraquina heb verzorgd, verzorgde ik Equitop ook. Equitop ging weg, snel daarna Floraquina ook. Heb toen nog een tijdje Ratina verzorgd, reed ik voor mijn instructrice die toen zwanger was, maar nadat ze bevallen was is ze zelf weer gaan rijden.
Na Floraquina kwamen Onousco en Mondriaan. Die gingen ook al snel weer weg.
Daarna heb ik mijn eigen paard gekocht
Maar in totaal heb ik dus 9 verzorgpaarden gehad, waar ik echt een goede band mee had...
Sonja_vR
Geplaatst: 29-08-02 16:43
oe dat is even heel hard nadenken ik begon op donja een shetje daarna kwamen Goldy en Misty waar ongeveer het halve land van altena op hebben gereden toen kwam Hirona een kwpn uit wijk en aalburg toen ben ik fjorden gaan inrijden en verzorgen in de volgorde Gin, Punky, Wesley,terrence, jurre , ringo en een verdwaalde Kwpn Charmeur daar tussen door zaten nog een stel friezen uit wijk ik denkdat ik op die stal 6 friezen heb verzorgd en misschien nog een stuk of 5 ingereden(en heel vaak de bak bodem van dichtbij heb bekeken . ik ken daar ieder zandkorreltje bij naamgeloof ik(AUW) toen ben ik na die fjorden periodeweer terug naar de friezen gegaan en heb er daar in1 jaar tijd weer 5 voorbijh zien komen toen kwam ik bij een manege waar ik een jaar lang een van loon haflinger(beton mond en been , wat is dat?) heb verzorgd en gereden en toen kwam ik bij stef terecht waar ik Jamey een maand of drie heb verzorgd waar wegens een verhuizing helaas een eind aankwam toen benik nog eenmaand op die stal blijven hangen en hebik een halve?? tuiger gedaan en nu ben ik sinds een paar maanden paardloos .maar ik ga eerst maar eens aan mijn opleiding beginnen voor ik weer op zoek ga zo dat was het volgens mij wel zo'n beetje toch wel veel als ik het zo teruglees
De eerste paardjes die ik verzorgde waren van de boer in de plaats waar ik woonde.. Dat waren er 8 in totaal.. Een stel haflingers, shetten en een groot paard.
Daarna twee hengsten van dezelfde boer, omdat ik te groot werd voor die kleintjes en omdat er een hele zooi verkocht werden..
Toen een hele poos op de manege gelest en uiteindelijk een eigen paard gekocht. Ik was toen 17. Dit paard hebben we weer verkocht toen ik 19 was, ivm tijdgebrek. Daarna weer op de manege gaan rijden.
Verzorgfjord gevonden, heb ik ruim een jaar gedaan. Verkocht..
Een pools volbloed verzorgd, ruzie met eigenaar gekregen ( twee jaar gedaan!!! )
Ik heb een IJslander verzorgd 8 maanden:+: Maar ik ga me nu meer storten op het lesgeven
En ik help zo nu en dan mee op een Arabieren stal..
Tallie1979
Geplaatst: 29-08-02 16:58
Ireentjuh schreef:
Als eerste (was ik 8 jaar geloof ik) hielp ik op de kinderboerderij met het poetsen/wandelen/voeren van de ponytjes, .
Och git jah, dat heb ik ook nog gedaan! :-D Helemaal vergeten! Een van die ponytjes van de boer kwam bij de kinderboerderij te staan en heb ik ook een poosje verzorgd.. hihi, helemaal vergeten, die zat dus tussen de eerste 8 pony's en de hengsten..
iloon
Geplaatst: 29-08-02 17:02
ik ben op een friezenstoeterij begonnen met luwe(een fries) en harry(een shetlander) , daarna ben ik bij een pensionstal 2 pony's gaan verzorgen tobias(welsh a) en jonas (kruising). toen heb ik een hele lange tijd bijna elke dag de pony van een vriendin gereden jolly(welsh/arabier) toen kreeg ik mijn eigen pony maar deed jolly er ook nog steeds bij ,tot dat ik naar een andere stal ben verhuisd,en heb daar nog een tijdje op fredje(arabiertje)gereden ,en nu rijd ik een paar keer in de week op harvest(kwpn-er) daar les ik ook op.
Haagsemeid
Geplaatst: 29-08-02 17:52
Het begon met Viola....toen der veulentje Luciel Bal....allebei welshjes Toen Marilyn waar ik toen al geruime tijd les op had... Nou nu komt de rest van de dravers hopelijk vergeet ik er geen een
Baloe(Blue Sound) deze loopt nu korte baan en Born Swiep stonden er toen al... Dan hebben we nog Good dessert(dood gegaan aan koliek) Jose Wielinga Kelly Limburgia Hoss van Zuilen(is afgemaakt) Kathy Star Makoena Matata Fenntranss R(die ik nog STEEDS zoek )
NU Galaxy Privol VR en nog steeds Marilyn
Op duindigt verzorgde ik er ook nog een zooi(werkte ik) Zal proberen ze allemaal op te noemen...weet alleen de helft de naam niet meer van...
Offspring Nevele(Derby winnaar van 2 jaar terug) North West Pam van de Lente Magic Star Lewis Transs R Rijk(loopt nog best vaak) Florida Way(Loopt korte banen) Sundown Oscar??? Ganiet??? Lancerot Jolanda Shoeing
Nou en dan hebben we nog bij Roeling een zooi komen ze Fermano Hanover Joey Perfect Boy Kathy Star Silvano Star Santana Star O'lucky Star Nevil Star Litmana Mevrouw Broline Patty Wielinga Otto Boko Senna Boko Noa Boko Racer Beauty GJ Re Dei Butcher Afeche Baby SM Sally Go Juni Lucky Buitenzorg Piloot Darby Oliej
Joleen
Geplaatst: 29-08-02 18:36
Ik heb geen verzorgpaarden gehad. Mijn eerste pony was Kyra, toen kwam Brando-S en nu heb ik Once in a Lifetime. Maar zij staat te koop en ik ga verder zoeken, dus dan zit ik op 4. Gaat aardig hard!
Charmotte
Geplaatst: 29-08-02 18:55
Spook, een draver Boudewijn, een welsh mountain Jerai, een kruising Charmotte, kruising welsh/volbloed Bucephala, veulen van Charmotte
Nu niks....
RTM
Geplaatst: 29-08-02 19:07
verzorg: Wouter, Walter en Wanuel (Haflinger) Lucinda (KWPN) Hero (Shet) Hyacint (Volbloed Arabier) Apache (Draver) Blesje (Welsh) Moni (Euhm... paard ) Mowgli (Welsh-B)
(En op het moment ook nog eens een zooi Tinkertjes van stage )
Eigen: Mikado's Tequila (:D)
Nina
Geplaatst: 29-08-02 19:23
Toen ik 6 was mocht ik op paardrijden bij de Ijslanders. Ik verzorgde toen ik 8 was de ijslanders die er stonden. Toen was het eigenlijk nog geen echte manege maar meer een paar paarden, en een instructrice enz. Heel gezellig altijd, kon er wel lessen. En mocht zondag altijd gratis rijden na het uitmesten oid. Dat waren toen een stuk over 9 ijslanders. en onder tussen nu 18 ik ben toen ik 10 was gaan verhuizen naar hier. Toen ben ik van die manege afgegaan, en nu zit ik op een andere. Manege de Viersprong. Ondertussen toen ik 10 was heb ik ook 4 verzorgpony's en paarden gehad ( heb ik nog steeds) en heb toen op 5 november 2000 mijn eigen veulen gehad. Dat was dus keltic, en die heb ik/ hou ik nog steeds! ook heb ik die 4 verzorgpaarden nog. En naar de manege nog.
Ziolette
Geplaatst: 29-08-02 19:49
Hier mijn waslijstje :
Eigen paarden:
Nepal, KWPN, samen met vriendin gekocht Romy, KWPN, volle zus van Nepal, 1e helemaal eigen paard. Tiolette, KWPN, volle zus van zie boven, net als Romy verkocht wegens ziekte. Tiffany, KWPN, is inmiddels weer doorverkocht om zelfde reden als Tio. Ziolette, Sinds jaren mijn oogappel, sinds 1-1-02 van mij, zij reist volgende maand af naar de eeuwige groene weiden . Malle, Shet, was als gezelschap voor Tiffy, onlangs verkocht wegens tijdgebrek. Saphira, Engels Volbloed, mijn nieuwe liefde, die mij een hoop moet gaan leren qua dressuur. Violette T, KWPN, veulen van Zio. Velvet[b], KWPN, veulen van Isa, mijn ex-bijrijdpaardje.
Verzorgpaarden: Fanny, New Forest pony, die ik van en naar de manege mocht rijden voor les. Mijn favo hier heb ik op geleerd hoe je een bok uit moet zitten . Kimberly, onbekend met OX-bloed, verzorgpony op de manege, hobbelt bij mijn weten nog steeds (13 jaar later) hier in de polder rond. [b]Ostara, Pandora, Bonanza, Christa, Aquila, Aprilla, Ziolette, Isabella 1, Isabella 2, Iwan, Imre, James, Jerry, Jetske, Fresco, Danny, Glenda, Giselle, Kostanza, Katja, Kiolette, Lex, Lucia, Liolette, Luuk, Lydia, Martin, Nepal, Nadine, Orion, Roos, Sammy (Samson), Udine, Unicus, allemaal paarden die ik verzorgd heb bij de fokkers waar ik altijd kwam. En ik weet zeker dat ik er nu nog een paar vergeten ben.
Ik moet in ieder geval zeggen, dat ik daar een hoop geleerd heb, heel vaak hoe het niet moet, maar ook regelmatig goede dingen. Ik ben wel erg makkelijk met het wegdoen van mijn paarden geworden, ik heb daar namelijk wel afgeleerd om helemaal gek te worden op de jonge paarden. Elk paard dat ik leuk vond werd vanzelf verkocht , daar word je harder van. Er is tot nu toe maar een paard geweest waar ik "een kogel voor op zou vangen" en dat is mijn Zio. Daar kan ik mee lezen en schrijven. Ik vind het heel moeilijk om straks afscheid van haar te nemen, maar op = op , ik kan haar helaas geen nieuwe benen geven. Ze loopt nu haar tijd uit op pijnstillers, als Vio 3 maanden is gaat Zio heen.
Cowgirl
Geplaatst: 29-08-02 20:21
Jeetje wat veel heeft iedereen er.
Bij mij is het begonnen met Urky een New-Forest schimmelmerrie(inmiddels al iets van 23 ofzo) Dit heb ik ong 1 jaar gedaan en toen was daar Felix en nu ook Danno.
Ik heb nog wel op een stal gestaan waar ik de zorg had over 8 paarden laat ik daar Jitske dan nog uitpikken maar meer omdat dat paard heel speciaal was voor mij en nog steeds eigenlijk ondanks dat ze al 3 jaar geleden verkocht is. Maar toen had ik Felix al.
Stinkmodder
Geplaatst: 29-08-02 20:22
Ut zijn er nie zoveel dan als er hierboppe wel staan maa jag... Iljaeen mini-shetlander, bruin, [/b]Kellyook een mini-shetlander, stekelvos, dochter v. Ilja ANGELweer een mini-shetlander, bruinbont, gehandicapt, ze lag verkeerd in het geboortekanaal.. ze hadden eik verw8 dat ze de geboorte nie zou halen maar wel...! Ze heeft daarna nog allerlei ziektes gehad zoals longontsteking... maar... heeft ze overleefd!!! K heb haar als verzorgpony gekregen toen ze 1 was en ze is 4 geworden... voor haar al een hele leeftijd!!! Ze (haar baasjes) hebben haar op 19 juni 2002 laten inslapen... maar het is zo beter voor haar want het ging steeds slegter met ir... Aangezien ze een egte vechter was heeft ze tog 4 jaren gehaald... [b]Monty een appaloosa hengstje, appaloosa en ook een mini-shet! K heb hem nog smaen met Angeltje verzorgd all1 hijs toen verkogt... Maar we bezoeken hem og welles!!!!!!! [/b]UndraUndra heb k nog tegelijk met Angel verzorgd... het is een (nu) 2-jarige appaloosa merrie, ook een mini-shetlander! K verzorg Undra nu nog... Vedor een kruising tussen shetlander en een welsh, zwart, een ruintje iets van 113 cm laag!!! Ik was/werd te groot voor hem en toen benk (bij dezelfde mensen) op... [b]HOFNARgekomen!!!!!!! een stoere haflingerruin van 9 jaar. En k heb nu nog een klein veulentje erbij [/b]SOUPPY!!!!!!!! Nja... ze heet eik Mulan maar dat vink nie et een moie naam!!! Ze is een bruine mini-shet...
Ondertussen (wanneer wete k nie precies!!!) Heb k nog een fjord Martsjeverzorgd op de manege... een lieve pony vol streken!! En [b]Ciskategelijk met MArtsje maar daar kon k niet egt mee opschieten en heb k op nie veel op gereden... Toen is Ciska weggegaan en kwamen er 2 nieuwe ponys Amber en Sarina. Die konden niet bij elkaar weg... Amber was een schimmeltje en Sarina zwart... het waren/zijn bijde merrietjes... ok op hun heb k nie vak gereden omdat ze al heel snel weer weg waren...
Dat was het wel zoon beetje denk k!!! Op dit moment heb k nog 3 verzorgpony's... HOFNAR, SOUPPY (= Mulan) & UNDRA...
Maybe benk er nog 1 of 2 vergete maar dat zuklen nie veel zijn!!!!!!!!!!!
Mer1980
Geplaatst: 30-08-02 11:39
Tsja op mijn 9e ben ik gaan rijden. toen kreeg ik mijn eerste verzorgpony Blacky een shetlandmerrie. Die heb ik 2 jaar verzorgd ze is toen verkocht. Op mijn 12e kreeg ik mijn eerste pony Canina's Blija hiermee heb ik heel veel wedstrijden gereden. Deze heb ik 3 1/2 jaar gehad. Toen nov. 1996 kreeg ik Meis (Magic Moment, KWPN V: Amulet) haar heb ik vorig jaar verkocht als springpaard naar spanje. 2000 kocht ik Muts (Maserati, KWPN V: Cocktail) deze heb ik feb. 2001 in moeten laten slapen aan artrose. Vorig jaar juni kocht ik El Roy I (PRE, V: Grelo)en die heb ik nog steeds. En dit jaar Februari kreeg ik Rojantha (NRPS, V: Respect) in mijn bezit. Verders heb ik in het verleden 2 shetten gekocht, waarvan 1 verkocht. En een NF pony Leontine. Die had een kronkel in der kop. En die heb ik weer verkocht.
In die jaren heb ik heel veel paarden en pony's beleerd gereden en in training gehad. Die ga ik allemaal niet opnoemen.
Groetjes Merilyn
Laui!
Geplaatst: 30-08-02 11:57
verzorgpony's tel ik niet, zou niet weten hoe of wat wel of niet telt. 't Begon met Jopie en Hamara. Hamara werd vervangen door Hercules, later kwam Voltrack erbij en inmiddels is Hercules niet meer en zijn we op zoek naar een vervanger, liefst arabiertje, maar op het moment staat er ook een érg leuke anglo-arab te koop. Dus wie weet...
loulou
Geplaatst: 30-08-02 14:20
niet zo veel eigelijk
verzorgpony's peggy: heb ik ongeveer drie maanden verzorgd omdat der verzorger in het ziekenhuis lag nolka: na peggy mocht ik nolka gaan verzorgen. na 1 jaar is ze verkocht. loulou: hij vond het toch wel zielig voor me dat nolka was verkocht. eerst had hij loulou al willen kopen, maar toen toch maar niet want hij had eigenlijk al te veel paarden. maar toen verkocht ie nolka en heeft ie loulou toch maar gekocht omdat ik anders geen pony meer had.
eigen pony's loulou: toen zijn dochter de stal overnam moest loulou worden verkocht en heb ik der gekocht
Spirit
Geplaatst: 30-08-02 14:42
Ik heb één verzorgpaard gehad: Bolivia In mijn profiel staat meer over haar, en ook foto's..
shariyerke
Geplaatst: 30-08-02 17:09
ik begon met broes dat was een vosbonte shetlander van 3 jaar die heb ik een jaar gedaan toen deed ik marco een zwarte shetlander van 2 jaar die heb ik ook een jaar gedaan toen rowena een vos haflo-arabier van 16 jaar die heb ik 3/4 jaar gedaan toen scarlet een donkerbruin pony'tje van 8 jaar die heb ik 3/4 jaar gedaan toen roos een vos welch-arabiertje van 5 jaar die heb ik 2 jaar gedaan toen nomade een tinker van 4 jaar tegelijkertijd met roos ong 2 jaar toen yerke een fries van 11 jaar een jaar verzorgd
dat waren mijn verzorg paarden/pony's
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-08-02 18:03
Ik kreeg eerst Betty en Max. Betty overleed na een half jaar en toen kwam Taran erbij. Ik kwam toen al wel eens bij mij kennis. Die had toendertijd een Fjord staan (verkocht aan een manege in Langeraar) en een WelshCob (helaas afgemaakt vanwege een gebroken been). Er is toen een andere WelshCob ruin gekomen (waar ik niet veel mee deed, maar waar ik nu geregeld op rijd) en later kwamen er twee WelshCobs, beide merries (die ik beiden poetste). Daar is er 1 van verkocht, op de ander ben ik gaan rijden. Er is toen nog een papierloos beestje gekomen waar ik af en toe op rijd, die heeft een veulen gehad, en nu heeft die ene WelshCobmerrie een veulen gehad. Er is intussen ook nog een andere WelshCobmerrie geweest, die heb ik ingereden en is weer weggegaan.
Even tellen hoeveel dat er zijn: 3 eigen pony's 2 pony's waar ik bijna niets mee heb gedaan in die tijd 7 pony's waar ik wel actief mee bezig ben geweest. Totaal dus 12 pony's