Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spetter04 schreef:hier heb ik het een en ander op te antwoorden :
ik zelf heb een tijdje bij de db gewerkt alles leuk en aardig maar aan honden die loslopen en in het wild om zich heen bijten kunnen en mogen we niks doen , affijn waarom ? geen idee
wilde katten vangen en castereren mag en kan allemaal wel .
ik zelf heb een fjord en een mini shet sparky staat het hele jaar door buiten en spetter ook , ze hebben de vachten mega dik en afgelopen jaar heb ik ze ook maar een regendeken opgelegd ivm de vele regen die viel,
de wei was een zooitje geworden, maar binnen zetten doe ik niet om meerdere redenen
A sparky heeft chronische bronchitis en kan en mag niet op stal
B op stal molestreet ie de boel omdat ik nu ook niet kan rijden
Chij heeft brokkelhoeven dus slecht is de modder niet als die ook maar iets droger kan staan
ze krijgen iedere dag eten en vers drinkwater zijn best dik en hebben dus regendekens om en zien er gelukkig uit lekker buiten
mensen gaan bellen aa zielig paarden in de blubber ja waar niet ? overal is er momenteel blubber en niet iedereen heeft bij wijze van 100 HA land die maar even omgeploegd mogen en kunne worden ,
ik lag vorige week in het ziekenhuis voor een heupprothese en juist op dat moment kreegi k telefoon dat de db bij me opd ewei was geweest en als de paarden niet per onmiddelijk naar een ander weiland of in de stal voor hun het liefst in de stal tuurlijk he lekker dikke vacht gooi maar in de stal neer, maar als dat niet gebeurde kwam de AID ze in beslag nemen
nou ik werd wel zo boos , paarden die lekker buiten staan lekker toch ? ze krijgen eten hooi water en liefde ,
maar nee daar hebben ze schijt aan !
ik heb de fjord buiten op een groot ander stuk wat voor de zomer bedoeld was gezet en spetter de shet die staat op stal bij nog een andere merrie ,
maar ontslag was zo ingediend hiervoor wil ik geen vrijwilliger zijn!
dit was voor mij een leerzame les ik ga nooit maar dan ook nooit meer voor iets van de db of iets anders werken vrijwillig! kan me tijd nuttiger besteden , en ook meer dieren helpen als ik daar niet werk want hun doen er toch geen reet aan !
ze weten zelf niet hoe het is om een paard koe geit schaap of weet ik veel wat in natte periodes te houden , dus nemen ze ze maar in beslag als je ze niet weghaald
nee mijn respekt voor de hele dierenbescherming is weg compleet weg!
mijn jack russell dekreutje is aangevallen door een loslopende rotweiler hier een paar huizen verderop doen ze er wat aan ?
die mensen krijgen een waarschuwing van foei hondje moet vast he
pfff nee respekt ???? hier niet meer nooit meer!
IJp schreef:Ik heb laatst meegemaakt dat ze voor een pony kwamen kijken, die was erg mager toen de melding gedaan was en toen ze daadwerkelijk kwamen kijken had de desbetreffende pony een dek op en hebben ze niet eens de moeite genomen om het dek even af te doen.
Ik moet er wel bij vermelden dat de eigenaar nu 2 keer per dag komt om eten te geven. Ze had 2 verzorsters voor de pony,ze zeiden dat ze elke dag eten gaven, maar onderhand waren die dus al bijna 2 maanden niet geweest. Toch wel fijn zulke verzorgsters waar je van op aan kan!!
kojak schreef:IJp schreef:Ik heb laatst meegemaakt dat ze voor een pony kwamen kijken, die was erg mager toen de melding gedaan was en toen ze daadwerkelijk kwamen kijken had de desbetreffende pony een dek op en hebben ze niet eens de moeite genomen om het dek even af te doen.
Ik moet er wel bij vermelden dat de eigenaar nu 2 keer per dag komt om eten te geven. Ze had 2 verzorsters voor de pony,ze zeiden dat ze elke dag eten gaven, maar onderhand waren die dus al bijna 2 maanden niet geweest. Toch wel fijn zulke verzorgsters waar je van op aan kan!!
Als eigenaar blijf je toch verantwoordelijk voor je paard, je kan dit soort dingen niet uit handen geven vind ik, als ik dit zo lees dan is de eigenaresse lang niet bij haar paardje geweest, anders zie je dat zelf toch gelijk.
odetteke schreef:Im heb weleens vanuit de politie begrepen dat liever niet met de dierenbescherming te maken hadden, daar kwam toch alleen maar ellende van en als er iets moest gebeuren moest sowieso toch de AID erbij gehaald worden. Er werd me ook verteld dat de DB bijna alleen maar in actie komt als er media-aandacht te verdienen is.