Hoe houd je jonge meisjes van de slof af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:20

haike schreef:
Hier weer een antwoord van mij; want dat van runningkawa is denk ik ook naar mij gericht.
Wanneer ben je geen beginner meer? Ben ik(15 jaar, 8 jaar rijervaring, M1 dressuur, B springen-voorheen L, kopruiter viertal, 6 pony's ingereden) nog een beginner?
En wat is er mis met een slof? Elke keer, ok dat snap ik maar zo af en toe? Als je toch voldoende vanuit de achtyerhand rijdt en niet als een gek aan de teugels trekt en je pony ook zonder kan houden is er toch niks mis mee?
Wacht op reactie!

Het was niet op jou bedoeld maar gewoon algemeen Lachen

Lees maar eens op bokt wie zich allemaal geen beginner meer noemen dan schrik je. (tenminste veel noem ik nog beginner die zich zelf al heel wat vinden, en daar ben ik niet alleen in Lachen )
Verder zonder aan te vallen zegt 8 jaar rijden niks, ook 6 paarden in rijden niet, dat deed ik ook toen ik 1 jaar reed.
En ja ik was toen een super beginner.
Verder rij ik nu nog nooit met slof en heb toch al heel wat paardenrugjes bestegen.

Ik snap verder niet als je je pony verder goed kunt houden zonder en je hoeft hem ook niet strak te doen wat je dan met zo'n ding doet.
Voor de sier zal hij er toch ook niet aanzitten, dus zit het strakker dan je denkt. Haha!

Verder ken ik ook een heleboel mensen die denken dat ze met de slof van achter erbij rijden...
Die denken dat ze dat zo ook doen, alleen vind ik het dan minder ernstig.

Maar goed, zo'n topic heeft geen enkele nut.
je krijgt niemand van de slof af, want allemaal denken ze hem goed te gebruiken.
En die enkeling die hem misschien goed kan gebruiken, gebruikt hem niet Lachen
En dit is niet bedoelt tegen iemand, maar ook weer gewoon algemeen.

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:56

nou dat is ook bij oudere mensen hoor..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:57

runningkawa schreef:
Hoe houd je jonge meisjes van de slof af?
Ik zou er liever van maken hoe hou je bijna alle ruiters van de slof af?

schrijf ik toch ook koetje Lachen

Thirza

Re: Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:57

Bzoem schreef:
Hij gaat ook alleen maar aan de teugel als je vanuit draf gaat halthouden en flinke spanning op de teugel zet.

dat doe je met je zit hoor.

tja de slof ik heb er ook een poos mee gereden (stom stom stom) ik heb hem er een hele poos geleden eraf gehaald (wel met begeleiding van mijn intructrice) maar ik vind het helemaal niks!!!
en het is echt super slecht.

ik heb hem alleen nog wel in mijn kast liggen om hem te gbruiken als bijzet voor het longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:02

Ok, ik denk datr deze discussie niet veel uithaalt.
Enneh Runningkawa, je hebt gelijk dat je geen slof nodig hebt als je al zonder aan de teugel kan rijden. Maar bij mij, daarom reageerde ik misschien ook anders als ik wilde of van plkan was, gaat het erom om mijn zit te verbeteren. En met bijzetteugel gaat Haike krom lopen en die kan je ook niet ontspannen als je aan het rijden bent. Daarom kies ik voor slof.

Maar dit is de laatste reactie van mij bij deze topic, omdat ik geen zin meer heb in een discussie die nix uithaalt. Volgens mij kant je er niet zomaar mee rijden maar met GOEDE (en dan ook echt goede) begeleiding kan het zo af en toe niet kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:46

Het is ook heel wat anders als je een keer een slof gebruikt om te oefenen aan je zit, dan dat je hem gebruikt voor het in de krul trekken.

Maar verder sluit ik me bij je wijze besluit om hier verder niet meer over door te gaan in dit topic Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 22:31

Het probleem is gelukkig opgelost.Het meisje reed al niet meer met slof in de les. Gisteren sperak ik haar moeder er nog even over en die vertelde dat haar dochter ook echt niet meer gebruiken zou. De moeder had namelijk even met de instructrice gepraat over de slof waar ze zelf zo haar twijfels over had (goed plan) en die zei dus ook dat het geen goed idee was. De moeder heeft het meisje dus verboden met de slof te rijden en gelukkig begrijpt het meisje nu ook wel dat het niet zo`n goed plan was. De pony liep in de les zelfs uit zichzelf al wat aan de teugel Dus die redden het waarschijnlijk nu wel weer.