verhaal over slachthuis Nijkerk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: verhaal over slachthuis Nijkerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:39

Meissie17 schreef:
Gatverdamme afschuwelijk dat je het hier op zet!! totaal ongepast denk jij nog wel aan de kinderen hier !! sorry hoor maar ik vind het echt erg van je dat je dit op bokt zet !!

en trouwens dat de school zoiets verzint kan ik niet geloven

De titel lijkt me duidelijk genoeg.?

Heb idd ook eerder op bokt verhalen gelezen over dat de paarden die een spuitje krijgen heel lang blijven vechten ertegen. Doe mij maar 1x een goed schot zonder stress en rariteiten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:40

MysticTinker schreef:
Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..

Ze zijn idd op dat moment hersendood. Vervolgens wordt de halsslagader doorgesneden en daardoor stopt het hart acuut met pompen.

Ik weet niet of je weleens hebt meegemaakt dat een dier zich verzet tegen het spuitje wat ze dan snel en pijnloos zou moeten euthaniseren?
Dat is pas fijn om mee te maken!!!! NOT!!!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:42

MysticTinker schreef:
maartje_h schreef:
ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje

Bij het schieten zijn ze niet meteen dood, alleen verdoofd! Daarna worden ze levend op de kop gehangen en wordt hun keel doorgesneden, dan bloeden ze leeg..

Ik snap niet dat iemand daarheen kan kijken, of erger nog, het zelf doet..

het paard is niet verdoofd,de pin gaat door het hoofd heen en het paard is gelijk dood...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:43

Ik heb er al***** mee helpen in laten slapen. Nooit problemen gehad. En mischien goed ook.

Lijkt me een leerzame uitstap Ja wat volg je mischien? Of heb ik daar over gelezen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:44

Wij hebben onze koe volgens mij naar nijkerk gebracht. Ze werd s nachts om 3uur op gehaald en een week later konde me vader en onze hulp het vlees weer ophalen.

Prima slager, niks mis mee Lachen

(wat betreft paarden slachten weet ik niet daar)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:46

even voor crossmonster!
er bestaan geeen valse paarden,
wel valse mensen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:05

even voor de drama reacties, paarden zijn wel direct dood en worden niet verdoofd
het heet verdoven in de volksmond omdta dat zachter klinkt, maar paarden worden geschoten en zijn direct dood...
dus geen horror flauwekul dat ze leven als ze aan de haak gaan voor verwerking want dat is pertinent flauwekul !!

dat het hier niet zou horen, in de titel staat verdorie dat het een slachthuis verhaal is , dan lees je maar niet
paarden die naar de slager gaan is een stukje wat nu eenmaal gebeurt en ook hier moet dat gewoon besproken kunnen worden lijkt me , en aan sommige reacties te horen is het maar goed dta het af en toe besproken word want er er worden weer tegenargumenten gebruikt die gewoon totaal niet kloppen
(zoals dat ze verdooft worden en leven als ze aan de haak gaan etc )
lijkt me best nodig dan dat die flauwekul even uit de wereld word geholpen dor feiten .

dat er geen valse paarden bestaan , maar alleen valse mensen ...
het feit dat er valse mensen bestaan bevestigt het feit dat er valse paarden bestaan, helaas zijn die vals gemaakt! door mensen , maar ze zijn wel vals, hoewel vals een vreemd woord is bij paarden, maar geloof me er bestaan paarden die zover in de knoop zitten dat de dood een vriendelijker einde is dan blijven leven en ja hier heb ik ervaring mee, ik heb al heel wat rotzooi kunnen opruimen van anderen, paarden op de rit moeten zien te krijgen die compleet verziekt waren...en soms...soms lukt dat niet meer.
en ja er zijn ook paarden die "vals" zijn door tumoren of andere afwijkingen die niet te behandelen zijn, daarvoor moet je helaas ook nog wel eens de beslissing nemen.

ikzelf kies ook eerder voor slachten dan voor afspuiten...
schieten gaat veel sneller en als je een slachterij hebt zoals hier beschreven word, dan is het voor het dier ook voorbij voor hij/zijn het door heeft

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:13

Interessant om te lezen. Ik ben voorstander van de slacht tov een spuitje - en heb ervaring met de slacht trouwens - en ik vind dit een mooi genuanceerd verhaal.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:18

Ik zou zelf mijn paard nooit naar de slacht brengen. Het idee dat hij opgegeten zou worden moet er niet aan denken
(ik ben zelf vegetarier)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:22

__manon__ schreef:
Ik zou zelf mijn paard nooit naar de slacht brengen. Het idee dat hij opgegeten zou worden moet er niet aan denken
(ik ben zelf vegetarier)

Ik ook niet, ben ook een vegetariër. Van de TS vind ik het wel knap dat ze zolang er naar heeft durven kijken. Ik zou er nachten en nachten van wakker liggen. Haha!
Wel fijn dat het slachten ging zoals het hoorde zonder dat er mis werd geschoten.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:25

mocht ik voor de keuze staan dan denk ik dat slachten ook mijn voorkeur heeft.
ik heb bij een dierenarts stage gelopen en regelmatig euthanasien bij gewoond. en ik heb bij de honden en katten wel die strubbelingen tegen het spuitje gezien. kan je zeggen dat je niet vrolijk wordt van dat gevecht.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:26

gekvanfleur schreef:
even voor crossmonster!
er bestaan geeen valse paarden,
wel valse mensen.

Valse paarden worden misschien niet geboren, maar wel gemaakt. En in de meeste gevallen zijn ze niet meer te redden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:27

je kunt overigens aangeven dat je paard niet voor consumptie bedoeld is.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:35

oo is dat zo dat wist ik ook niet...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:40

even voor de duidelijkheid een paard is alleen hersendood na een schot.
Dat moet ook wel want het hart moet blijfen kloppen om het bloed eruit te pompen anders is het vlees niks meer.
Van verdoven is dus geen spraken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:45

Meissie17 schreef:
Gatverdamme afschuwelijk dat je het hier op zet!! totaal ongepast denk jij nog wel aan de kinderen hier !! sorry hoor maar ik vind het echt erg van je dat je dit op bokt zet !!

tjeetje wat stel jij je aan zeg!!

hoe dacht jij dan hoe de beesten aan hun eind komen ,die stukken vlees die je s`avonds op je bord hebt?

kom kom ,dit is de echte wereld Vork zo gaat het en niet anders!
en ik vind dat kinderen dat best mogen weten,ik was ook jong toen onze eerste pony naar de slager ging.
en 20 jaar geleden heb ik gewerkt op een vleesgrossier,en moest vaak in het slachthuis wezen.
het gaat er erg netjes aan toe, volgens mij heb jij een hele verkeerde gedachte over slachten *LOL*

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:50

mirgino schreef:
Meissie17 schreef:

tjeetje wat stel jij je aan zeg!!

hoe dacht jij dan hoe de beesten aan hun eind komen ,die stukken vlees die je s`avonds op je bord hebt?

kom kom ,dit is de echte wereld Vork zo gaat het en niet anders!
en ik vind dat kinderen dat best mogen weten,ik was ook jong toen onze eerste pony naar de slager ging.
en 20 jaar geleden heb ik gewerkt op een vleesgrossier,en moest vaak in het slachthuis wezen.
het gaat er erg netjes aan toe, volgens mij heb jij een hele verkeerde gedachte over slachten *LOL*

vraag me af of je zelf wel een hapje vlees lust?
en waar je denkt dat die verdaan komen,ze worden namelijk niet van de bomen geplukt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:54

Iedereen mag nu eenmaal zijn eigen mening hebben Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:54

Ik zou mijn paard nooit, maar dan ook NOOIT naar de slacht brengen. Als het zover is, krijgt hij een spuitje thuis. En al die dramatische verhalen over dat paarden nog heel hard vechten tegen zo'n spuitje e.d.: ik ken een hoop eigenaren van paarden, die helaas een spuitje hebben gekregen en in al die gevallen is het paard rustig ingeslapen. En dat vind ik veel beter en geeft zo'n dier heel wat minder stress, dan hem nog eens naar zo'n slachthuis vervoeren e.d. Ik vind dat mijn paard het beste verdient tegen de tijd dat zijn leven voorbij is en ik wil daar ook bij aanwezig zijn. Ik zal nooit een stap in een afschuwelijk slachthuis zetten. Laat staan voor een schooluitje, dan zouden ze echt mijn rug op kunnen!!

Ik ben trouwens overtuigd vegetarier, mede omdat ik tegen het slachten van consumptiedieren ben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:56

ik vind het verhaal goed omschreven.
Zelf weet ik nog niet wat ik zou doen met mijn pony maar ik sluit de slacht zeker niet uit, zou er alleen niet bij blijven maar wil wel dat iemand (paps) ff gaat kijken of ie echt dood is.

Ik vind het knap dat je gegaan bent en dat je zolang kon blijven kijken...Had ik ook gedaan (dat denk ik ) en tevens zou ik de hele boel bijelkaar gebruld hebben

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:59

@Moniek

heb je dat nu tegen mij? Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:00

Nadya, waarom geloof je wel dat een spuitje vriendelijk verloopt maar houdt de slacht meteen stress in? Ik heb het zelf meegemaakt, en daar kwam totaal geen stress bij kijken. Overigens moet ieder daarin zijn eigen keuzes maken, maar stemmingmakerij - naar beide zijden - is niet nodig.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:00

Iedereen vind slachten gruwelijk, hebben jullie wel eens een paard een spuitje zien krijgen die niet dood wil? Dan krijg je me een gevecht van hier tot tokio, vervolgens leg je het langs de kant van de weg waarna het onrespectvol opgetild word met zo'n grijper. Nee dat ik lekker.
Ik blijf erbij mij paard wordt ook geslacht. En van veen heb ik al meer goede verhalen over gehoord. De paarden worden als eerste gedaan en je mag er zelf ook bij blijven als je wil. Snap al die reacties niet hoor. Je ziet in de titel waar het over gaat en als je dat niet aanstaat dan moet je het ook niet openen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:01

Ja zo'n grijper iemand die niet goed kan horen hoort echt elke bot kraken..........zoiets wil ik dus nooit meer zien en horen

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:03

Mijn voorkeur gaat ook naar een slachterij ipv. een spuitje. Natuurlijk zijn niet alle slachthuizen hetzelfde maar met al de reglementering en wetten denk ik dat het de beste manier is om je lieveling te laten rusten voor eeuwig. Als al de handelingen zonder stres gebeuren kun je niet beter hebben. Het paard kan zelf niet denken 'ik ben de volgende' en beseffen niet wat er gebeurt en plots na 1 knal is het voorbij.
Zelf hebben wij dit al 2 keer gedaan met een shet van 30 jaar die ernstige koliek had en mijn pony van 18 die artrose had en niet meer kon lopen.
Onder luid protest van mij Bloos zijn ze (5 jaar geleden) vertrokken maar achteraf gezien was dit het beste voor hen.