Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

of hoe zit dat?

\ Om bij de fnrs te blijven is het een verplichting om in ieder geval iedereen tot 18 jaar met veiligheidshelm te laten rijden, of het nou engels of western is...
) als westernruiter wilt halen MAG je geen cap op, dan MOET je met een hoed rijden, dat snap ik dus niet eigenlijk....
Ik wordt weleens raar aangekeken (in het bos, op de rijvereniging).maar ach! 

) cap misschien? 
....
, maar bij ons is het simpelweg verplicht! En bij die andere stal nog niet, maar dat zou geloof ik per oktober wel zo zijn!
!
Citaat:Die gebroken ribben waar iemand het over had waren er met cap op ook geweest.
Ik ken iemand die in zen gezicht geslagen is,hij had een cap op maarja die zit niet op je gezicht he.Moeten we nu ook bodyprotectors en stalen neuzen in onze laarzen dragen?

Wij zijn western gaan rijden met de BNers omdat quarterhorses vriendelijke rustige dieren zijn. In een western zadel voel je je sneller op je gemak. Je donderstraalt niet zo snel van een paard af als in een "gewoon" zadel. Je hebt veel meer houvast. De twee paarden Coppers en Hope ken ik op mijn duimpje. Dat de Bners Hope rijden en niet Coppers is een zeer bewuste keus. Ik heb me aangepast aan de gast. Degene die konden rijden heb ik laten rijden bij de andere zijn we alleen maar gaan stappen. Tatum Dagelet was zo bang dat ik naast haar ben blijven lopen en Carry Slee heeft maar drie stappen gezet. De veiligheid van mijn gast stond boven aan het lijstje. Als presentatrice moet je je alleen maar concentreren op het presenteren. Voor mij gaat dat niet op, ik ben constant bezig met de veiligheid van mijn gast. Uiteraard kan je ook van een westernpaardje vallen en je nek breken. Maar reken maar dat ik voorzichtig ben met mijn gast. De keuze voor western was niet moeilijk, want ik rij zelf al 10 jaar western. Dat daarbij niet verplicht een cap gedragen hoeft te worden was alleen maar mooi mee genomen. Gek dat ik niet eerlijk mag zeggen dat dat voor mijn gast wel zo prettig is. Als meer dan 500.000 mensen naar je zitten te kijken en je mag kiezen tussen wel of niet met een cap rijden, wat zou jij dan kiezen?