Wat is jouw "ultieme paardengevoel" en hoe bereik je dit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynk_

Re: Wat is jouw "ultieme paardengevoel" en hoe bereik je dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:25

Ik heb dat als ik dan op de pony zit en hij galopeert over de
weide met me dan heb ikde ultieme paarden gevoel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:04

Helemaal alleen met het paard... Rust en ruimte om me heen...
Ik ga regelmatig zonder zadel en bitloos het land in. Helemaal naar achteren de polder in. Niemand die ons stoort, helemaal met zn tweetjes. En dan achterin een tijd staan. Gewoon staan. Om je heen kijken, luistered naar de weidevogels, de natuur... Samen....
DAT is mijn ultieme gevoel... MIJN ultieme paardenmoment die ik gelukkig regelmatig mag genieten.

Heeel in de vroegte met je paard het bos in gaan lijkt me ook heerlijk...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:44

Hmmm Ik heb 2 momenten waarbij ik me echt helemaal verbonden voel

In de winter, als het heel koud is, helemaal dik ingepakt en in het donker (want dat is het 's avonds als ik ga rijden) samen achter over de stouwe (zandpad langs een kanaal) stappen. Dan zijn we echt helemaal alleen, alles is doodsstil en wij zijn de enige 2 op de hele wereld.

En zomers met mijn korte broek en met blote boeten, zonder zadel en een lang teugeltje een blokje om gaan. Veel te warm om écht iets actiefs te ondernemen maar wel lekker samen genieten van de zon en stiekum zingen als er niemand in de buurt is.

En dan nog:
- wat versta je onder de juiste methode om tot je einddoel te komen?
Een vriendelijke manier om SAMEN te komen waar we willen (nou ja waar ik wil zijn, ik denk niet dat een paard de emotie 'ambitie' kent) maar het wel samen bereiken, harmonisch en met plezier.

- wat is je einddoel?
Weet ik nog niet, we zijn onderweg. Ik weet niet waarheen. Er zijn geen sport ambities. Wel ben ik bezig om onze communicatie te verfijnen.

- wat zie je bij anderen dat je stoort?
Het moet allemaal snel, snel, snel. Er is geen geduld, weinig communicatie. Het paard is het middel om bij het doel te komen.

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:05

[quote="hophop"]
soms staan de tranen dan in mijn ogen zo gelukkig ben ik dan met hem. ik voel me dan bevoorrecht dat ik hem heb dat ik uberhaupt een paard voor mezelf heb. Ik kan me nog zo goed de tijd herinneren dat ik dat zo graag wilde.

Niks aan toe te voegen,...
ok, behalve dan dat ik zijn vertrouwen heb gewonnen, daar heel veel moeite voor heb moeten doen, maar het toch gelukt is, alleen daardoor al voel ik me heel speciaal. Dat uit zich in de hele omgang en als ik met hem bezig ben (maakt niet uit wat we doen) ben ik alles om me heen even vergeten. Ja Pling

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:51

mijn ultieme paardengevoel was echt toen ik een jaar of 11 was, ik verzorgde een minishetje en die kwam binnen als 2-jarige, had alleen op het land gestaan, was geen mensen gewend. toen heb ik dagen op de rand van haar voerbak doorgebracht en uiteindelijk begon ze me te vertrouwen, tot zelfs in die mate dat ze alleen hinnikte als ik binnen kwam en dat ik degene was die haar bij dekkingen moest vasthouden... helaas is ze toen verkocht en op dat moment besloot ik dat ik wel klaar was daar op stal, de andere paardjes interesseerden met niet veel en de eigenaar heeft me niet eens verteld dat mn paardje opgehaald zou worden, überhaupt niet dat ze te koop stond...
maar met dat paardje heb ik wel gevoeld wat echt samenzijn met een paardje is...

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:07

Mijn ultieme paardengevoel is:

Samen met mijn vriendin naar het bos, relaxed wat stappen en draven aan de lange teugel en af en toe een goeie snelle galop ertussen. Dat vind ik heel fijn om te doen maar mn paard ook, en dat vind ik ook heel fijn als ik zie dat ze helemaal opleeft dan Ja
Met mn heerlijk zittende barefoot en hoofdstel (al zou ik heel graag bitloos willen gaan rijden)
Bakrijden/lessen is nooit zo mijn ding geweest en ook niet van mn paard(en).
Sja mijn doel... dat ik en mijn paard gelukkig zijn en dat zijn we ook als we in het bos zijn (we vinden strand trouwens ook heel erg leuk, maar dat is jammer genoeg erg ver)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:56

Mijn ultieme paardengevoel is toch wel wanneer we alleen dressuren in de bak. Dressuur is toch wel mijn passie, en gelukkig vind Furie het ook erg leuk en pikt alles heel snel op. Wij rijden bij de buren, deze wonen afgelegen en zijn overdag bijna nooit thuis. Niemand die ons ziet, geen auto's oid, stilte, beide geconcentreerd. Wanneer ze helemaal ontspannen is en helemaal los laat in haar lijfje. Dan zijn we echt 1, en daar hebben we lang voor moeten werken. Ja

Maar daarnaast het knuffelen en zij haar hoofd op mijn schouder legt. Als ik dan zachtjes tegen der praat begint ze zo heel diep te zuchten, alsof ze zoveel dingen wil zeggen... Echt heerlijk Lovers

Ook een lange buitenrit met z'n 2en kan ik erg van genieten, dan vooral in de zomer. In de winter is ze door het weer meestal te druk waardoor het niet echt relaxt buitenrijden is.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:26

mijn ultieme paardengevoel is als mijn verzorgpaard ontspannen is en dan maakt het me niet uit wanneer.