meningsverschil met verzorgsters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Re: meningsverschil met verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:55

Ik zou ze een laatste waarschuwing geven, luisteren ze daar niet naar?
Wegsturen die handel Tong uitsteken

groetjes

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:03

tja ik zou eerst met ze praten. ze zitten op een leeftijd dat ze het wel kunnen begrijpen.

en ik ben het eens met 1 keer goed straffen dan 100 x het halve werk. je kunt ze ook gerust zeggen dat wat in boekjes staat er leuk is maar dat je vaak wel de basis dingen goed moet kunnen doen..

en ik zat in mijn vakanties ook altijd op de manege of bij mijn verzorgpony/ paarden.. en dan vooral stallen uitmesten enzo..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:56

14/15 is geen kleuter meer, die weet echt wel wat ze opschrijft en dat je je aan bepaalde afspraken dient te houden als je andermans paarden verzorgd. Als je er verder nou super tevreden over zou zijn, en je weet dat ze goed voor je pony's zijn en het veel voor ze betekent, dan had het bij mij een ander verhaal geweest. Die indruk krijg ik echter niet uit je verhaal, en ik zou dus een gesprek met ze aanknopen waarin ik ze heel duidelijk zou maken dat ik van dat soort dingen niet gediend ben. Aan de hand van hun reactie kunnen ze opzouten of onder voorwaarde blijven.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:43

Concorde schreef:
14/15 is geen kleuter meer, die weet echt wel wat ze opschrijft en dat je je aan bepaalde afspraken dient te houden als je andermans paarden verzorgd. Als je er verder nou super tevreden over zou zijn, en je weet dat ze goed voor je pony's zijn en het veel voor ze betekent, dan had het bij mij een ander verhaal geweest. Die indruk krijg ik echter niet uit je verhaal, en ik zou dus een gesprek met ze aanknopen waarin ik ze heel duidelijk zou maken dat ik van dat soort dingen niet gediend ben. Aan de hand van hun reactie kunnen ze opzouten of onder voorwaarde blijven.

hier sluit ik me helemaal bij aan. lees in de rest van het topci dat je het zelf ook al een beetje heel erg gehad hebt met beide meiden. misschien is dan toch de oplossing wegsturen. ik vind het wel erg goed dat je duidelijk aangeeft waarom het niet werkt met de meiden, dit kan je dan zelf ook aangeven bij hen.

toch zou ik willen benadrukken bij de meiden dat het niet de bedoeling is dat ze topic's op bokt zetten met deze reacties van hen over de pony's. en kijk alsjebieft uit met vrijheidsdressuur, vooral als het niet helemaal correct wordt aangeleerd. mn 'oude' verzorgpaard had er een handje van om overal te gaan stijgeren op de meest onhandige momenten. heeft veel gevaarlijke situaties opgeleverd.

succes Lachen

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:12

Wij hebben dit ook gehad met de meiden die onze shetlanders verzorgen.
Wij zijn daar nu mee gestopt en ze mogen alleen nog poetsen en voor de deur grazen zodat wij ze in de gaten kunnen houden.
Ze mogen nog wel met ons mee rijden als wij ook gaan rijden en voor de rest geen polonaise meer aan hun lijf.

Het zijn tenslotte wel jouw ponies en daar heb jij alle zeggenschap over en vinden ze dit niet leuk dan gaan ze toch lekker weg.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:14

ik zou als ik jou was gewoon even met ze gaan praten en duidelijk maken wat jij wel en niet wil en als ze zich er dan nog niet aan houden gewoon wegsturen
het zijn toch jou pony's dan moeten ze maar doen wat jij wil en anders blijven ze maar weg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:03

Ik zou die meiden héél duidelijk maken dat jij niet wilt dat er dergelijke topics over je verschijnen op bokt. Als jij nee zegt tegen een join up, dan moet dat nee zijn en blijven, en daar hebben ze naar te luisteren. VD kan weinig kwaad, als je van te voren afspraken maakt over welke kunstjes op valk commando, en wat je absoluut niet wilt hebben. Maar als jij het helemaal niet wilt hebben, dan hebben ze ook dat te respecteren.

Ik zou niet alleen met hun gaan praten, maar ook emt hun ouders erbij, zodat jij duidelijk kan maken wat je wel en niet wilt hebben, en dat de ouders niet boos op jou worden als je ze toch wegstuurt..