Het is heel slecht met Imatador

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 01:06

Jeetje, Suzanne, wat een ellende allemaal.

Hopelijk komt het weer goed bij Imi en gaat ook op andere gebieden 'de zon weer schijnen'. Jullie hebben je portie wel gehad.

Heel veel sterkte en het beste voor je hele gezin incl. de paarden.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 08:03

Ben nu al vreselijk aan het duimen voor Imi!
En heb wat ontstekingen betreft goede ervaringen met zowel knoflook als appelazijn door het eten doen...
Maar dat krijgt-ie waarschijnlijk al, iets dergelijks?

Heel veel sterkte en geef niet op! Kusje

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 08:15

Ik kan me alleen maar bij de vorige reacties aansluiten, heel veel sterkte.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 08:26

Zwaar K.. voor je Suzanne. Geef de moed niet op, soms zit het ook mee!!
Als je er zo snel bij was, was het kraakbeen en bot nog niet betrokken in het ontstekingsproces? Dat zou in ieder geval gunstig zijn! Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 08:57

jemig, dtot kon je er ook nog wel bij hebben. Arme Imi, echt klote zeg. Heel veel sterkte!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 08:59

Kraakbeen konden ze nog niet zien, en het gewricht was verder nog puntgaaf. Sterker nog, met zijn 18 jaar en dressuurcariere hadden we wel wat slijtage verwacht, maar niks!!!
De veeartsen zeiden ook dat we er op zich snel bij waren en dat het echt in zijn voordeel is. Maar het hoefgewricht is een rotgewricht om dit soort dingen aan te krijgen: met spoelen bij een knie spoel je alles rond, maar aan een hoefgewricht zitten hoefzakjes waar dus restjes kunnen blijven zitten. En dus weer bacterien!!!
Ik geloof zelf ook in Imi, maar soms kun je aan het noodlot niets veranderen. Laten we hopen dat wij dat wel kunnen......
Bedankt voor jullie lieve reacties....

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 09:51

Gatsie wat ontzettend naar!
Ik zal voor je duimen dat de behandeling goed verloopt.

Heb het ooit ook eens meegemaakt met een 3 jarige hengst, hij was in het hekwerk gelopen en een spijker had zijn knie doorboord. En tot overmaat van ramp was er ook nog een stukje afgebroken in de knie. Een ernstig letsel, ook al is de knie een gewricht wat makkelijker behandelbaar is. De kliniek had weinig hoop, maar het dier is volledig hersteld. De wonderen zijn de wereld nooit uit, en je hebt een sterk paardje voor zijn leeftijd!
Sterkte!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:04

Pfff...wat erg zeg! Maar als hij zoveel heeft doorstaan gaat hem dit ook vast lukken. Vast en zeker Lachen

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:07

Zo suus... Of je nog even niet genoeg te voorduren hebt.... Wat erg zeg voor Im en voor jou! Ik hoop echt dat de behandeling goed gaat.... Echt zwaar kl0te

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:39

Hier nog iemand die duimt voor je (en voor Imi)!!!!!!
Veel sterkte he!!!!!!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:57

Jee, daar word ik toch even stil van. Mijn paard is ook ooit op iets scherps gestapt, bandage erom en we konden toch door rijden, hij kreeg daardoor een dikke peesontsteking waarbij hij door het oog van de naald is gegaan. Zijn huid is geblisterd, maar *op blote knietjes* de pees was niet beschadigd. Dat was ontzettend veel geluk hebben, hoewel ik het me destijds helemaal niet zo realiseerde.
Dit valt wel in de catagorie behoorlijke pech. Ik hoop heel hard voor je dat Imi 'gewoon' herstelt!
Geef hem maar een dikke knuffel, en ook eentje voor jezelf!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 11:36

We gaan zometeen naar hem toe, met een grote bak slobber, idd met appelazijn/knoflook....
Ik heb Rodinde al gebeld, maar die kan nu nog niks doen...hij staat goed waar hij staat, zij moeten alles doen om de ontsteking te voorkomen en dat moet dus door spoelen, spoelen, spoelen en bergen antibiotica.
Heb net zijn veearts gesproken: die lieverd van een Imi laat het spoelen gewoon staand, zonder narcose (wel plaatselijk verdoofd) toe!!!! Daar moest ik wel even flink van huilen, arm dier en dan zo sterk. Verder is het afwachten, het is iig nog niet slechter geworden en dat is op dit moment al heel wat. Hij is braaf en rustig op stal....sinds ze de merrie die ernaast stond uit het zicht hebben gezet, want eerst stond ie gewoon te piafferen op stal. Hij heeft nu een schuur voor zich alleen, hij staat appart van de andere paarden, om hem zo rustig mogelijk te houden.
Enige nadeel van staand spoelen is dat er druk op het gewricht komt, waardoor ze niet zeker weten of ze alle hoekjes bereiken.
Bij de laatste spoeling komt nog een megashot antibiotica recht in het gewricht.
Ik heb idd gehoord dat bij kniegewrichten nog wel resultaat wordt geboekt. Een hoefgewricht is helaas gecompliceerder doordat er gewrichtszakjes achter zitten. Toch vertrouw ik op mijn paardje, en als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer en moet ik de beste keuze voor hem maken.....dat lijkt bijna onmenselijk, maar je moet eerlijk blijven naar je paard. Al liep ie nog op 1 been dan wil ik hem nog bij me houden, maar dat zou niet eerlijk zijn. Het moeilijke is wel dat hij zo ontzettend vrolijk is, hij geeft iig op dit moment niet op. Lovers Het is ook een kanjer!

Liefs Suzanne

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 12:16

Sterkte meid en ik hoop dat zijn geweldige karakter mee helpt....
Geef hem maar een kroel namens mij.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 12:21

Jeetje, wat een verschrikkelijk bericht! Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat die 10 % voldoende zal zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:22

Gatsie
Idd een heel verschrikkelijk bericht.
Veel sterkte voor je paard.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:40

o wat erg joh heel veeel sterkte en hopen dat hij beter word

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:43

Het is idd ontzettend moeilijk om afscheid te nemen en om toch positief te zijn. Het is wel beter om de beslissing te nemen als hij nog lol in het leven heeft ondanks alles, daar hou je echt een hele goeie herinnering aan over, dat is zó waardevol. Ik zou het precies zo overdoen, een paard dat zelf al opgeeft is zo ontzettend naar.
Ik hoop echt van harte dat hij beter wordt, want dat is natuurlijk nog altijd het beste wat er is!
Nogmaals veel sterkte!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 14:06

Sterkte deze periode. Denk nu a;vast na over alle mogelijke scenarios en wat jij zou willen. Als je straks keuzes moet maken is het moeilijker. heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 14:31

Wat een vervelend nieuws, ik hoop voor je dat hij toch geneest.
Het zit je ook echt niet mee, heb je in die andere zaak al wel goed nieuws gehad?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:52

Wat verschrikkelijk zeg.
Heel veel sterkte, ik zal duimen dat je paard bij die 10 - 30 % zit.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 16:23

Jeetje Suzanne, wat rot voor jullie en Imatador!!!
Ik wens je heel veel sterkte, in deze moeilijke tijd!!!(Ik weet wat je doormaakt!!!)Ik hoop echt dat het goedkomt!!!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 16:47

We zijn net bij hem geweest, hij staat nu helemaal alleen. Heeft wel een klein raampje om naar buiten te kijken en ziet heeeeeeel in de verte een paard, dus hij staat continu naar buiten te koekeloeren, hoofd hoog, oortjes erop, oogjes helder: op en top hengst.
Er was verder niemand, we konden niks vragen, maar hij zag er wel goed uit. Hij bewoog ook een stuk beter, maar het kan ook zijn dat zijn voet nog verdoofd was natuurlijk. Ik zag dat ie slecht gegeten had, maar de slobber ging rap naar binnen. Iets in mij zegt gewoon dat ie het redt, ik ben alleen zo bang dat dat gewoon een soort zelfbescherming is.
Het is nu zo stil op stal. Marillion was gisteravond helemaal van slag, liep maar heen en weer en ging uiteindelijk op rust staan tegen de muur van Phoebe's stal aan: hij staat normaal altijd neus aan neus met Iem.
Vanmorgen pakte ik automatisch ook voor Iem voer. We duimen maar door....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 17:31

Wat ontzettend kl*te zeg!!
Ik duim echt voor je, heel veel sterkte.
Ik hoop dat dat mooie beest zich erdoor heen slaat.

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:50

Ik zal ook voor je duimen en hopen dat dit helpt ,en sterkte, iets anders kan ik niet zeggen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:26

Heel veel sterkte.
En maar hopen dat ie zich hier doorheen slaat. Er is nog kans dat ie het haalt, en nnu maar hopen dat die kans groot genoeg blijkt te zijn.