hoe zijn jullie begonnen met de paarden verslaving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:57

Ik ging vroeger vaak naar Pony park slagharen...ging zo vaak mogelijk mee met vriendinnetjes naar de manege...ik mocht rijden maar we hadde toen geen auto dus moest ik op de fiets en in de winter was dat niks...toen kwam ik erachter dat hier een laantje vol was met paarden en Gaby woonde heel dichtbij en heb ik haar gevraagd of ze me les wou geven....en nu rij ik dus alweer 5 jaar en verzorg ik dus Marilyn en tegenwoordig ook Lex

spofreloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:22

ik was altijd al gek van paarden en op mijn 7e kreeg ik mijn eerste verzorgpony
later ben ik bij een manege gaan rijden en toen kreeg ik eerst spotty om te verzorgen en later toen spot verkocht was ging ik loes en freke verzorgen
en daar heb ik gisteren met misty en nog een paar anderen een buiten rit mee gemaakt

groetjes jellisa

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:45

ik was 12,we gingen verhuizen
en me ouders kochten een huis met land erbij.
me vader was al gek van paarden dus er kwam een stal
met een fries erin
we hebben er nu een stuk of 17
maar ik rij de laatste tijd weinig eigelijk nooit
toch maar weer eens mee gaan beginne Lachen

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:02

Toen ik een jaar of 10 was ging ik regelmatig mee naar verzorgpony's en de manegelessen van een vriendin. Zo werd ik ook "besmet". Eerst was ik erg bang. Maar das in de loop der tijd gelukkig veranderd.
Toen ik mijn vaste huurpony kreeg, kreeg ik er meer vertrouwen in. En nu rijd ik M1 dressuur. Dus misschien word het nog wat.
Het is gewoon een geweldige hobby!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:21

Mijn oom heeft veel paarden en toen ik een jaar of 6 was wou ik op voltige. Maar dat mocht niet ik moest mijn zwemdiploma halen. Dus ik gelijk naar het zwembad en op zwemles en nog die zomer zat ik ook op voltige en dat het ik tot mijn 16de gedaan en heb nu sinds kort een eigen haflinger

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:29

mijn zus zat op paardrijden en ik ging weleens mee. we waren ook een keer samen gegaan (zij met de pony aan de hand en ik erop Tong uitsteken ) maargoed. ik wou dat dus ook graag want het leek me heel leuk! maar ik ben toen wel op een andere manege gegaan omdat die dichter bij was. en nu zit ik nog steeds op diue manege na 5 jaar en ik rij bijna elke dag op mijn verzorgpony..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:22

Paardjes vond ik altijd al leuk, maar begon pas echt te komen toen ik een rondje had gestapt op een paard in Ahoy Haha! . 3 of 4 jaartjes leter mocht ik op paardrijden, samen met mijn vriendin.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 23:03

Als klein meisje moest de hond al dienst doen als paard.
Toen ik drie was mocht ik voor het eerst op onze shet/ijslander zitten.
Toen is het mis gegaan....totaal paarden verslaafd.
Mijn opa was altijd smid geweest en had ook nog drie shetten en twee hackneys.
Op zaterdag mochten we dan altijd rijden.
Lekker zonder zadel door de wei heen draven,heerlijk was dat.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:59

Mijn opa fokte paarden en had er meestal zo'n stuk of 6 op stal staan. Als klein meisje van 2 jaar zat ik al tussen de paardenkoppen op het hooi Pling En altijd mee naar achteren om de paarden te voeren. Op mijn 4de zat ik al op een shetlander van een plaatselijke boer Vingers aflikken en op mijn 6de ging ik echt op paardrijles op een manege Vingers aflikken. Op mijn 11de kreeg ik mijn eerste eigen pony en daarna ben ik gewoon blijven rijden.. Zo is het bij mij gegaan Lachen

Neeltje

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:02

Ja, mijn grote zus reed en ik kon natuurlijk niet thuis blijven als zij les had. Ik ging vaak mee (mijn ouders vonden me toen nog te jong voor les)
en mocht ook wel gauw eens uitstappen en kreeg wat lesjes. En ja, toen die beruchte dag dat ik telefoon kreeg. Ik was de week er op jarig en de vrouw aan de telefoon vertelde dat ik de volgende week mijn eerst les kon krijgen op het FPC. Wist ik veel dat mijn ouders dat stiekum voor mijn les hadden geregeld. Toen is het begonnen, en het houdt nooit weer op.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:11

bij mij is het er met een paplepel ingegoten... Mijn vader heeft altijd ponys hegad mijn opa ook de vader van mijn opa... En ga zo maar door. Ben dus met het paardenvirus geboren. Ik zat eerder op een pony als dat ik kon lopen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:14

Bij mij zit het leukste verhaal denk ik wel: m'n eerste ritje op een pony was op hengstenhouderij Post (Ritta hoeve) ik vond het vreselijk. We speelden altijd op de hooizolder en dan gingen we met van die lange stokken met touw eraan tegen de paarden tikken, die reageerden zo mooi (wisten wij veel dat het longeerzwepen waren en dat we die paarden lieten schrikken). Daarna ben ik nog een keer de sloot ingesprongen toen ik aan het vissen was en er stonden opeens 2 paardne achter me. Ik kon zwemmen, die paardne waren eng, dus het water maar in, daar konden de paarde nniet bij.
Vervolgens verhuisd en ik werd bij 2 meiden gezet en die.........redne paard. Ik kon dat natuurlijk ook wel (dacht ik en zei ik) dus ik mee en op een pony. Zij meerennen en ik in galop. Het was 'mode' om een verzorgpony te hebben, dus ik zocht er ook 1. Heb er verschillende gehad, uiteindelijk 1 waar ik op mocht rijden. Van m'n ouders mocht ik toen na lang zeuren 10 lessen. Na 9 lessen gestopt op die rotmanege, ik liep er de 9e les een hooivork om en alle lessers voor mij zijn toen van het paard afgevallen omdat ze schrokken. Ik kreeg de schuld en dat vergeet ik dus nooit meer. Als 9 jarige ofzo en dan dus op je kop krijgen voor onhandigheid wat iedereen kan overkomen.
Het gevolg was dat anderen vonden dat ik niet kon rijden. M'n ouders waren nog anti-paard. Ik dus nog meer verzorgpony's gehad, uiteindelijk een 3-jarige NRPS-er (germie) en een 4-jarige NF. Ik moest ze inrijden, dat gedaan (met veel moeite, Germie heeft mij dus 3 maanden gekost om haar te laten stappen, en als de eigenaar stond te kijken liep ze braaf, maar bij mij alleen dus niet.........hoe zou dat toch komen?)
Van het 1 kwam het ander....een fokker/handelaar die elk jaar andere pony's had, maar Germie bleef. Helaas is Germie verongelukt: ik was erbij, heb gezien hoe ze doodbloedde en heb haar in de destructiewagen gehesen zien worden. Toen ik een jaar of 21 was heb ik voor het eerst weer lesgenomen, wilde m'n ruiterbewijs halen. Toen bleek dat ik niet veel verkeerd had aangeleerd, maar verder dan wat besiswerk was ik niet gekomen.
Nu les ik nog steeds, rij nog steeds bij deze mensen die Germie ooit hadden en rij dus een paar kwpn-ers
Al met al kom ik dus al meer dan 12/13 jaar bij dezelfde mensen. Haha! Haha!
Ik denk niet dat iemand ook kan zeggen Haha!