Fitzroy schreef:Waarschijnlijk ben ik dan voor velen onder jullie toch te realistisch.
Ik denk altijd maar zo, een paard hecht zich echt niet aan mensen, het blijven dieren, en als ze van hun natje en droogje voorzien worden, hebben ze het al gauw naar hun zin.
Ik denk dat ik een paard heb wat ook het tegendeel kan bewijzen. Zelfs nu hij Z2 loopt en je dus kunt spreken van een doorgereden paard, wil hij niemand anders op zijn rug hebben dan mij. Wat dat betrefd is het een hele rare.
Maar toen een evt verkoop speelde wist ik dat nog niet, en speelde dat dus ook niet. Het ging er niet om of het paard gelukkig zou kunnen zijn zonder mij, maar of ik gelukkig kon zijn zonder dit paard! En ik heb toen voor dit paard gekozen. Niet omdat ik bang was dat hij het anders slecht zou krijgen, daar was helemaal geen sprake van, hij zou prima terecht gekomen zijn.
En kijk ik er anders tegenaan omdat het niet mijn eerste paard is? Jazeker, juist doordat ik nogal wat heb meegemaakt met mijn vorige paarden waardeer ik deze des te meer. Als het mijn eerste paard was, dacht ik mischien wel dat het allemaal maar normaal was, en dat ik dat bij ieder paard zou kunnen vinden. Ik weet nu dat dat niet zo is.