probleeeem.. wat moet ik doen.. Please help me!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Denisjj

Re: probleeeem.. wat moet ik doen.. Please help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:30

hoi!!
allereerst je moet doen wat je zelf het leukste vind!

voordelen bij de manege:
-het zijn aardige mensen
-Het is gezellig

voordelen andere:
-het betaald goed
-het is leuk!
-Je krijgt een hele mooie kans! daar zijn veel mensen jarloers op!!!
-Het kan daar ook erg gezellig zijn

Je ziet het al de 2e optie heeft meer voordelen! als ik jou was zou ik ert een proefweek daar gaan lopen en dan kijken hoe je het vond of je het leuk vond enz.
Over de manege hoef je je geen zorgen over te maken vind ik want jij bent niet verantwoordelijk voor alle gevolgen.

Groetjes DEnise

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:31

Je bent bang dat je een loyaliteits issue veroorzaakt... Maar je wordt wel onderbetaald! 6 euro voor een buitenrit is wel heel weinig, zeker als je de verantwoording en de rest van het werk meetelt! Je hebt nu dus 24 euro per weekend! Als vakkenvuller heb je nog meer. En je moet er wel 2 volle dagen voor werken!

Dus denk nu eens aan jezelf ipv aan de manege!
Groomen bij wedstrijdpaarden en het dubbele verdienen!

Misschien valt het tegen, maar als je het nooit probeert dan zal je het ook nooit weten.

En als de manege jou wil houden moeten ze eens een fatsoenlijk loon betalen!

Denisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:35

amondi schreef:
Je bent bang dat je een loyaliteits issue veroorzaakt... Maar je wordt wel onderbetaald! 6 euro voor een buitenrit is wel heel weinig, zeker als je de verantwoording en de rest van het werk meetelt! Je hebt nu dus 24 euro per weekend! Als vakkenvuller heb je nog meer. En je moet er wel 2 volle dagen voor werken!

Misschien valt het tegen, maar als je het nooit probeert dan zal je het ook nooit weten.

HELEMAAL MEE EENS!!

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:39

ik zou even overleggen met je "oude werkplek" wat hun
ervan zouden vinden als je weg zou gaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:47

Als eerste sluit ik me aan bij bovenstaande reacties.

Verder is het wat je zelf wil, zie je het als bijbaantje en wil je later iets totaal anders gaan doen, of wil je door in de paarden?
Zie je het alleen als bijbaantje en wil je niet door in de paarden en liever niet weg op je oude werkplek, zou ik lekker daarblijven. groomen is best zwaar werk en je bent vaak lange dagen bezig. De vraag is of je dat ieder weekend wil...
Wil je later de paarden in, is dit een mooie kans om kennis te maken met een totaal andere kant van de paardenwereld dan de manegde. Je doet ervaring op in het wedstrijdgebeuren als groom en leert ontzettend veel. bovendien leer je weer allemaal nieuwe mensen kennen en kan je zo een 'beetje netwerken' in de paardenwereld. Zo kan je tegelijkertijd zien of het wat voor je is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:03

Los van het feit dat je je een beetje schuldig voelt als je stopt met het begeleiden van die buitenritten. Wat lijkt je leuker, optie 1 of 2? Haha!

Die moet je dus gewoon gaan doen Lachen Je bent de mensen van waar je nu buitenruitten begeleidt niets verschuldigd. Geen afspraken/ contract/ belofte dat je breekt want dat is er niet begrijp ik. Je hoeft je niet schuldig te voelen als jij gewoon gaat doen wat je leuk lijkt.

Kies wat je zelf wil en het leukste vindt. Als je twijfelt, de centen goed kan gebruiken en toe bent aan een nieuwe stap? Dan heb ik niets anders te zeggen als: Ga ervoor Lachen

Als de enige drempel is, dat je de mensen van je oude ´werk´ niet durft te vertellen dat je wat anders hebt gevonden? Trek de stoute schoenen aan en ga er gewoon voor. Dat is namelijk geen gegronde reden.

Is de drempel dat je eigenlijk gewoon niet wegwilt bij wat je nu doet, omdat je het daar veels te leuk vindt? Tja, dan moet je daar blijven en de lage vergoeding voor lief nemen (of verhoging vragen).

Helaas helaas, eigenlijk is er niemand anders op bokt behalve jij die dit in jouw geval kan beslissen. Succes!

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:22

Nou ten eerste: ik heb het idee dat je bij de 2e optie meer leert, (ik zou het trouwens zelf ook heel leuk vinden) is het een aardige mevrouw?? dat is natuurlijk ook heel belangrijk. En probeer anders idd met die manege waar je nu werkt te overleggen, en help met het zoeken naar iemand die jou kan vervangen. meer kan ik er eigenlijk ook niet van zeggen, ik weet dat je het banketstaaf vind voor die andere manege en het klikt egoistisch maar denk ook een beetje aan jezelf, je kunt daar toch niet eeuwig blijven werken!!?? Knipoog Knipoog

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:24

amondi schreef:

hier ben ik het dusvolkomen mee eens Knipoog en luister naar jezelf wat je zelf leuk vind, 6 euro per buitenrit,,dat is echt heel weinig hoor Knipoog Haha! , Daar heeft die manege dikke winst mee, ik zou er echt aan denken wat je zelf het leukst lijkt.. en van baantje 2 leer je natuurlijk veel meer Knipoog

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:04

bedankt voor jullie tips allemaal!

Ik heb dus gekozen..
ennn... het is een beetje van beiden geworden! Clown Vork

Ik ga één dag in het weekend groomen, en de andere dag heb ik dan vrij en kan ik naar mijn vriend of even naar de manege.. Wat ik wil! Hoe fijn is dit... Haha! Koe

Bedankt nogmaals, en hier kan dus nu n slotje op!