Bokkers die aan vrijwilligerswerk doen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Bokkers die aan vrijwilligerswerk doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:36

Ik doe ook vrijwilligerswerk.. Maar niet in de paardenbranche..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:21

Ben vrijwilliger bij Monty Roberts als hij in Nederland/Belgie is (verkoop van de spullen) en 5 dagen tijdens Concours Hippique Eindhoven als parcourshulp.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:24

Ik werk elke woensdag op een manege voor gehandicapten (Lis Hartel). Na de tijd, rij ik ook. Ik ben slechtziend, vandaar dat ik daar rijdt, maar we galoperen enzo wel gewoon. Maar de lessen in de middag zijn staplessen, en ook 2 lessen waar ze wel draven maar dan hoef ik even niet te helpen.

Vind het super leuk hoor om te doen! Lachen

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 18:25

wooww gaaf allemaal hoor!:) echt leuk wat jullie allemaal doen.
Ik vind het ook vooral leuk wat je terug krijgt van de mensen, gewoon een glimlach van iemand die niet kan praten, het idee dat ze er zoveel plezier aan hebben, daar doe je het voor!!(vind ik;))

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:28

Jaaaaa,ook ik doe vrijwilligerswerk,en echt met heel veel liefde!
Ik doe vrijwilligerswerk www.gestolenpaarden.nl
Mijn zoon heeft de website en e-mailadressen gemaakt,en we werken met een heel fijn clubje!
Neem maar eens een kijkje op de site,zou ik zeggen!
Zeer dankbaar werk!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 18:36

Neonlight schreef:
Ben vrijwilliger bij Monty Roberts als hij in Nederland/Belgie is (verkoop van de spullen) en 5 dagen tijdens Concours Hippique Eindhoven als parcourshulp.

Da's ook gaaf!!!
Ik help wel eens op wedstrijden dit jaar was dat op concours hippique in Oosterwolde schrijven, da's ook altijd wel leuk Knipoog en briefjes op halen Haha!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 18:38

lundi schreef:
Jaaaaa,ook ik doe vrijwilligerswerk,en echt met heel veel liefde!
Ik doe vrijwilligerswerk www.gestolenpaarden.nl
Mijn zoon heeft de website en e-mailadressen gemaakt,en we werken met een heel fijn clubje!
Neem maar eens een kijkje op de site,zou ik zeggen!
Zeer dankbaar werk!

Moeten jullie dan ook uitzoeken waar het paard staat en naar de mensen toe gaan enzo?
Erg goed werk, jullie hebben al best veel paarden teruggevonden Haha! Ach gut Pling

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:40

Ik ben mod, ook vrijwilligerswerk dus Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:02

Ik ben secretaris van een ruitervereniging. We organiseren vier onderlinge wedstrijden per jaar, ik regel dan de jury, inschrijvingen en startlijsten. Voor onze landelijke wedstrijd ben ik altijd (nou ja, 1 keer gedaan Haha! )erg druk met inschrijvingen, juryleden regelen, startlijsten maken, vrijwilligers regelen enzovoorts. Verder natuurlijk het aan- en afmelden van leden, startkaarten en coupons aanvragen.

Erg leuk om te doen en zou er niet voor betaald willen krijgen!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:02

IkbenMarije schreef:
Ik doe vrijwilligerswerk bij SPG Lichtenvoorde. (stichting paardrijden gehandicapten) Dit doe ik 2 keer per week. Hierbij moet je het paard verzorgen en opzadelen voordat de les begint en je moet het paard én het kind begeleiden tijdens de les. Op zaterdag begeleid ik een autistisch jochie van 5. Echt een geweldig kind, je kan aan zijn gezicht aflezen dat hij het prachtig vind, kletst je de oren van het hoofd en is helemaal gek van het paard waarop hij zit. Dat geeft mij dan ook weer een goed gevoel. Op maandag is er een les voor mensen die zelfstandig kunnen rijden. Je moet dat alleen helpen met de verzorging/opzadelen en met het opstappen en afstappen. Ik heb erg veel respect voor de mensen die alleen kunnen rijden. Je kan aan hun ook zien dat het ze goed doet!

In de les van de zaterdag rijd trouwens ook nog een jongetje dat heel spastisch is. Kan niet praten of lopen. Wanneer hij op het paard zit is hij zo vrolijk. Hij 'kraait' het uit. 1 keer ging het paard per ongeluk in draf en hij vond het maar wat mooi. Er zat een lach op zn smoel van hier tot Tokio! Dat geeft zoveel voldoening als je iemand ziet die afhankelijk is van zijn rolstoel, en op het paard helemaal los komt. *LOL*

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:58

Ik probeer de kiddo's op de club te leren hoppen en met paarden omgaan. Hartstikke leuk en je krijgt veel waardering (dwz: ze knuffelen je half dood Haha!)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:04

Ik ben secretaris en vrijwilliger bij onze wijk kinderboerderij. Erg leuk werk, dierverzorging, maar ook kinderactviteiten organiseren en wat papierwerk. Iedereen werkt er vrijwillig en we bestaan nu al 10 jaar puur op donaties. Kijk eens op de weblog, die probeer ik zo veel mogelijk bij te houden. kibogorzen.web-log.nl

Enne, we kunnen altijd nieuwe mensen gebruiken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:10

Ik heb ook een poos geleden als vrijwilleger geholpen hier in de buurt op manege Craayenburg tegenwoordig heet het Ipse en daar reden gehandicapten op het paard maar rolstoelmensen liggen in het huifbed en dat is leuk om te doen nu ik daar niet voldoende tijd meer vor had ben ik samen met mijn zoontje vrijwillergerswerk gaan doen lekker spelen bij een meisje met het downsyndroom en wij beleven hier allemaal veel plezier aan

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 18:14

Erg mooi en leuk dat er al zoveel reacties zijn gekomen. Is er mischien ook iemand die iemand weet die in Utrecht helpt bij het gehandicapten paardrijden? Daar is nl een pony heen gegaan die ik ken;) een bruin bonte Tinker

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:03

Lietjuh_: ja, bij onze manege (kijk anders is op www.lishartel.nl voor meer info) kun je eventueel vrijwillegers werk doen, maar daar staat geen donkerbruine tinker...

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:44

ik hielp ook altijd op de manege op zaterdags maar toen ik anka ging verzorgen was dat al snel over Knipoog

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:18

Okeey bedankt, ja ik heb op jullie site gekeken, jullie zijn volgens mij veel groter dan bij ons!:)