Heb een springzadel gekocht!!jullie meningen graag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:29

Het ziet er goed uit maarik zou nooit (weer) een singel met elastiek kopen. Ik had dressuursingels met elastiek (nooit drukkingen vangehad), maar dat elastiek wordt slap, en dus je singel langer. Ook is bij alle2 de singels het stiek geknapt....... Dus heb ik nu leertjes laten zetten. Van die prijs (€24) had ik bijna een nieuwe singel kunnen kopen.

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:38

Ik ken het merk zadel niet, maar het ziet er goed uit.
Over de singel heb ik eigenlijk geen mening, heb nog nooit zo'n singel gebruikt.
Op het bovenste plaatje van de beugels vind ik de beugels er nogal vreemd uit zien. Kan je ze soms bewegen, ik bedoel in andere standen zetten?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 22:19

suzan, in het eerste jaar hoef je maar 1 zadel te hebben vanaf het 2e jaar 2 zadels, aangezien ik zelf een springzadel fijner vind rijden, en dat het beter is met een springzadel te dressuuren dan met een dressuurzadel te springen heb ik een springzadel gekozen, je mag wel 2 zadel in het 1e jaar, maar om de kosten een beetje te verspreiden

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:53

goed, kwaliteitsvol zadel, heb ik gehad in veelzijdigheids.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:56

Nou, ik denk zeker niet dat de meeste zadels op de meeste paarden passen.
Als je als leek denkt van 'ja, dat zadel ligt goed', dan kan een zadelmaker (vakman) er nog wel tig dingen aan ontdekken die je paard hinderen (hoeft niet, kan).

Singel met elastiek vind ik superfijn, net als het paard van Desiree kan ik niet anders bij mijn paard. (lichte zadeldwang door een slecht passend zadel vroeger)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:47

Effe vraagje voor de rossnerzadel eigenaars: met welk merk is de kwaliteit van het leer vergelijkbaar? JC, kieffer, ik noem maar wat? Zo op de foto oogt het leer kwalitatief heel goed.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 15:10

de kwaliteit van het leer is ook erg goed vind ik zelf!
Laatst bijgewerkt door Princess op 29-08-02 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:37

Ik zou heel graag het vzh zadel van rossner amerika willen hebben, je hoort van heel veel mensen dat het een fijn zadel is, het springzadel zal wel dezelfde kwaliteit zijn. Of het lekker zit is voor iedereen verschillend, iedereen vind andere dingen fijn!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 18:31

een vriendin van mij heeft het vzh zadel van rossner amerika, een fijn zadel, je word gedwongen recht te gaan zitten, het is wel een vzh zadel maar wel vzh richting dressuur

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:31

Princess"]
[quote="Mirte schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind, is dat je recentelijk een topic neerzet over waar je een paard kunt kopen, en dat je nu al de spullen hebt Verward Of je hebt in een paar dagen tijd een paard gekocht, of je bent stom bezig. Please verduidelijk het even wat ik snap het niet.

ik begrijp je!
ik doe de opleiding paardensport op NHB Deurne, en neem dit jaar nog een schoolpaard, waarvoor ik een eigen zadel moet meebrengen en volgend jaar komt me eigen paard
[/quote]

maar heb je het zadel dan niet straks voor niets gekocht?

wel mooi hoor.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:51

Ik heb ook zo'n springzadel, het rijd lekker hoor maar slijt wel heeeeel erg hard, die zweetbladen worden heel snel lelijk onder je beugelriemen, echt zonde!!

groetjes Jolanda