Rare trekjes van je paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDon

Re: Rare trekjes van je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:20

Cheyenne wil wel is gaan liggen tijdens het rijden Scheve mond

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:55

Mijn verzorgpony staat altijd na 1 pepermuntje drie kwartier na te smakken en dr lippen af te likken. Haha!
Ziet er echt heel komisch uit. *LOL*
En altijd als ik dr hoofdstel uit doe en dr halster wil om doen heeft ze altijd de neiging om even te gaan schuren ofzo.
Zo heeft ze wel meer van die trekjes. Ja

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:57

als mijn paard iets eet dan staat hij voor het aankomende kwartier met zijn tong uit zijn mond de meeste rare bekken te trekken....na een tijdje gaat dit weer weg.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:58

Mijn oude paard ging altijd als je het zadel oplegde, door de voorbenen zakken..even uitrekken en dan bleef ze zo staan tot het zadel opwas. (ze lag dan bijna op de grond)

mijn paard nu wil nog wel is als ik voor der langs ga (onder der nek door) me tegen houden en altijd door me haar kroelen.
dan is het dus echt zo, ik bukken zei houdt me tegen en geeft me een kroel door me haar en laat me er daarna weer door.
maf dier.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:03

Als ik bij mijn verzorgpaardje 1 van de borstels of roskammen op de grond laat liggen, en ze staat niet vast, dan neemt ze die borstel tussen haar lippen en begint de grond te vegen Haha!
Staat ze met dat ding tussen haar lippen rondjes te draaien met haar hoofd... ik zal het eens moeten vastleggen op film. Ik lig steeds in een deuk als ze weer eens begint.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:08

Melody heeft altijd zijn tong tussen zijn kiezen, en dan zie je nog vaak een klein stukje aan de zijkant van zijn mond. Ook moet hij altijd in de wei mesten voordat ik hem ophaal.
Umcalsum heeft eigenlijk niet echt rare trekjes, ze gaat alleen staan plassen als ze aandacht wil Clown en duikt altijd haar halster in..

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:09

Mijn paard gaat regelmatig heel hard kreunen als ie aan het poepen is en tijdens het rollen doet hij het altijd. Ook rekt hij 's ochtends regelmatig zijn rugspieren te strekken door voorbenen gestrekt naar voren te doen en dan in zijn achterhand te gaan hangen, ook daar kreunt hij bij.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:13

Die van mij kleppert met zn lippen Tong uitsteken klinkt heel lollig.

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:18

Een manegepony,als je daar op ging rijden,en het ging net zo goed,je zat met een BIG SMILE erop,leek het net of ie het aanvoelde,hij trekt z'n hoofd naar beneden(onverwachts)en dan moest je hem een tik op z'n kont geven,ik ben bij sommige pony's altijd een sgijtertje geweest,maar het moest.
Ik deed het,gaf dus een tik,hij trok z'n hoofd weer naar beneden en trok hem gelijk weer omhoog,(dus een soort stijgeren)hij stijgerde dus,en bokte gelijk..Elke keer toen ik op hem reed,werd ik telkens banger dat ik iets in m'n rug zou krijgen of dat ik eraf zou vallen omdat er heel veel kinderen ervan af waren gevallen,hun kregen,gebroken armen,polsen,benen,of liepen een hersenschudding op.

Best gevaarlijk:P

Xxx

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:15

winoa likt overal aan,gewoon om te laten zien dat ze je leuk vind,
ze likt dan aan je broek of jas en zelfs aan je gezicht.

pepper heeft niet echt rare trekjes

_Evaakn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:20

Als mijn pony net dr bit inheeft moet ze altijd even gapen Tong uitsteken !
Naja ze wil me omkopen om niet te moeten werken Nagelbijten / Gniffelen !
En ik ken nog een paard,als je dr hoofstel indoet gaat ze flemen Vingers aflikken !

Groetjes

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:33

mijn verzorgpony als je daar het hoofdstel in hebt en je wilt de neusriem vastmaken gaat die uitgebreid een paar keer achter elkaar staan gapen Tong uitsteken
en een jaarling daar (verzorg ik ook) die rent je achterna zonder dat je haar roept ofzo als je in de wei loopt.. loop ik af en toe gewoon rondje of er nog wat in de wei ligt wat er niet hoort (ben al 2 zwepen kwijt) en dan komt ze je achterna... ga je stilstaan draai je je om en dan geeft ze je een kusje Haha! heb zelf bij haar aageleert hoe ze kusje moet geven.. maar nu doet ze het bij alles.. als ze iets verkeerds heeft gedaan of als ze je gewoon achterna loopt Haha! echt lief Tong uitsteken de laatste weet ik eigenlijk niet.. ga toch maar eens opletten Haha!

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:38

als je bij mijn pony het hoofdstel af doet houd ze haar bit vastgeklemt tussen haar voortanden, want ze wil er eerst even op sabbelen voordat ze het los laat

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:39

1 van mijn paard trekt altijd zn neus op als hij boos is en zijn oren in zn nek legt egt stom gezicht Tong uitsteken
ook klappert hij wel eens met zn onderlipje Haha!
ook als hij aan een ander paard snuffelt (bv een shetje) dan gaat hij uit het niets enorm wijverig piepen Vork net een merrie
zal hij homo zijn? Clown

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:01

More schreef:
Die van mij kleppert met zn lippen Tong uitsteken klinkt heel lollig.

Dan heeft ie lippenstift nodig Tong uitsteken

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:24

Haha, grappig dit.

Ik maak regelmatig eens een wandeling met mijn paard. Dan mag hij meestal even grazen. Wanneer de tijd voorbij is, en ik hem weer bij dat gras weg wil trekken, wordt hij boos. Dan gaat hij ook altijd met zijn lippen klepperen.

Maf paard Clown

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:25

ik heb mijn pony geleerd te gapen op commando, nou doet hij het de hele tijd, ook als ik er niet om vraag Nagelbijten / Gniffelen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:30

Mijn pony had een keer een hele groot snottebel, ging hij die oplikken. Clown
Als mijne een bit in heeft dan 'lebbert' hij, erg irritant.

De pony van mijn zusje doet altijd haar hoofd heel laag als ze het hoofdstel in heeft, net alsof mijn zusje een kind van 3 is. Tong uitsteken

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:58

Ik heb een tijdje een haf gereden. Als je zo'n bit indeed, niets aan de hand, en van het moment dat je z'n neusriem wilt vast doen gaat hij lopen smakken zodat je hem niet vast krijgt Clown

En m'n paard heeft geleerd om voetjes te geven op commando.
Als ik hem dan na het rijden een snoepje geef staat hij nog een 5 minuten met 1 hoefje omhoog omdat hij er nog één wilt . Als dat niet lukt zet hij ze neer, denkt even na en heft dan maar z'n andere voorhoef op Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:09

jackgirl schreef:
een van mijn paardjes heeft een heel raar trektje.
Altijd hij wat te eten heeft gehad of wat gedronken heeft.
Lijkt op een zuigreflex, maar dan zonder speen of uier.
heb me dierenarts er eens naar gevraagt of die toevallig wist wat het kon zijn ... en die had het nog nooit een paard zien doen.

Dat doet de mijne dus ook. Vooral na een sinaasappel of een andere vrucht die waterhoudend is. Hij heeft zn mond dan dicht, lippen stijf op elkaar en 'drinkt' of zuigt dan zn mond leeg. Ziet er komisch uit.
Als ik aan kom lopen in de wei dan blijft hij net zolang dooreten totdat ik voor zn neus sta. Stel je voor dat hij die laatste paar hapjes zou moeten missen zeg. En in zn stal als ik hem aanhaal of sta te praten voor zn deur steekt hij de hele tijd zn neus in zn voerbak, alsof ik daar net wat ingedaan heb.

De kleine heeft (nog) geen rare trekjes.
Laatst bijgewerkt door Onali op 31-12-06 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:19

IndianLady schreef:
jackgirl schreef:
een van mijn paardjes heeft een heel raar trektje.
Altijd hij wat te eten heeft gehad of wat gedronken heeft.
Lijkt op een zuigreflex, maar dan zonder speen of uier.
heb me dierenarts er eens naar gevraagt of die toevallig wist wat het kon zijn ... en die had het nog nooit een paard zien doen.

Dat doet de mijne dus ook. Vooral na een sinaasappel of een andere vrucht die waterhoudend is. Hij heeft zn mond dan dicht, lippen stijf op elkaar en 'drinkt' dan zn mond leeg. Ziet er komisch uit.

Dat doet-ie van mij ook (vooral bij sappige dingen), ik vind het heel lief...

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:22

mijn paard gaat als ze ziet dat ik haar neus of iets in haar gezicht wil afvegen met een handdoek, headbangen, ziet er heel grappig uit, en dat doet ze zolang tot k het opgeef, Vork maar daarna als ze er mee gestopt is grijp ik mijn kans Clown

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:25

en als ik haar neusriem omdoe gaat ze heel raar schudden expres met haar hoofd Clown

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:27

Paardje waar ik op rij legt altijd z'n onder lip over de ketting heen als ze tussen de twee kettingen in staan. Ze heeft namelijk een hele grote onderlip en het is een erg raar gezicht. Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:29

Oh ja Norvid moet ook altijd zn halstertouw losmaken, heel irritant.Tijdens het wandelen wil hij altijd iets in zn mond hebben, bijvoorbeeld halstertouw, mn jas, soms een zweep (na het longeren) Ach het is een paard met veel rare trekjes, maar daarom houd ik ook zoveel van hem.