Wat laten betalen(pony)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kivas

Re: Wat laten betalen(pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:26

sorayalover1 schreef:
Hmm kunnen jullie niet gewoon de beginpost lezen? Dat zou wel makkelijk zijn :S

jawel, maar als ze niets voor de stalling en weide hoeft te batelen, dan betaald ze toch alleen wat het beestje maandelijks aan voer verbruikt...
en dan zijn de overige kosten zoals smid, dierenarts etc alsnog voor haar nichtje zelf...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:26

Ja dat klopt

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:27

Ze heeft de pony dus in bruikleen?
Dan zou ik haar de kosten van voer, DA en hoefsmid laten betalen. Omdat je al zei dat ze geen huur voor de stal hoeft te betalen etc omdat de pony bij jou op stal staat vind ik dat heel redelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:30

Ikzelf heb ook gratis stalling en weide, moet alleen de rest van de kosten betalen. Staleigenaar heeft dat uitgerekend toendertijd, kwam rond de 50 euro per maand uit (stalbedekking, krachtvoer en ruwvoer). DA-kosten en hoefsmidkosten zijn uiteraard voor mij, net zoals de wormenkuren. Stal moet ik wel zelf uitmesten, alleen voeren en buiten zetten doet hij wel voor me, dat gaat toch met de grote hoop mee.

Ik zou uitrekenen wat ze kost per maand aan deze dingen, en haar dat dan laten betalen. Eventueel kun je ontwormen er bij in rekenen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:32

ze is dus van HAARZELF maar om een afspraak mag de pony niet verkocht worden.daarom komt ze dan terug naar mij ALS ze ze al weg zou doen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:33

ik zou haar 7,50 voor het voer per maand, de hoefsmid, wormenkuren en de DA laten betalen. dit is niet zo veel per maand en als ze zakgeld krijgt en een baantje heeft kan ze dit makkelijk betalen als 15 jarige.
ze wou zelf graag een pony, dan moet ze er wel goed voor zorgen en helaas kost dat ook geld. het is al super lief van jou dat ze de pony gewoon heeft gekregen!! Haha!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:34

even offtopic wil ik nog even melden dat je profiel totaal onleesbaar is Bloos

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:40

ik wil niet heel vervelend reageren, maar ik heb het vermoeden dat dit iets voor de pennybrigade is. Zowiezo is msn-taal niet toegestaan, en ik vind het hele verhaal te vaag voor woorden!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:44

Volgens mij kan jij niet lezen danamuts! Aangezien ze helemaal geen msn taal typt.. oliebol! :S

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:46

dit bedoel ik dus, er wordt meteen kinderachtig gereageerd! en het gaat alleen over die en hun...in plaats van hen. Noem eens namen, ipv die ene vriendin van die andere en die heeft....

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:47

jua danamuts ik vind jouw reactie echt niet nuttig. ik vind dat ze duidelijk heeft uitgelegd hoe de situatie is. dat jij het niet snapt zegt meer iets over jou zelf denk ik Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:48

danamuts schreef:
ik wil niet heel vervelend reageren, maar ik heb het vermoeden dat dit iets voor de pennybrigade is. Zowiezo is msn-taal niet toegestaan, en ik vind het hele verhaal te vaag voor woorden!

Nou waar staat hier in vredes naam MSN-taal??
Nergens dus!!

en wat is er dan volgens jou weer vaag aan??
OOK NIX!!!!

NOG 1X

de pony is van m'n nichtje en wil de weten wat ik aan haar kon vragen voor de pony te onderhouden. Ze heeft dr van mij gehad. En ze mag niet verkocht worden als ze de pony niet meer wil. Omdat ik die afspraak met die vorige eigenaar heb dat ze niet weggaat hier.

Snap je het nu eindelijk?

en waarom zou ik namen noemen? Nergens voor nodig lijkt me. wat boeit het of ze miep anna ofzo heet NIX!

enne zaina profiel moet nog veranderd worden.

mocht je nix van m'n verhaal geloven.
Hipstr heet ze op bokt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:52

haha oke dan kom ik nog een keertje kijken als ie veranderd is Knipoog

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:08

ik zou haar dus gewoon voor het voer laten betalen, maar zoals eerder is gezegd €7,50 per maand voer, da smid en wormenspuiten...Dan wil ik wel weten waat dat is! Ik zou haar gewoon 50 euro in de maand laten betalen. Dan zijn jouw kosten gedekt, en verder reageer ik niet meer! Kinderachtige dingen hier!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:10

7.50 voor een zak voor LEZEN! en ja het is maar een shet x ijslander dus zoveel heeft die niet nodig.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:14

iets van 20/30/40 euro per maand ?
en spullen zoals halster shabrakken enzo zelf laten kopen

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:15

Zaina schreef:
ik zou haar 7,50 voor het voer per maand, de hoefsmid, wormenkuren en de DA laten betalen. dit is niet zo veel per maand en als ze zakgeld krijgt en een baantje heeft kan ze dit makkelijk betalen als 15 jarige.
ze wou zelf graag een pony, dan moet ze er wel goed voor zorgen en helaas kost dat ook geld. het is al super lief van jou dat ze de pony gewoon heeft gekregen!! Haha!

sorayalover1 schreef:
7.50 voor een zak voor LEZEN! en ja het is maar een shet x ijslander dus zoveel heeft die niet nodig.

snap je het nu...lijkt wel of er trouwens een typfout in je profiel staat...leeftijd 17 jaar...moet dat niet 7 zijn?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:16

ik zou haar idd laten betalen voor:

* voer (zowel brok/muesli als hooi&stro verbruik)
* smid
* DA (zoals enten etc)

* mocht ze en nieuw halster/hoofdstel/dekje etc willen kopen voor de pony is dat voor haar eigen kosten, maar als de pony weer va jou word lijkt het me logisch dat de spullen of van haar blijven of overgekpcht worden door jou, die dingen heeft ze nml zelf gekocht

ff nog een tipje, zet het ff op papier en overleg het ook ff met jouw ouders & haar ouders Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:18

Ikwil niet veel zeggen maar ben jij dom??? Arabian girl heeft dit topic geopend als iemand anders dan zeg 7.50 aan voer.. Tja uhm, kweet niet hoor :S Maar Arabian girl zeg da toch niet :S OMG

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:19

danamuts ga ergens anders dom lopen banketstaaf aub

en renske_ zal het ook met haar ouders nog wel overleggen. mijne niet Haha! is niet nodig..Naja me moeder weet ervan dat ze nu van haar is enz..en dat ze evt weer terug komt.
Spullen maakt niet uit.Ze mag nu ook mijn spullen gewoon voor de pony gebruiken maar als ze iets anders wil dan koopt ze dat vast wel.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:20

Ja als de pony van JOU is en je hebt hem GEGEVEN aan je NICHTJE, dus het enige wat er nog in verband is met jou en pony is dat hij officieel van jou is.
Nou duidelijk dan toch, dan zijn alle kosten voor haar klaar.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:22

uiteraard heb je helemaal gelijk Slapen Slapen Slapen Slapen

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:23

als de pony officeel vanhaar is, lijkt t me logisch dat ze alles betaald voor hem (da, smit, halsters etc) en dan zou ik als ik jou was gewoon geen voerkosten en stalling vragen, want 10 euro per maand slaat dan ook nergens meer op.. gewoon kosten voor haar, en verder gratis stalling etc

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:26

Ik vind dat het merendeel van de kosten echt van haar kant moeten komen, zij wou hem toch hebben? nou dan moet ze het ook betalen. Misschien is het handiger dat ze per kwartaal(3 maanden) betaald. Of per 2 maand, omdat de hoefsmid ong. 1x in de 2 maand komt..
En ijzers zijn denk ik wel ehel duur, dus kan ze die harde weg niet vermijden? is er een berm misschien?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:28

Ja end aarbij, als haar ouders er niks aan mee willen betalen (teminste blijkt, anders moest ze het zelf niet) en ze kan dit amper betalen, wat als ie met koliek komt te staan? Moet ze em dan dood laten gaan?