eerste keer weer met Passion beziggeweest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 09:07

XoNo schreef:
Straffen met de stem is anders dan afleren. Als je hem met de stem straft, zal hij het ongetwijfeld nog een keer proberen, wat als je dan net niet staat op te letten?

Bij mijn Tink helpt het, hij heeft 1 x gebeten, ik heb ff EEJ!!!! WAT DOE JE NOU!!!! gezegd, en die doet et niet meer!
Maar misschien verschilt dat per paard Verward

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 10:30

XoNo schreef:
Straffen met de stem is anders dan afleren. Als je hem met de stem straft, zal hij het ongetwijfeld nog een keer proberen, wat als je dan net niet staat op te letten?
Als een paard GELEERD heeft dat een boze stem betekent 'ophouden', dan werkt dit even goed als een tik. Belangrijkste is dat je consequent bent, dus luistert hij niet naar stem dan hardere middelen tot hij stopt met het gedrag. Het ene paard zal hardlleerser zijn dan het andere, kwestie is van te blijven volhouden. Dit is een onderdeel van opvoeden : met zo weinig mogelijk hulpen of correcties een zo groot mogelijk resultaat behalen.
Zo kan je na een leerproces een paard ook perfect belonen met stem (of klicker), stemhulpen geven (vb bij longeren), dit komt ook niet voor in kudde...

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:49

Hoi Boogiegirl,
Baaaaalen zeg dat het weer ff wat minder gaat. Gaat wel weer over hoor als je consequent blijft. Dat boek 'van veulen tot rijpaard' is denk ik echt iets voor jou om te lezen. Richard Maxwel werkt ook niet door het paard te slaan, maar probeert het 'slechte' gedrag te voorkomen, dus zorgen dat hij niet meer bijt bijv., dus steeds je paardje voor zijn. Donja heeft afgelopen winter ook heel vervelende buien gehad en ik heb wel een aantal leuke dingen daaruit gehaald.
Succes met hem!
Groetjes Judith Party!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:41

Ik ben het helemaal met Shaienne eens. Ga eens NH met hem doen, zo dwing je ze respect af zonder geweld.