heb ik zo al genoeg spullen voor een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

INGEMUIS

Re: heb ik zo al genoeg spullen voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:34

Zweet/winter deken?
Lijkt me toch wel belangrijk.. En een zadel is ook altijd handig!
Weetje je zeker dat je een paard krijgt?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:46

Mensen mensen, snap nou toch eens dat de voorpret het aller leukste is! Laat haar lekker genieten van het nog eens kijken welke spullen ze allemaal al heeft als "het moment" in zicht komt! Heel begrijpelijk!
Meid, ik denk dat je al best wel wat hebt, maar zorg dat je een potje van zo'n 1000 euro over houd, om bijvoorbeeld een zadel, dekens en degelijke van te kopen, want deze kun je pas kopen als je een paard hebt/weet wat voor paard het is. En het is natuurlijk ook erg leuk om meteen flink te (kunnen) gaan shoppen als je hem/haar hebt!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:37

ik geloof dat jij al aardig wat spullen hebt... dit is altijd al handig om te hebben als je eigen paard komt. ik had ook van te voren al allemaal dingen gekocht.
pas toen mijn paard kwam heb ik een zadel en dekens gekocht. ook kom je vanzelf dingen tegen die je nog nodig hebt. ik stond in het begin bijna elke dag in de ruitersportwinkel (is ook om de hoek) dan weer voor vliegenspul dan weer voor springschoenen enzo. maar dat zijn dingen die je niet gelijk al hoeft te hebben.
en als je eenmaal een paard hebt komen er in de loop van de tijd echt wel dingen bij die nodig hebt of wilt kopen.
ik vind dat je goed bezig bent.
en mijn ouders hebben ook geen verstand van paarden, ik weet aardig wat van paarden heb ook heel veel bijrijdpaardjes gehad waar ik als enige verantwoordelijk voor was. maar je weet nooit alles en ook ik twijfel soms wel is of ik ergens wel goed aan doe.
maar er zijn altijd wel mensen om je heen op stal en anders vraag je het hier op bokt..

veel plezier met je eigen paardje alvast..!

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:11

Tjah het lijkt me ook erg belangrijk om inderdaad iets van een EHBO kist te hebben.
Of minstends betadine shampoo om kleine wondjes schoon te maken, betadine spray of acederm (in tube of in spray vorm verkrijgbaar)
Als je paard een wond heeft dan zul je toch wat bij de hand moeten hebben.
Voor de rest lijkt het me dat je al aardig wat bij elkaar hebt!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:22

paardenshampoo en wat ontsmettende dingen als betadine. miss nog iets als lijnzaadolie.. tja, het meeste heb je nu eerst wel. dekens en het zadel kunnen beter pas later aangeschaft worden. Je kan nog wat dingen voor het hoefonderhoud en leeronderhoud halen. Longeersingel met de daarbij benodigde hulpteugel is ook wel handig. Succes ermee!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:25

Wat leesvoer is altijd handig: de stalapotheek, ziektes, paardengedrag, hoe koop ik een paard, ed. EHBO-spullen idd: thermometer, betadine (acederm is niet goed, sluit de wond luchtdicht af), coldpack, noodbandage. Geen dekens, zadel of andere spullen die echt moeten passen. Het enige dat ik had toen ik mijn paard kocht was een halster en een touw en had me al zo'n 17 jaar ingelezen in het fenomeen paard en alles daarom heen, naast heel veel ervaring opgedaan te hebben met paarden van anderen...

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 08:27

oke bedankt allemaal

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:41

x_lubbet_x schreef:
heej,
wie weet nog wat spullen die handig zijn om van te voren te kopen?

Leuk hoor een eigen paard/pony (wat word het weet je dat al?) Lachen
Paar dingen wat ik zelf handig vind om te hebben:
- EHBO kist
- Rubber borstel om haren van shabrakje te halen (te koop bij de blokker)
- Waszak voor dekens en shabrakjes (als je ze zelf gaat wassen, vind je moeder wel zo aardig)
- Hoevensmeer/vet/olie
- Alle soorten borstels: Rosborstel/harde borstel/zachte borstel/hoofdborstel/hoefborstel/glans
borstel/heovenkrabber/spons/manen(trek)kammetje/kwastje
- Snoepjes (verschillende soorten om uit te proberen welke je paardje het lekkerst vind)
- Fototoestel om foto's te maken van je nieuwe paard (en die op bokt laten zien)
- Zadelzeep (ook geschikt voor rijlaarzen) en dat soort dingen
- paardenboeken over training/zelfstandig rijden/voeding/gezondheid/wedstrijden/longeren

Vergeet trouwens niet overal een bonnetje van te vragen: als iets dan niet de juiste kleur is of niet past kun je het meestal zonder problemen nog ruilen (binnen 2 weken).

(Overigens zijn hulpteugels en beenbeschermers lang niet altijd noodzakelijk voor elk paard, is wel leuk in een setje, maar hou je er rekening mee dat ze niet altijd goed zijn voor je nieuw te verwerven aanwinst)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:05

Er zijn al wat dingen genoemd.. Zweetdeken.. winterdeken, goede borstels.. Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:09

Dekens kan je ook beter naderhand kopen, de maat heeft nl. niet te maken met de hoogte van het paard, maar met de lengte en de bouw. Zou zonde zijn als je een deken koopt die achteraf gezien niet eens past.

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 08:19

Veulen84 schreef:
x_lubbet_x schreef:
heej,
wie weet nog wat spullen die handig zijn om van te voren te kopen?

Leuk hoor een eigen paard/pony (wat word het weet je dat al?) Lachen
Paar dingen wat ik zelf handig vind om te hebben:
- EHBO kist
- Rubber borstel om haren van shabrakje te halen (te koop bij de blokker)
- Waszak voor dekens en shabrakjes (als je ze zelf gaat wassen, vind je moeder wel zo aardig)
- Hoevensmeer/vet/olie
- Alle soorten borstels: Rosborstel/harde borstel/zachte borstel/hoofdborstel/hoefborstel/glans
borstel/heovenkrabber/spons/manen(trek)kammetje/kwastje
- Snoepjes (verschillende soorten om uit te proberen welke je paardje het lekkerst vind)
- Fototoestel om foto's te maken van je nieuwe paard (en die op bokt laten zien)
- Zadelzeep (ook geschikt voor rijlaarzen) en dat soort dingen
- paardenboeken over training/zelfstandig rijden/voeding/gezondheid/wedstrijden/longeren

Vergeet trouwens niet overal een bonnetje van te vragen: als iets dan niet de juiste kleur is of niet past kun je het meestal zonder problemen nog ruilen (binnen 2 weken).

(Overigens zijn hulpteugels en beenbeschermers lang niet altijd noodzakelijk voor elk paard, is wel leuk in een setje, maar hou je er rekening mee dat ze niet altijd goed zijn voor je nieuw te verwerven aanwinst)

nee ik weet nog niet wat voor een paard...
ik mag zoeken op marktplaats of waar dan ook Knipoog Tong uitsteken

bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:48

verootjoo schreef:
Dat moet je toch passen op je nieuwe paard Verward Lijkt me niet dat je dat van te voren koopt...

dit dacht ik nou ook, maar ook over de spullen die ze al heeft zoals hoofdstel maat full, wie zegt dat dat past op een a.s paardje? misschien neemt ze een paardje met maat cob?
En peesbeschermers heeft ook elk paard weer een andere maat van.
Ik zou dus niet al die spullen al gekocht hebben zonder dat ik eerst een paardje op het oog zou hebben die ik aan zou willen schaffen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:15

Je hebt al behoorlijk veel, enige wat je nog zou kunnen aanschaffen is een EHBO-kist, voor de rest ben je eigenlijk al compleet. Je paardje moet dus maar snel komen, kun je weer verder shoppen! Haha!

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 14:01

haha ja...
bedankt allemaal!