Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bienotje schreef:Sowieso ligt het eraan of je ze goed kunt omdoen. Dat is erg belangrijk, als je dat niet goed doet, zitten ze misschien te los en kunnen afzakken/ losgaan met alle gevolgen van dien. Extra strak doen om afzakken te voorkomen is ook fout, want dan kun je ermee de bloeddoorstroming in het been van je paard afknellen.
Het is dus belangrijk om, als je ze gebruikt, er zeker van te zijn dat je ze goed om kunt doen. Daarnaast is menigeen ervan overtuigd dat juist onder bandages de pezen snel té warm worden, wat ook weer slecht is.
Hoe dan ook, mijn mening is dat bandages voor de sier not done is. De kans dat ze kwaad doen is groot, dat riskeren omdat het zo leuk staat is wat mij betreft onzin. Sowieso ben ik trouwens niet zo van de bescherming, maar als ik het gebruik zou ik gewoon voor peesbeschermers gaan (die zijn er ook in vele bijpassende kleuren dus staat ook nog leuk)..
gipsyboy schreef:steun geven doen de bandages wel (vind ik) waarom doe je ze anders om met longeren en rijden als je het voor de mooiegheid doet vind ik het ontzettend zzielig ga jij maar is met die dingen om je poten lopen. ik ben er absoluut geen voorstander van ik gebruik ze nooit vroeger heb ik ze alleen met wedstrijden gebruikt toen ik 9 was en toen had iedereen het snap ej maar laat die pezen maar lekker sterk worden en door die bandages word dat een stuk minder vind ik net als peesbeschermers omdoen als je niet springt en je paard heeft nergens last vsn waar slaat dat dan op????????
Urielle schreef:Hoe kun je nou zand tussen je bandages krijgen
MissToseland schreef:misschien een rare vraag, maar het is ook een nieuwsgierige vraag
ik ben een leek in bandagerenmijn haf heeft peesbeschermers voor altijd om omdat hij zichzelf aantikt, en achter heeft hij strijklappen om omdat hij strijkt (logisch
)
Maar mijn vraag:
ik heb bij ehbo geleerd om verband aan te leggen (visgraat etc)
kun je dit vergelijken met bandageren?
Of juist helemaal niet
tjitseee schreef:bij de winkel heb ik een keer gekeken naar bandages, omdat dat er zo mooi uit ziet, maar zij zeiden dat ik het niet moest gaan gebruiken, want door de bandages verslappen de spieren in zn benen zegmaar, worden die spieren en pezen slapper omdat die bandages zoveel stevigheid geeft, dus als je dan opeens zonder bandages gaat rijden is dat niet goed.
PaolaPromise schreef:Dit is een mooi topic voor de setjes freaks, zouden ze meelezen????
Iris_ schreef:Urielle schreef:Hoe kun je nou zand tussen je bandages krijgen
tussen je peesbeschermers
ElsjeBrab schreef:Maar die tekenen van tikken enzo,merk je toch pas goed wanneer je met peesjes rijdt? Geven peesjes dan geen ondersteuning wanneer je vaak buiten rijdt?