vanavond; deurne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:44

runningkawa schreef:
Citaat:
je moet niet ooordelen als je het zelf niet meegemaaaakt hebt

Wie zegt dat ik het niet meegemaakt heb?

En verder is het niet gemeen tegen jou bedoeld hoor Haha!
Ik ken je immers niet.

Ik vat het ook niet gemeen op hoor ik weet hoe de buiten wereld over deurne denkt. Maar daar zit ik niet zo mee hoor.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:15

Ik heb een keer een artikel gelezen - ik geloof in de Bit - over een les die daar gegeven werd door Tineke Bartels. Dat verslag van die les is mij wel bij gebleven. Paarden die niet nageeflijk waren en niet door het lijf. De basic beginselen die zij daar nog moest gaan uitleggen Verward Ik vond het toch erg vreemd dat de Deurne instructeur die problemen niet adequaat kon aanpakken. Dat zegt m.i. erg veel over het niveau van leerlingen en instructeurs op die school.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:07

En hoe zit het met die Hoefslagserie? Over Deurne. Er staat mij iets bij dat ze daarin allerlei problemen willen voorleggen ofzo. Het heet 'paardrijden volgens Deurne'

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:28

Ik vond die serie (Paardenmeisjes) inderdaad een beetje Penny-achtig overkomen maar de interviewer stelt dan ook de meest standaard vragen. Zoals tegen die jongen: Hoe vind je het om tussen allemaal meisjes te zitten? Waarom vind je paarden leuk? En dan krijg je als antwoord omdat je met ze kunt knuffelen.
En dan de titel van het programma doet ook erg Penny-achtig aan:,,Paardenmeisjes'' Ik denk dan aan 11-of 12-jarigen.

Ik ben alleen bij de Horse Event op Deurne geweest maar ik kan zo verder ook niet oordelen over hoe het er normaal gesproken op zo'n school aan toe gaat. Ik heb wel het idee dat als je op die school zit dat het allemaal nog leuk en aardig is maar zodra je echt moet gaan werken val je volgens mij vaak in een gat (of ze blijven bij hun stage-adres werken).
Volgens mij blijven een hoop mensen gewoon stalhulpje en als ze nog fut hebben mogen ze er wel eens wat leuks bij doen als een paardje rijden. Ik heb het dan met name over de richting: Stalhouderij.

Wil je echt ver komen in de paardensport dan heb je gewoon veel geld nodig of er moet een wonder gebeuren, maar die gebeuren alleen in de Penny.

Groetjess van Jessica!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:38

runningkawa schreef:
Maar helaas is Deurne niet meer wat het geweest is. zon 10 jaar geleden moest je al van redelijk nivo zijn voordat je daar aangenomen werd. Jaren daarvoor was het zelfs zo dat je z dressuur en springen moest zijn om aangenomen te worden.Nu is het zo dat als je een een beetje fanatiek bent je al aangenomen word.
En er zitten nu veel mensen ( zeg niet jij hoor Haha!) die leven met de illusie dat als ze Deurne hebben gehad ze super goed kunnen rijden (bijna anky zijn) en alles van paarden weten.

ik ben het met je eens. ik ken deurne niet zo goed maar ik ken wel 3 voorbeelden van meiden die naar deurne ginen en (die idd fjorden reden!) en dachten kwpn'ers wel aan te kunnen. ze zijn trouwens gestopt. verder ken ik de geschiedenis niet maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de opleiding als eerst een je behoorlijke drempel over moest voor ook maar binnen te komen en nu alleen op basis van enthousiastme al aangenomen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:30

Wat iedereen een beetje vergeet, is dat het een hele goede opleiding is om instructeur tot een bepaald nivo te worden, om goed een manege bedrijf te runnen. En inderdaad is het nivo gekelderd, heb zelf de oude stijl nog gedaan, en nu word iedereen maar aangenomen. Tenminste zo word dat gezien, in het echt is het zo dat het nivo van de paardensport flink omhoog is gegaan de laatste jaren, en het nivo van deurne niet. Ook heeft het te maken met geld. Deurne was vroeger particulier en kon alles aannemen wat ze wilde. Nu krijgen ze subsidies en moeten ze een bepaald percentage mensen aannemen en laten slagen. Dat gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit.
Wat je op deurne meekrijgt is de basis, een basis die velen denken onder de knie te hebben. Met de nadruk op denken!!! Na je opleiding ga je pas echt alles leren. Hetzelfde met andere opleidingen, de theoretische kennis krijg je, de praktische kennis moet jezelf achter komen, dat is bij iedere opleiding zo.

En ook de mensen die van de oude opleiding kwamen zijn allemaal qua rijden niet zo fantastisch ( hier zit het voorbeeld!!!), maar je leert op de opleiding lesgeven, tekenleraars zijn zelf ook niet de grootste talenten wat betreft kunst, maar kunnen het overbrengen. Wat mij opvalt is dat het in de paardensport hetzelfde is.................de topruiters kunnen vaak niet echt best lesgeven, tuurlijk wel aan sportruiters van een bepaald nivo. Maar aan mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten??? Dat kunnen ze toch echt niet.

Bij iedere opleiding zitten voors en tegens bij. Nou moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van de Orun................niks meer vind dan de kwaliteit van Deurne.