Te weinig tijd voor 3 paarden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

areke

Re: Te weinig tijd voor 3 paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:17

kyrtjj schreef:
areke schreef:
ik denk da je hem dan toch beter kan verkopen want er zijn toch een hoop goede oplossingen gegeven en ze werken geen van alle voor jou.

Dat is niet waar.... Maar een verzorgertje moet heeel goed kunnen rijden niet niet groot&te zwaar zijn..

dan is het misschien toch een kwestie van uitproberen.
dat iemand heel lang rijdt hoeft nog niet te betekenen dat die goed op jou pony kan rijden.
(maar dat is mijn mening)
blijf er de 1e x dan bij of misschien alleen in het weekend.
je hebt toch wel een x tijd om even te kijken hoe het gaat?
ik reed ook een paardje supersterk en moeilijk als je wat van haar vroeg.
maar als ze maar een beetje mocht lopen zette ze geen stap verkeerd.[

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 13:35

Zou het misschien een idee zijn , om hem op de manege te stallen en dan in de lessen mee te laten rijden....? Dan kan hij al zijn energie kwijt..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:05

Je kan ook een volwassen persoon vragen die jou met alle 3 je pony's wil helpen en desnoods leer je de kleine pony aangespannen lopen zodat jou verzorgster 'm op deze manier beweging kan geven. Als je het niet aandurft met een jong meisje zou ik dat ook niet doen jij kent de pony het best.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 14:12

wendyashley schreef:
Je kan ook een volwassen persoon vragen die jou met alle 3 je pony's wil helpen en desnoods leer je de kleine pony aangespannen lopen zodat jou verzorgster 'm op deze manier beweging kan geven. Als je het niet aandurft met een jong meisje zou ik dat ook niet doen jij kent de pony het best.

Ik vond aangespannen opzich ook wel gaaf.. Maar het is volgens mij een beetje gevaarlijk met dat beestje.. namelijk met buitenrijden en hij vind het leuker om links te gaan dan rechtdoor gaat hij lopen steigeren enzo... Maar ikweet niet of hij dat ook met aangespannen zou doen..

ElsjeBrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:16

kyrtjj schreef:
LaDar schreef:
ik zou ook een verzorger zoeken. Denk dat er genoeg meiden zijn die graag willen poetsen en tutten! Misschien wil die verzorger best helpen met mesten hoor (Misschien dat je haar zelf 'als beloning' af en toe op een van je ander ponys kan laten rijden?) en anders een klein ruitertje zoeken die je zelf goed gaat begeleiden? Voot jezelf ook leuk om te doen

Nou daar heb ik dus geen tijd voor.. ALs ik een verzorgstertje zou zoeken, zou ik er zelf bij moeten zijn iig in het begin.. En daar heb ik dus bijna geen tijd voor, omdat ik dan zelf al 2 paarden moet rijden + huiswerk + 3stallen uit mesten+ voor school nog leren.

Twee of drie stallen mesten scheelt (bij mij) maar 10 minuten. Natuurlijk moet je er de eerste keer, of eerste twee keer bij zijn, maar daarna kan ze alleen gaan & heb jij er dus geen 'last' meer van. Spreek de eerste keren gewoon af als jij ook naar je pony gaat..dan laat je haar vrij maar kun je wel meteen zien hoe ze met jou pony omgaat.

En er zijn trouwens ook wel heel veel kleine meisjes (hoeft niet per se jong!) die gewoon goed kunnen rijden.Gewoon wat verzorgsters uit proberen, en een goede advertentie plaatsen waar in staat dat ie best sterk is.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:44

Urielle schreef:
Mijn mening: je vader wil de pony niet verkopen. Laat je vader dan maar een oplossing bedenken voor de verzorging van het beestje.

Helemaal mee eens. Anders ben jij het slachttoffer omdat je vader hem niet wil verkopen?

Het is natuurlijk heel moeilijk..

Succes! Ach gut