[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:34

Ben je zelf al wezen kijken in Friesland bij die paarden?

En bestaat die stichting al lang. Wat hebben ze gedaan tot nu toe?

Worden de spullen opgehaald of moet je ze opsturen.

Hoever staat het met de vraag van de PvdD i.v.m. hun vraag de dieren in beslag te nemen?

En zoals eerder gevraagd: als je een of meerdere paarden op zou vangen heb je dan recht van eerste koop.

Wie strijkt de winst op...

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:33

De eigenaar zou voor de kosten van de "reddingsactie" moeten opdraaien en daarom zouden de paarden in beslag genomen moeten worden. Als het goed is zal dus met de opbrengst van de paarden de "reddingsactie" betaald moeten worden.

Of zit ik nu mis?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:20

Is er ergens online meer en directe info te vinden?
Zolang het door een onbekend iemand als los topic op Bokt staat stuur ik niets op. Ik wil zeker weten wat de bedoeling is en waar de spullen naartoe gaan.

Zodat ik mijn halstertjes later niet op bijvoorbeeld Marktplaats tegen kom. Knipoog

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:28

Via google kom ik alleen bij een ander forum waar iemand een soortgelijke oproep heeft geplaatst voor dezelfde stichting. Ben dus ook wel benieuwd naar meer info. Ook omdat de persoon op het andere forum noemt dat de stichting al meer werk verzet heeft.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:09

Joki, zou je misschien de vragen kunnen beantwoorden in dit topic? Ben ook erg benieuwd daar naar.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:42

Jah idd,meer zekerheid zou ik willen hebben,bijvoorbeeld websites,nieuwsberichten!

Dan wil ik graag meehelpen!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:05

Ik heb me ook opgegeven maar dan bij Astrud Wildschut van de PvdD, zij is onder andere coordinator mocht het dadelijk doorgaan.
Maar zij zelf geeft toch ook duidelijk aan dat het nog wachten is of de dieren inderdaad door de AID in beslag worden genomen. Ook is er een brief naar Dhr. Veerman om tot deze actie te besluiten, maar hier wordt nog een reactie van verwacht.
Ofwel niets is zeker maar ze zijn in ieder geval al blij met de reactie van oa die van mij om de paarden een (blijvend) huis te bieden.

Eerst zien dan geloven, vind het alleen een beetje vreemd dat ze in de mail niets over deze stichting noemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:11

mawaikee schreef:
Sorry misschien heel off-topic en heel banketstaaf zeggen dit.
Maar geef wat aan Brooke Hospital for animals, die hebben het harder nodig

Hier sluit ik me helemaal bij aan Ja

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:26

Andere forum is het forum van de bestuurders van de stichting en 1 van de bestuurders heeft dan ook daar de oproep geplaatst.

Stichting HCG heeft als normale werkzaamheden het opvangen en herafrichten van mishandelde paarden en deze herplaatsen of gebruiken voor paardentherapie. Paardentherapie is in tegenstelling tot omringde landen in Nederland nog niet erkend als officiele vorm van therapie maar de resultaten zijn erg goed. Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven. Dit naast hun gewone therapie.

Op het moment is er online niet meer directe info te vinden; het is dan ook meer een oproep van mocht het doorgaan wie wilt op dat moment direct bijdragen want dan gaat alles opeens snel.

Waarom de PvdD in de mail niks van de stichting noemt zou ik niet weten Aafje aangezien ze aan ons wel kenbaar gemaakt hebben onze hulp te aanvaarden.

Dat de eigenaar de reddingsactie moet betalen betekent niet dat de paarden daarvoor per se in beslag genomen worden. Dat ligt aan het soort beslag en of die boer het geld gewoon kan ophoesten. Als hij het geld betaalt hoeven de paarden in ieder geval niet te dienen om de kosten te dekken. Dan zullen de paarden op een andere grond in beslag worden genomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:29

slimmerik schreef:
Ben je zelf al wezen kijken in Friesland bij die paarden? (staan ze er echt zo slecht bij en worden ze echt mishandeld?)

En bestaat die stichting al lang. Wat hebben ze gedaan tot nu toe?

Worden de spullen opgehaald of moet je ze opsturen.

Hoever staat het met de vraag van de PvdD i.v.m. hun vraag de dieren in beslag te nemen?

En zoals eerder gevraagd: als je een of meerdere paarden op zou vangen heb je dan recht van eerste koop.

Wie strijkt de winst op
...

Heb je eventueel een adres en telefoonnummer van die stichting? Bank/Gironummer??
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 21-11-06 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:34

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:36

De paarden zullen bij de stichting herplaatst worden naar regels van de stichting. Dus een maand onder begeleiding van de stichting worden gereden om te kijken of het goed gaat tussen ruiter en paard.

Zelf ben ik niet wezen kijken; taak van het bestuur is uitvoeren, niet de mijne.

Spullen zullen verstuurd moeten tenzij degene die ze beschikbaar stelt in de buurt van de stichting woont.

Of de paarden in beslag genomen worden zal even duren aangezien zulke vragen geen prioriteit hebben van de AID

Stichting is begonnen met de oprichting in december 2005 en draait actief sinds maart 2006.

Wat hun normale werkzaamheden zijn staat in mijn post eerder.

Sorry Oregon was er vanuit gegaan dat je op een ander forum terecht was gekomen, nee cavaletti is niet van hen

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:40

Joki schreef:
De paarden zullen bij de stichting herplaatst worden naar regels van de stichting. Dus een maand onder begeleiding van de stichting worden gereden om te kijken of het goed gaat tussen ruiter en paard.

Zelf ben ik niet wezen kijken; taak van het bestuur is uitvoeren, niet de mijne.

Spullen zullen verstuurd moeten tenzij degene die ze beschikbaar stelt in de buurt van de stichting woont.

Of de paarden in beslag genomen worden zal even duren aangezien zulke vragen geen prioriteit hebben van de AID

Stichting is begonnen met de oprichting in december 2005 en draait actief sinds maart 2006.

Wat hun normale werkzaamheden zijn staat in mijn post eerder.

Sorry Oregon was er vanuit gegaan dat je op een ander forum terecht was gekomen, nee cavaletti is niet van hen

Kijk, dat geeft weer wat meer duidelijkheid. Ookal denk ik niet dat de stichting er vanuit moet gaan dat ze de paarden een maand gaan rijden.... Trek er eerder een jaar voor uit om die paarden tot huisdier om te scholen.. Halsters zijn dan natuurlijk wel hartstikke handig Cool

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:44

Dus de stichting bestaat al een jaar en is actief sinds 8 maanden.... Wat hebben ze die 8 maanden gedaan? Kun je voorbeelden noemen? En heb je een adres, telefoonnummer etc.....

Een paard wat nooit onder het zadel is geweest wordt binnen 'n maand ingereden, wennen aan nieuwe omgeving wordt uit de kudde gehaald?? hmmm kan natuurlijk maar wordt moeilijk. Hoeveel instructeurs heeft die stichting dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:46

Joki schreef:
Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven

Gaat het nu om kinderen of paarden?

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:51

Citaat:
De partij voor de dieren gaat over de overname van de paarden en de stichting over de opvang en herplaatsing. De partij voor de dieren zet zich in voor elk dier, de stichting zet zich in voor verwaarloosde, misbruikte en mishandelde paarden, kinderen en volwassenen.

Even gejat van andere lid van de stichting van andere forum. Heel breed dus!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:53

In dat andere forum staat ook dat het lijkt op een verkiezingsstunt. Helaas moet ik het daar mee eens zijn....

Nog één dag en je hoort er niets meer van....ben ik bang!!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 21-11-06 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:55

Dat zou toch wat zijn!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:09

Paarden worden niet in 1 maand klaargestoomd. Verkoopbare paarden worden 1 maand met de potentiele koper getest of dat goed gaat.

De stichting is inderdaad heel breed qua doelomschrijving. Op het moment gaat het geld dat besteed wordt aan paardentherapie naar de kinderen van Stichting de Bleskolk die eens per week komen rijden.

Stichting heeft 2 instructeurs

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:10

slimmerik schreef:
In dat andere forum staat ook dat het lijkt op een verkiezingsstunt. Helaas moet ik het daar mee eens zijn....

Nog één dag en je hoort er niets meer van....ben ik bang!!

Idd. Er staat oa dat het de PvdD wel erg goed uitkomt dat dit nu even gebeurde en zij zo een heleboel gratis publiciteit hebben. Zou wel heel krom zijn maar dat van de gratis publiciteit klopt iig wel.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:11

Joki,het komt allemaal wat vaagjes over.
mischien verstandig om te wachten tot er concrete info is over de hele zaak,ook meer duidelijkheid over het inmiddels bereikte van de stichting,want nu lijkt het allemaal wat amateuristisch!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:15

Ik heb ook zo'n vermoeden dat die twee instructeurs één echtpaar zijn.... Het idee is goed maar met 2 instructeurs kun je nooit 300 paarden herplaatsen. Met 2 instructeurs heb je denk ik ook maar 2 halsters en 2 dekens nodig..... sorry..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:31

De 2 instructeurs zijn geen echtpaar. Een instructeur is aangetrokken vanuit Duitsland en andere is de eigenaresse van de manege.

Maar ik geef Mexx gelijk ik wacht verder wel af wat er gebeurd

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:36

Joki schreef:
Maar ik geef Mexx gelijk ik wacht verder wel af wat er gebeurd

Goed plan!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:03

zal even kijken maar mischien is hier ook een plaatsje..
wel willen we dan van te voren precies weten wat voor eisen we moeten voldoen en etc..