Dit wordt heftig! Hoe moet de sperriem?!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:26

Gespje zit sowieso altijd bovenaan, dit ivm minder gevoelige huid. Heb een keer gezien dat de neus helemaal open was van t gepsje, dat hoeft voor mij niet.
Maar hoe heb ik m in godsnaam zitten ook alweer? Kweetut niet meer, heb m al een tijd niet gebruikt omdat ik een gaatje bij moet prikken. Bij Voltrack had ik m altijd omhoog zitten met dan een geweldige lus omdat ik m anders niet los kreeg, bij hem kwam er op een of andere raadselachtige manier altijd kwijl bij en dan moet je het riempje niet helemaal doortrekken want dan sta je echt een kwartier te prutsen, zeker als hij de godganse tijd zijn mond openhoudt. Mijn vader vond t niks, dus die heeft t sperriempje eraf gesloopt en nu rijd ik m niet zo vaak meer. Bij Joop doe ik m volgens mij wel naar beneden, enige nadeel is al dat kwijl en slijm dat dan over je riempje komt, dat vind ik zo jukkie. Dus eigenlijk zoals Margreet's shetje!
Nadeel aan sperriempjes is dat ze áltijd te lang zijn, zeker met een kwijldoos als Joop, is altijd vechten om m los te krijgen, hoe vaak ik ook olie en hoe vaak ik hem uit leg dat hij niet zo moet slijmen, hij doet t toch! Ik moet hem er nog steeds weer aanzetten, het gaat goed zonder, maar zodra we weer in moeilijker vaarwater komen gaat hij met zijn mond klooien, dan moet hij er echt wel weer om.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:26

Weet waar ik een hekel aan heb zijn aan de neusriemen die niet RECHT zitten. Als die mensen hem nu iets strakker doen dan komt hij mooi recht te zitten. Nu lijkt het of hij door de sperriem scheef getrokken wordt. Nog iets strakker en hij lijkt op de mexicaanse neusriem Lips are sealed . Dat is ook van de redenen waarom ik met aansnoer rij.

Weet wat nog veel erger is mensen die met een mexicaanse rijden en hem dan los hebben zitten. RIJ DAN ZONDER NEUSRIEM. Want dat ziet er niet uit dat kruisje zakt dan naar beneden Misselijk . Deze manier bedoel ik

Afbeelding

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:27

[quote="Sonja"! En waar ik al helemaal de pest aan heb zijn neusriemen die door het sperriempje helemaal naar beneden getrokken worden op de neus, zodat 'ie niet meer recht zit Frusty[/quote]

Dan heb je dus de sperriem te strak zitten in verhouding tot de hoge neusriem.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 16:27

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* En ik maar denken dat ik de enige zeurdoos ter wereld ben die zich daar aan ergert *LOL* *LOL* *LOL* Flapjes horen naar beneden! En waar ik al helemaal de pest aan heb zijn neusriemen die door het sperriempje helemaal naar beneden getrokken worden op de neus, zodat 'ie niet meer recht zit Frusty
JAJAJAJAJAJA!
Hoe herkenbaar!

Die neusriem gewoon 3 gaten strakken zodat hij fatsoenlijk op zijn plaats blijft liggen, ding zit er niet voor niks en schuurt anders alleen maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:30

Steef schreef:
[quote="Sonja"! En waar ik al helemaal de pest aan heb zijn neusriemen die door het sperriempje helemaal naar beneden getrokken worden op de neus, zodat 'ie niet meer recht zit Frusty
[/quote]

Dan heb je dus de sperriem te strak zitten in verhouding tot de hoge neusriem.


Nee Steef, je méént 't..... *LOL* *LOL* *LOL* Lieffie ben je toch he!!!! Lovers

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:30

Nou, Suus, dit is toch wel ene heel goedlopend topic hoor! En dat over zo'n onbenullig onderwerp Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 16:32

Ik zei toch dat het spectaculair zou worden! Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:35

Je had weer eens gelijk!

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:38

Oeps, ik ga hem straks meteen andersom hangen Haha! Dat staat inderdaad netter maar ik steek normaal het overgebleven deel door het lusje heen. Geen idee waarom, ik doe het altijd al zo.
Maar het is nooit te laat om te veranderen nietwaar Knipoog

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:44

Iets waar ik me nog aan kan ergeren: te brede bitten. dat ie fijn aan beide kanten uit de mond hangt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:45

ik vind dat ik met Voltrack nog steeds de foutste manier van sperriempje dragen heb! gheghe, maar ik heb dan ook de beste reden! Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:54

Haha! Waar jullie je al niet druk om maken op de vrijdagmiddag !

Ik heb hem lekker andersom Tong uitsteken

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:55

ik heb mijn sperriempje altijd zoals bij de shetlander op de foto hierboven. anders doet het misschien pijn onder zijn kin of ik trek die snorhaartjes er per ongeluk tussen....tja ik doe het automatisch bovenaan vast en dan het loshangende eindje doe ik tussen het lusje waar ook de sperriem doorheen zit...snappie......dus niet naar beneden maar omhoog.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:57

Ik gebruik geen eens een sperriem Haha!
Ik snap ook niet waarom engelse ruiters een neusriem hebben,met andere woorden de mond dicht snoeren(niet te letterlijk opvatten aub), en westernruiters zelden met een neusriem rijden en dan is het als nog een hoge zonder sperriem.

Met mijn fjord ben ik in principe western gestart, en vond zonder neusriem erg fijn, nu gebruik ik alleen de hoge neusriem en hij loopt super, met die sperriem heb ik het gevoel dat alles 'vast' zit.

Maar ff on topic: mijnes zat vroeger ook altijd verkeerd om, maar wel zo dat er geen stukjes loshingen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:24

Sonja"]
[quote="Steef schreef:
[quote="Sonja"! En waar ik al helemaal de pest aan heb zijn neusriemen die door het sperriempje helemaal naar beneden getrokken worden op de neus, zodat 'ie niet meer recht zit Frusty
[/quote]

Dan heb je dus de sperriem te strak zitten in verhouding tot de hoge neusriem.


Nee Steef, je méént 't..... *LOL* *LOL* *LOL* Lieffie ben je toch he!!!! Lovers
[/quote]

Mijn hoofdstel is inmiddels zo soepel geworden dat wat ik ook doe, hoe strak ik ook de neusriem aantrek, de sperriem trekt de neusriem toch iets naar beneden Frusty en dan heb ik hem echt niet strak zitten, het gebeurt gewoon, krijg er ook vaak commentaar op Bloos

janna

Berichten: 4538
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:27

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:31

napoleon schreef:
Mijn hoofdstel is inmiddels zo soepel geworden dat wat ik ook doe, hoe strak ik ook de neusriem aantrek, de sperriem trekt de neusriem toch iets naar beneden Frusty en dan heb ik hem echt niet strak zitten, het gebeurt gewoon, krijg er ook vaak commentaar op Bloos


En dat heb ik dus ook! Frusty Neusriem heel strak, sperriem heel los of zelfs eraf om te kijken of dat helpt: het maakt geen donder uit, die neusriem zit gewoon niet helemaal recht om dat hoofd heen maar hangt ietsjes naar beneden. Inmiddels is de vorm van de neusriem ook zo geworden, dus nu is het helemaal moeilijk geworden om 'm recht te krijgen. Je ziet het al als het hoofdstel nog aan de haak hangt.

Hij zit wel op de goede hoogte om haar hoofd. maar ze heeft een nogal 'spits' hoofd, loopt vrij taps toe richting de mond en om dat schuine deel zit dus wel de -rechte- neusriem en dat blijft om de een of andere reden niet goed recht zitten.
En ik vertik het dus om m'n neusriem echt aan te singelen zoals je sommige mensen wel eens ziet doen, dat er een uur later nog een deuk in die neus staat. Dan maar een knik erin.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:35

janna schreef:
Ik heb ook het einde naar boven toe zitten. Gesp boven de mond vastmaken. Als je de sperriem andersom hebt, heb je meer kans dat hij eruit valt, als je je hoofdstel niet om je paard hebt hangen.


Ik heb mezelf de gewoonte aangeleerd om het sperriempje altijd even vast te maken of door een passantje te halen als je het hoofdstel uit doet. Staat ook een stuk netter als je je hoofdstel opruimt en scheelt een heleboel sperriempjes!
Ik heb trouwens geen hoofdstel met zo'n simpel lusje, maar meer een soort afgeknot driekhoekje met 2 gleufjes erin Verward waar het riempje door moet en dat past precies, het riempje er nog een keer doorheen steken past niet eens.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:39

het interesseerd me zo weinig dat ik niet eens weet hoe mijn sperriempje zit!! Maar van mij moet volgens mij het flapje juist naar boven, dan kan ie nog een keer door het andere lusje hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:22

Yes!! Eindelijk een topic over de sperriemen misstanden!
Sjuim, ik ga er van uit dat je er bij mij extra op gelet hebt?? Het enige is dat ik de gesp tussen neusbeen en mond heb zitten, daar kan de gesp geen kwaad en vooral niet schuren (paard heeft hele gevoelige huid nl.). Het is voor mij ook wel een punt dat op deze manier alle riemen cq gespen dezelfde kant op wijzen, dat zie ik graag.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:31

Ik heb 'm ook gewoon ook altijd zo gehad!
Afbeelding
kijk niets omhoog stekend en je kan net zien waar ik het gespje heb.
Ik heb trouwens nooit dat ze uit het hoofdstel vallen?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:34

offtopic: mooie foto Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:01

Maar (net ff uitgeprobeerd Knipoog ) als ik hem naar beneden doe heb ik aan de onderkant zo'n uitstekend stuk zitten, dat is helemaal geen gezicht.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:21

Daar heb je passantjes voor kawa! Knipoog

Ik heb er nooit last van als ze eruit vallen, ik heb mezelf dan ook aangeleerd om na het rijden meteeen mijn sperriem even omhoog te trekken zodat ie er vrijwel niet uit kan vallen.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:21

runningkawa schreef:
Maar (net ff uitgeprobeerd Knipoog ) als ik hem naar beneden doe heb ik aan de onderkant zo'n uitstekend stuk zitten, dat is helemaal geen gezicht.


Je kunt het losse passantje (als dat niet verdwenen is Knipoog ) toch verschuiven en daar het uiteinde door steken aan de onderkant?
Of gewoon je sperriem in (laten) korten.