knuffelpaard of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:41

Avalon was eerst absoluut geen knuffel, als ik mijn armen om hem heen sloeg kreeg ik een hap in mijn kont. Nu is hij helemaal gek op aandacht en knuffels Lovers , dus het kan wel bijtrekken.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:04

als je paard niet van knuffelen houd kun je dat wel opwekken. gewoon naar je paard kijken. is er ergens een plekje wat hij op z'n misnst minder erg vind. Knuffel hem daat tot dat je merk dat hij er genoeg vam krijgt. Herhaal dit en ook jou paard gaat het fijn vinden. Het zijn meestal erg gevoelige paarden die er niet van houden. Hoewel er ook zeker zat zijn zoals sym die erg gevoelig is maar gek is op knuffellen. Het paard moet leren het te verdragen dan gaat hij het vanzelf lekker vinden.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:21

Misty is een enorme knuffel! Kriebelen in zijn manen vind ie heeeerlijk, weet ie gewoon niet waar ie zijn tanden in moet zetten!;) staat ie helemaal gekke bekken te trekken. Bij zijn staart is ook heeerlijk, en zo heeft ie heel veel van die 'knuffelplekjes'!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:33

phoenix4ever schreef:
Het zijn meestal erg gevoelige paarden die er niet van houden. Hoewel er ook zeker zat zijn zoals sym die erg gevoelig is maar gek is op knuffellen. Het paard moet leren het te verdragen dan gaat hij het vanzelf lekker vinden.

Dat geld bij mijn pony denk ik niet,vroeger kon je alles bij d'r doen,vond alles best,bokkie springen,handstand ertegen etc etc...ze is absoluut niet gevoelig voor dat soort dingen.
Doordat ze bij een pony in de wei kwam te staan die erg sjaggo tegen d'r deed en daarna weer bij zo'n pony,werd zij ook erg sjaggo tegen andere paarden en pony's,en ze wordt natuurlijk een jaartje ouder,misschien wordt ze er gewoon wat eerder sjaggo door.
Ze doet ook niet altijd d'r oren in d'r nek als je d'r omhelst,maar vaak draait ze d'r hoofd om.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 23:14

Kasmier is echt een knuffelkont, als hij in je binnenzak zou passen zou hij er zo induiken *LOL* Kasmier hapt eigenlijk nooit, alleen wanneer hij niet lekker in z'n vel zit en dan nog zelden.

Tja en als je wilt knuffelen en je wilt niet dat je pony/paard je bijt of naar je hapt dan ga je gewoon lekker z'n rug masseren of met je nagels over z'n lichaam kriebelen. Als je het goed doet en hem/haar in de gaten houdt dan wordt het lastiger voor je pony om te bijten.

Kasmier vindt het masseren en kriebelen geweldig, hij gaat er helemaal voor staan, laat z'n rugspieren zakken en draait z'n rug naar je toe, halsje gestrekt, olifantenlipje en soms zelf knorren Lovers

Tja, ik zoch een mooi, braaf en vooral lief knuffelpaard en die heb ik gevonden gelukkig, voor geen goud dat hij weggaat Knipoog

Zania

Re: knuffelpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 07:13

Een echte knuffel houdt onze Kiki niet lang uit hoor Haha! hij gooit z'n hoofd gewoon weg maar even lekker krabbelen op schoft, nek, tussen de manen en de achter de oren vind hij véél lekkerder Tong uitsteken

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:02

Ik kan heerlijk met Berdien knuffelen, die heeft af en toe buien dan word ik helemaal doodgeknuffelt, maar soms wil ze niet, dus het ligt bij haar echt aan haar bui. Bijten of happen moet ze niet proberen!!

Ze gaat me wel vaak terug kriebelen met haar lip Lovers dat kietelt *LOL*

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:11

denz"]
[quote="phoenix4ever schreef:
Het zijn meestal erg gevoelige paarden die er niet van houden. Hoewel er ook zeker zat zijn zoals sym die erg gevoelig is maar gek is op knuffellen. Het paard moet leren het te verdragen dan gaat hij het vanzelf lekker vinden.

Dat geld bij mijn pony denk ik niet,vroeger kon je alles bij d'r doen,vond alles best,bokkie springen,handstand ertegen etc etc...ze is absoluut niet gevoelig voor dat soort dingen.
Doordat ze bij een pony in de wei kwam te staan die erg sjaggo tegen d'r deed en daarna weer bij zo'n pony,werd zij ook erg sjaggo tegen andere paarden en pony's,en ze wordt natuurlijk een jaartje ouder,misschien wordt ze er gewoon wat eerder sjaggo door.
Ze doet ook niet altijd d'r oren in d'r nek als je d'r omhelst,maar vaak draait ze d'r hoofd om.
[/quote]

yep dat kan zeker hierdoor ontstaan. Paarden krijgen geen goede prikkels meer van hun mede wei genoten waardoor ze zich terug trekken. Probeer het maar eens het zal vast werken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:16

Bram is ook zo'n gigantische knuffelkont. Voor het rijden, na het rijden, het liefst ook tijdens het rijden Haha! . Dan komt ie helemaal met z'n hoofd tegen je aanstaan en dan kijkt ie echt met zo'n blik van *aahh pleaasseee* heel schattig. Kriebelen vind ie ook heerlijk.
Bijten heeft ie nog nooit gedaan tijdens het knuffelen. Wel tijdens aansingelen maar dan geef ik een brul en kijkt ie schijnheilig weer de andere kant op!