is dit de moeite waard voor je paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silzi

Re: is dit de moeite waard voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:14

Waarom heb je hier niet aangedacht voor dat je je paard kocht?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:52

Als je je paard inderdaad nog maar kort hebt is het een beetje een misser dat je daar niet eerder bij stil hebt gestaan dat deze afstand na een lange schooldag in het donker je op kan gaan breken...

Ik zou kijken of je snel een plekje dichter bij kunt vinden of en een goede bijrijder.
En anders je paardje snel weer weg doen naar iemand die er wel voldoende tijd voor op kan brengen...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:02

ahja, bij mij komt mijn bus maar om het uur, zit ik een uur op de bus, en moet dan nog een half uur stappen.
Maar ik heb het er voorover voor mijn paard.
Ik kan hem dichter bij huis stallen, maar waar hij nu staat weet ik dat hij de allerbeste verzorging krijgt, dus ik doe daar dan ook moeite voor!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:02

zadelkast schreef:
ik ben 14. nee een scooter gaat niet nee, en het is 25 km heen en weer 25 trug..

Zou op zich wel met de scooter kunnen maar leeftijd is een beetje lastig Clown

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:12

ik ga mee met RiversL0ve..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:19

zadelkast schreef:
het is driekwartier met de auto..

het is 25 km heen en weer 25 trug..

Jullie hebben een loopautootje ofzo?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:23

ik snap t niet helemaal geloof ik,,
maa als je echt van je paardje houdt en je bent zelf verder gezond en je school lijdt er niet onder moet tte doen zijn
desnoods met een bijrijder beginnen tot er stalling in de buurt is?>??ofzo
t zal zwaar zijn maar als je echt wil dan lukt het..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:26

ik zocht een verzorger voor zo lang.
zodat er elke dag sowiezo voor je paard gezorgd wordt.
en zelf kan je dan gaan zo vaak het lukt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:29

De tijden zouden wel kunnen, het ligt er maar net aan waar je woont, qua wegen.

Ik zou het er wel voorover hebben, zolang dit niet al te lang gaat duren. Lachen

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:31

Waar woon je, dat je niet een stal dichterbij kan vinden?
Heb je dat paard nu al wel of niet?
Ik zou het er niet voor over hebben, maar ik had dat dan ook bedacht vóór ik het paard zou kopen. Als ik het paard al had gehad en het probleem kwam pas na een aantal jaar (dus niet de eerste winter), ja.. Dan had ik het er wel voor over!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:34

zadelkast schreef:
ik ben 14. nee een scooter gaat niet nee, en het is 25 km heen en weer 25 trug..

sinds wanneer is 25 km afstand 45 min met de auto?
en met de scooter is 25 km zo gedaan hoor! ik ging iedere dag 20 km naar school met de scooter en weer 20 km terug, geen probleem Haha!

mn jonge paard staat nu 30 km hier vandaan, dankzij wegwerkzaamheden rij ik er nu dus zelfs 50 min over...
mn andere paarden staan 15 km hier vandaan(gelukkig wel op weg naar mn jonge paard die dus 30 km verderop staat)

ik kom er zeker 6 dagen per week, op 1 na staan ze nml aan huis bij mn ouders dus ik móet er wel heen
heb dit er zeker wel voor over!
zal wel blij zijn als mn 3 jarige ook daar staat, scheelt toch een aardig stukje rijden

ik werk van 8.30-18.00, dan ff eten&hond uitlaten, naar paarden toe, door naar andere paard, terg anar huis en 22.30/23.00 thuis...
tsja er blijft weinig tijd over maar ik heb het er voor over Lachen
die keus kan jij echt alleen maar voor jezelf maken

waar woon je? in iedere regio zijn stallen te vinden binnen een straal van 10-15 km, scheelt toch een flink stuk met de 25 km van nu!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:45

Wil je nu dat WIJ voor JOU beslissen of JOUW paard JE die "moeite" waard is? Sorry, ik begrijp niet wat je met dit topic wilt bereiken....En eigenlijk vind ik het een luxeprobleem.
Klinkt een beetje als ik wil alles, maar dan wel gemakkelijk.
Je paard is 't je waard of niet. Simpel.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:47

Ik snap niet dat je over 25 km met de auto 3 kwartier doet, want dat doe ik over ongeveer 40 km.
Ik herken wel het probleem, ik begin straks weer met de uni en mijn co-schappen....
Mijn paardjes staan bij mijn ouders, wat ongeveer dus 3 kwartier tot een uur rijden is met de auto.
Heb er over een tijdje 3 in training, ennehm dat word plannen hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Een paardje lukte vaak wel, ook naast mijn co-schappen (waarbij ik vaak van 7.45 tot 18.30 werkte en ook nog leerwerk had, en zaterdags een bijbaantje), meestal reed ik 1-2 dagen in de week niet. Naast het rijden heb ik ook de verzorging voor mijn paarden, dus stallen en etc....
Ach 1 paardje was met een goede planning aardig goed te doen....

Tja snap je wel een klein beetje hoor, want je bent nu veel tijd kwijt met de bus?!?
Dus is er geen andere oplossing bijv. dat de ouders van je vriendinnetjes op stal, omste beurten rijden, of dat je met iemand op stal mee kan rijden?!?

Heel veel sterkte, want kan je best voorstellen, vind ook de tijd in de bus zitten en op de bus wachten altijd zonde van mijn tijd....
Heb ook een tijdje weer moeten reizen naar mijn ouders, nou dat zou ik ook niet heel het jaar volhouden om mijn paardje goed te kunnen verzorgen!!! Want vaak moesten mijn ouders mij als nog ergens ophalen, zodat ik mijn paard kon rijden en weer op tijd naar Utrecht kon vertrekken.....

Hopenlijk is er een oplossing te vinden, het zij toch uitkijken naar een andere stal, of misschien een soort maatjes vinden waarmee je mee kan rijden!!

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:48

hoi ik heb een vraagje voor iedereen het heefd niet met dit toppic te maken sorry voor de eigenaar maar ik snap niets van dit alles wil iemand het aub uitleggen via prive bericht dank uw wel gr cadee

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:49

Oreo schreef:
Wil je nu dat WIJ voor JOU beslissen of JOUW paard JE die "moeite" waard is? Sorry, ik begrijp niet wat je met dit topic wilt bereiken....En eigenlijk vind ik het een luxeprobleem.
Klinkt een beetje als ik wil alles, maar dan wel gemakkelijk.
Je paard is 't je waard of niet. Simpel.

AMEN Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:49

Ik heb mijn paard ook op 20 autominuten staan, en daarbij moet ik ook nog eens met het veer. Ik ben er bijna dagelijks, en dan staat ze in volpension. Ik rij nog niet op haar, en een of 2 keer per week doe ik iets met haar zoals poetsen. Toch vind ik het de moeite waard om iedere dag erheen te gaan en even aandacht aan haar schenken.

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 00:15

VOOR DE DUIDELIJK HEID! ER WERD GEVRAAGT OF ER GEEN ANDERE STALLING WAS, DUS IK ZEI JA DIE IS ER, MAAR DIE STAAT MET 45 RIJAFSTAND MET DE AUTO HIER VANDAAN, EN WAAR ME PAARD NU STAAT DAT IS 25 KM. 20 MINUTEN MET DE BUS! IK VRAAG DIT OMDAT, IK VAN VEEL MENSEN HOOR, DAT HET NA EEN TIJD TE ZWAAR WORD ENZO, DAAROM VRAAG IK AAN JULLIE OF JULLIE DIT DE MOEITE WAARD VIND

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:23

20 minuten is m.i. niet zoveel reistijd... En misschien kun je wat aan je huiswerk doen in de bus? Ik zou het wel voor m'n paard overhebben, sterker nog, ik reis dagelijks bijna 20 minuten heen en terug naar m'n paard..

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 00:26

HUISWERK IN DE BUS IS EEN GOEDE OPTIE:)HEB IK TOG 40 MINUTEN AAN ME HUISWERK GEZETEN, EN DAN NOG THUIS BIJ HET ETEN! MOET GENOEG ZIJN TOCH, BEDANKT VOOR DE TIP WAS IK ZELF NOG NIET ACHTER GEKOMEN...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:38

dat zou je zelf vooral moeten bepalen!
ikzelf vind m'n paard altijd de moeite waard, maar weet ook uit ervaring dat dit aardig slopend kan zijn voor jezelf. Ik moest altijd nadat ik om half6 thuis kwam, gauw eten en dan een half uur op de brommer naar mijn verzorgpaard, dus niet eens mijn eigen. Gelukkig kwam die na een jaar wat dichterbij te staan en ik hoefde ook wat minder lang naar school, ik was dan om 4 uur thuis ongeveer en moest dan 20 minuten op de brommer.
Maar zoals ik al zei, dit moet ieder voor zichzelf bepalen. Er waren ook genoeg mensen op de pensionstalling die "maar" 5x per week naar hun EIGEN paard gingen. En zolang je zeker weet dat hij goed verzorgd word en dat je gebeld word als er iets is, dan word de keus misschien iets makkelijker.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:38

Even de KAP toets uitzetten want nu komt je feedback niet beleefd over... Nors opkijken

Op zich begrijpelijk dat sommige bokkers zo reageren..

Had je aan de afstand moeten rekening houden voordat je een eigen paard had gekocht.
Misschien was het beter om vooraf eerst een verzorgpaard te nemen met deze afstand, dan had je het gauw genoeg geweten.
Nu heb je een eigen paard en de dagelijks verplichting hoort nu eenmaal erbij.

We gaan geen beslissing nemen voor je, dat moet je voor jezelf doen.

kimmetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:39

heej ja ik zou denk ik toch een iets mindere luxe stalling opzetten omdat ik het denk ik niet trek met me huiswerk en school maar ja dat ben ik ik kan moeilijk voor jou kiezen in iedergeval succes met je keuze

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:49

Tja 20 minuten is absoluut niet ver.
Dan heb je mooi de tijd om idd iets aan je huiswerk te doen.
Ik zou het er zelf zeer zeker voor over hebben.
Mijn VERZORGpaard staat ook een half uur met de auto ver bij mij vandaan en dat is best te doen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:15

20 minuten met de bus is toch niet zo ver?
Dan ben je er om 15.30 en dan heb je toch geen 4 uur nodig per dag?
Even rekenen:
Uitmesten, poetsen ed: 1uur
Rijden: 1 uur
Overig 0,5 uur
Dan ben je in 2,5 uur klaar en kun je met de bus 18.00 terug, 18.30 thuis, eten en dan heb je de hele avond nog voor jezelf en dan kun je in het weekend wat langer naar je paard en misschien door de week iets korter als hij een vrije dag oid heeft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:57

zadelkast schreef:
VOOR DE DUIDELIJK HEID! ER WERD GEVRAAGT OF ER GEEN ANDERE STALLING WAS, DUS IK ZEI JA DIE IS ER, MAAR DIE STAAT MET 45 RIJAFSTAND MET DE AUTO HIER VANDAAN, EN WAAR ME PAARD NU STAAT DAT IS 25 KM. 20 MINUTEN MET DE BUS! IK VRAAG DIT OMDAT, IK VAN VEEL MENSEN HOOR, DAT HET NA EEN TIJD TE ZWAAR WORD ENZO, DAAROM VRAAG IK AAN JULLIE OF JULLIE DIT DE MOEITE WAARD VIND

Tja, of je het de moeite waard vindt is je eigen keus. Ik kan me niet voorstellen dat ik het niet de moeite waard zou vinden, maar ja... Wie ben ik he? Knipoog